• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Digestive
    Världsmedborgare skrev 2016-07-04 18:21:46 följande:
    Absolut, och tycker du att det inte passar dig, är du lika fri att debattera med de som är av samma åsikt som dig, hur en debatt ska föras.

Men med tanke på antalet ord du använder i dina inlägg för att belägga din ståndpunkt, dina åsikter, så lär det inte bli nån debatt ö.h.t
    "- Tills motsatsen är bevisad så gäller min sanning - Gud finns!"

Det är exempelvis sådana resonemang som du tar strid för nu. Lycka till med det.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-07-01 21:54:18 följande:
    Det är otidsenligt med religiösa politiska partier.
    Det ligger uppenbarligen i tidens anda att i Sverige återinföra en massa religiöst dravel vi kämpat i århundraden för att bli av med. Det kallas månkultur och anses positivt berika Sverige.
  • nihka
    Tom Araya skrev 2016-07-05 01:43:35 följande:
    Det ligger uppenbarligen i tidens anda att i Sverige återinföra en massa religiöst dravel vi kämpat i århundraden för att bli av med. Det kallas månkultur och anses positivt berika Sverige.
    Jag är inte intresserad av att diskutera New Age.
  • Tom Araya
    nihka skrev 2016-07-05 02:56:09 följande:
    Jag är inte intresserad av att diskutera New Age.
    Mångkultur skulle det vara.

• Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2016-07-03 20:00:47 följande:
    Källor finns på Nätet eller så kan du göra som jag, följa vad som sägs hos de utländska nyhetskanalerna som finns tillgängliga för alla, sen du kan välja vilken du vill tro på.
    Men nog borde du känna till t.ex de polacker som var här för ett tag sedan och stod för bråk och allehanda skit, alla med kopplingar till den svenska (Europeiska) tokhögern och även den organiserade brottsligheten.

Och inte tror du väl på fullt allvar, att när det plötsligt uppstår en hel rad med (sex)brott som samtliga pekar ut flyktingar uppstår slumvis, spontant och i massupplaga?

I så fall är du väldigt naiv och ovetande om, att det är den typen av brott kan vi se i flera länder där fiender till de flyktingar vi har tagit hand om här i Sverige är de som blir utsatta.
    Och att det används för att skapa motsättningar i Sverige (Europa) som är avsedda att peka ut flyktingar som anhängare till Daesh/Is och vara terrorister, är inget som kan komma som nån nyhet eller överraskning för någon längre.
    Inte heller att det finns samband mellan tokhögern, den organiserade brottsligheten och hur märkligt det än kan tyckas, islamska extremister.

Och det var högst nån vecka sedan som vi fick veta, att de vapen som beslagstog hos en av IS-anhängarna i Belgien, var köpta och levererade av den organiserad brottsligheten.

Till slut då, du kan omöjligt ha missat, att just den organiserade brottsligheten ofta rekryterar bland flyktingarna, det har det talats om ett flertal ggr, och är idag så välkänt att det kanppast kan ha undgått någon.
    En annan teori är att när tjejer/kvinnor i Sverige behandlas illa av killar/män, objektifierande, förnedrande, utsätts för övergrepp, våld och kränkande behandling så är de i de fall de är svenska eller nordiska till ursprunget, inspirerade av och fostrade i ett samhälle med väldigt många invandrare, mångkultur och accepterande av andra kulturer där jämställdheten inte nått lika långt.

Ytterligare en teori är att det är Ryssland som iscensätter flyktingströmmarna till Europa för att instabilisera dem.

Du får gärna dementera dessa med fakta men tills dess ska vi betrakta dem som en sanning enligt din retorik.
  • Digestive
    Ironiskt nog så är Kristdemokraterna det enda Riksdagspartiet som arbetar för att skilja stat från religion. Övriga partier står antingen stilla eller går åt motsatt håll i dessa frågor.

Det är en förvirrad kamp som vissa för.
  • KillBill
    Digestive skrev 2016-07-05 03:57:02 följande:
    Ironiskt nog så är Kristdemokraterna det enda Riksdagspartiet som arbetar för att skilja stat från religion. Övriga partier står antingen stilla eller går åt motsatt håll i dessa frågor.

Det är en förvirrad kamp som vissa för.
    Men det är snart bara KD av riksdagspartierna som står bakom att religiösa friskolor ska tillåtas (och finansieras med statliga och kommunala medel).
  • Världsmedborgare
    SmalaSara skrev 2016-07-05 00:14:58 följande:
    Hmmm, Säpo kanske har gett dem en uppsträckning och bett Dem hålla tyst så deras hemligstämplade material inte ut? Ja, din debattkompis kan säkert utveckla det där vidare åt dig... :)
    Jag kan hjälpa dig med ett svar.

Först, skilj på vad Polisen informerar om och vad dom gör, det är inte samma som vad Säk och SÄPO håller på med.
    Polisen har hand det vi ser, hanterar anmälningar, brotten och de kriminella som faller på deras bord. och det är det vi får ta del av.
    Dom säkerhetspolitska kopplingar som SÄPO ibland finner hos brott , dom utreds parallellt men utanför vår vetskap, eftersom man inte vill ge de som ev ligger bakom några fördelar, genom att tala om vad man vet.
    Ofta är det saker som sträcker sig långt utanför våra gränser, vilket gör det än mer känsligt. dom vill absolut inte hamna i nån form av konflikt med andra regimer eller politiska rörelser eller liknande, så det mesta (inte allt) måste ske i det tysta, och i samförstånd med länder deras säkerhetspolis.

Det här kan inte vara så svårt att förstå, det har ju dessutom sänts tv-program där Polisen, SÄPO och Säk själva fått bli utfrågade om hur dom arbetar och varför vi får veta eller inte veta, så det är ju inte direkt några nyheter jag skriver om.

Och när vi indirekt är indragna i ett krig, där vi hyser många av den fiende till de vi kallar terrorister, så kommer vi så länge det pågår, att utsättas för brott som fienden eller nån annan kan dra nytta av.

Och här finns (det finns bevis och är även offentliggjort) i både Belgien, Frankrike, England och Sverige, förmodligen i långt fler länder, att åtminstone tre grupper är inblandade på nåt kriminellt sätt, där alla kan se fördeler, men på olika sätt.
    Dom tre grupperna är förstås Daesh/Is, de högerextrema grupper som vill åt invandringen, och den organserade brottsligheten.

Utöver det, finns det förstås andra som även dom passar på att underblåsa de negativa åsikter som finns om invandrarna, men det behöver jag knappast skriva nåt om..

Om du tycker det finns nåt konstigt med det här, så låt höra vad det är, så kan vi se om det går att reda ut.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-07-05 03:22:57 följande:
    En annan teori är att när tjejer/kvinnor i Sverige behandlas illa av killar/män, objektifierande, förnedrande, utsätts för övergrepp, våld och kränkande behandling så är de i de fall de är svenska eller nordiska till ursprunget, inspirerade av och fostrade i ett samhälle med väldigt många invandrare, mångkultur och accepterande av andra kulturer där jämställdheten inte nått lika långt.

Ytterligare en teori är att det är Ryssland som iscensätter flyktingströmmarna till Europa för att instabilisera dem.

Du får gärna dementera dessa med fakta men tills dess ska vi betrakta dem som en sanning enligt din retorik.
    Det verkar osannolik. Fenomenet med tafsande killar går tillbaka till Hedenhös och säkert längre.

Vi har faktiskt kommit en bit på väg såtillvida att det för första gången i historien inte anses vara en självklarhet att kvinnor ska finna sig i att bli tafsade på.

Oberoende av om det är en sverigedemokrat som tafsar eller en ensamkommande flyktingpojke så är det viktigt att samhället säger ifrån, talar om att detta inte är ok och straffar individen som tafsat.

Sexuella kränkningar borde ha ett betydligt högre straffvärde än idag.

Jag minns när jag gick i skolan och det ansågs helt ok att vi killar tog tjejerna på brösten. Pojkar är ju ändå alltid pojkar, du vet. Trots allt har det hänt en hel del i Sverige sen jag var barn.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Världsmedborgare
    KillBill skrev 2016-07-04 23:57:48 följande:
    Jag läser att polisen i Karlstad delvis backar från den version som lämnades igår..

Polisen backar efter att ha pekat ut ensamkommande pojkar - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-bac...
    Hoppsan, det gick då väldigt fort, men inte alls oväntat.., vi har ju sett det tidigare.

Och då väcks förstås frågan, vem/vilka är de som "organiserat" allt det här, för idéerna kommer förstås inte bara från tomma intet, nån/några ville att det här skulle hända, och det är jag säker på att Polisen just nu prioriterar långt mer än något annat i de här händelserna.
    Och skulle man finna något som helst misstänkt, ja då kan det bli precis som jag sagt, en fråga för SÄPO eller Säk., kanske båda.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?