• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Världsmedborgare
    Digestive skrev 2016-07-05 01:38:08 följande:
    "- Tills motsatsen är bevisad så gäller min sanning - Gud finns!"

Det är exempelvis sådana resonemang som du tar strid för nu. Lycka till med det.
    Din argumentering är inte vidare genomtänkt eller bra, liknar mest nån halvtaskig variant av översittar typ.
    Alltså, när dina egna argument saknas, då ger du dig istället på "budbäraren" och försöker förminska denne.

Dessutom felaktig, jag använder mig enbart av det som praktiseras i vårt rättssystem, så förklara gärna vad du tycker är så fel med det svenska rättssystemet.

Eller tycker du vi ska börja döma personer enbart för att vi tycker dennes version av sanningen är befängd, men motsatsen inte kan bevisas vara fel?

Passa samtidigt på att förklara varför du är så angelägen att försvara korvstoppnings-tekniken i vissa debatter.
    Jag förstår inte det, då det är raka motsatsen till vad som lärs ut i våra skolor, d.v.s kritiskt tänkande, ifrågasätta, undersöka källors sanningshalt, jämföra, leta efter samstämmighet eller skillnader, o.s.v.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Tom Araya skrev 2016-07-05 03:22:57 följande:
    En annan teori är att när tjejer/kvinnor i Sverige behandlas illa av killar/män, objektifierande, förnedrande, utsätts för övergrepp, våld och kränkande behandling så är de i de fall de är svenska eller nordiska till ursprunget, inspirerade av och fostrade i ett samhälle med väldigt många invandrare, mångkultur och accepterande av andra kulturer där jämställdheten inte nått lika långt.

Ytterligare en teori är att det är Ryssland som iscensätter flyktingströmmarna till Europa för att instabilisera dem.

Du får gärna dementera dessa med fakta men tills dess ska vi betrakta dem som en sanning enligt din retorik.
    Att vi måste få bort sexövergreppen är givet, men det underlättar knappast att ge en viss grupp skulden, då drar vi ju bara på oss sidoproblem som vi kan undvika.

Att Ryssland iscensätter flyktingströmmar har jag faktiskt inte hört, däremot finns bevis för att mycket av det som skrivs på Nätet och underblåser det negativa om flyktingarna kommer just från Ryssland.

Vad är det jag ska dementera? Du säger ju själv först att det är teorier, sen skriver du plötsligt sanningar, så vad är det?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • nattuv
    Världsmedborgare skrev 2016-07-05 10:05:15 följande:
    Att vi måste få bort sexövergreppen är givet, men det underlättar knappast att ge en viss grupp skulden, då drar vi ju bara på oss sidoproblem som vi kan undvika.
    Om en viss begränsad grupp är överrepresenterad när det gäller en viss brottstyp så är det inte fel att rikta fokus mot just den gruppen. Det gäller oavsett om det handlar om "motorcyklister" eller någon "minoritetsgrupp". Så länge det finns en beröringsskräck när vissa grupper är eller kan misstänkas vara inblandade så går det inte lösa problemet. Och det lämnar även fältet öppen för att sprida rykten som är betydlig skadligare än sanningen.
  • SmalaSara
    Världsmedborgare skrev 2016-07-05 09:36:15 följande:
    Hoppsan, det gick då väldigt fort, men inte alls oväntat.., vi har ju sett det tidigare.

Och då väcks förstås frågan, vem/vilka är de som "organiserat" allt det här, för idéerna kommer förstås inte bara från tomma intet, nån/några ville att det här skulle hända, och det är jag säker på att Polisen just nu prioriterar långt mer än något annat i de här händelserna.
    Och skulle man finna något som helst misstänkt, ja då kan det bli precis som jag sagt, en fråga för SÄPO eller Säk., kanske båda.
    Det var precis en gubbe från Säpo här. Han hade hatt och trenchcoat. Han bad mig genast sluta skriva om detta.... Eftersom alltihop är så himla hemligt.

Snart kommer han till dig. Men om du skaffar Facebook så kanske han inte hittar dig. Ett tips bara. ;)
  • Världsmedborgare
    nattuv skrev 2016-07-05 11:21:22 följande:
    Om en viss begränsad grupp är överrepresenterad när det gäller en viss brottstyp så är det inte fel att rikta fokus mot just den gruppen. Det gäller oavsett om det handlar om "motorcyklister" eller någon "minoritetsgrupp". Så länge det finns en beröringsskräck när vissa grupper är eller kan misstänkas vara inblandade så går det inte lösa problemet. Och det lämnar även fältet öppen för att sprida rykten som är betydlig skadligare än sanningen.
    Visst, men då får man inte missa att göra jobbet ordentligt och se efter vad som kan tänkas ligga bakom, annars missar man helt målet, du vet, skjut inte på budbäraren.

• nihka
    Tom Araya skrev 2016-07-05 03:04:53 följande:
    nihka skrev 2016-07-05 02:56:09 följande:
    Jag är inte intresserad av att diskutera New Age.
    Mångkultur skulle det vara.

Nej, mångkultur handlar inte om att  "återinföra en massa religiöst dravel vi kämpat i århundraden för att bli av med."

Visserligen innebär mångkultur att man breddar det kulturella spannet, men inte särskilt åt "religiöst dravel" och inte heller har vi här i Sverige "kämpat i århundraden" mot vad du anser är "en massa religiöst dravel" utan i Sverige gick nästan alla i kyrkan på 1700- och 1800-talet.

• cuckelicuck

Har jag förtroende för en regering som släpper in främmande, utländska män i tiotusentals?

Nej, jag har inte förtroende för en sådan regering.

• Flash Gordon
    SmalaSara skrev 2016-07-05 00:14:58 följande:
    Hmmm, Säpo kanske har gett dem en uppsträckning och bett Dem hålla tyst så deras hemligstämplade material inte ut? Ja, din debattkompis kan säkert utveckla det där vidare åt dig... :)

Polisen själva backar ju inte i sakfrågan. Det är media som påstår det. Däremot säger polisen att det var fel att tala om vilka det var. "En olycklig formulering", som det står i artikeln. De har fått en uppsträckning, helt enkelt.

Faktum är att polisen gått ut med att man bara gripit två stycken och dessa två hörde är sk "ensamkommande". Övriga 5-6 i gruppen hade man inte gripit än för ett par dagar sedan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23103810.ab

Det är väl lät att tro att det var en trött polisman nära fältet som skrev den första, informationsrikare, formuleringen. Kanske till och med med flit. De man hade gripit är "ensamkommande" och deras kompisar verkar man, utifrån vittnesuppgifter, ha utgått från är detsamma.

Så var det med det.
    .
    Inte för att detta gör vare sig till eller från när det gäller förtroendet för regeringen.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-07-04 14:09:36 följande:
    Man får väl hoppas att nästa regering är förnuftigare än denna.
    Tror inte det går att komma längre ned på den skalan faktiskt.

MP i en regering är ett rejält sänke när det gäller det här med förnuft. Ska möjligen vara Fi då ...
  • nihka
    KillBill skrev 2016-07-05 05:38:42 följande:
    Men det är snart bara KD av riksdagspartiern.a som står bakom att religiösa friskolor ska tillåtas (och finansieras med statliga och kommunala medel).
    KD ligger och Chain-Stokesandas. Inget att räkna med.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?