• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-07-04 21:14:31 följande:
    Hmm, en sammanfattning då:

Svenska högerextremister (samma som gömts undan av Jimmie Åkesson och SD?) anlitar islamister för att värva ensamkommande flyktingbarn för att dessa ska begå sexuella trakasserier på bl.a. Putte i Parken-festivalen i Karlstad.

Detta måste de som betvivlar motbevisa?

Nästan i samma klass som Area 51 och Roswell '47.

Inte alls, för det är långt ifrån vad jag skrivit, men är det vad du uppfattat det som så bör du även kunna ge oss vad du kommit fram till är sanningen, och givetvis ska du bifoga källhänvisningar till allt du påstår är sanningen.
    Jag menar, annars är risken uppenbar att vi hittar sanningen på för dig fel ställen, och så kan vi ju inte ha det.

Eller det kanske är lika bra att vi direkt går in på sanningsägarna hos Avpixlat, Flashback och Youtube, vad tycker du?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Rataxes
    Världsmedborgare skrev 2016-07-03 14:53:57 följande:
    Skulle inte förvåna mig det minsta, om de senaste uppmärksammade sexövergreppen är precis lika organiserade/framkallade av tokhögern, som det visat sig vara tidigare.
    Uppläggen verkar vara samma, så det är svårt att inte göra den jämförelsen.
    Det är är vad du skrev igår om sexövergreppen.

Det här är vad polisen i Värmland rapporterat om saken.

Har du ytterligare synpunkter får du vända dig till polisen i Värmland. Jag har mer förtroende för dem än för dina teorier.

Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Rataxes
    Världsmedborgare skrev 2016-07-04 21:22:01 följande:
    Inte alls, för det är långt ifrån vad jag skrivit, men är det vad du uppfattat det som så bör du även kunna ge oss vad du kommit fram till är sanningen, och givetvis ska du bifoga källhänvisningar till allt du påstår är sanningen.
    Jag menar, annars är risken uppenbar att vi hittar sanningen på för dig fel ställen, och så kan vi ju inte ha det.

Eller det kanske är lika bra att vi direkt går in på sanningsägarna hos Avpixlat, Flashback och Youtube, vad tycker du?
    Jag brukar inte hämta min information hos Avpixlat, Fria Tider m.m.
    Flashback har till skillnad från dig krav på källhänvisningar, så jag tar många av skribenterna där på större allvar än dig.
    Sverige = omvänd nattväktarstat. Hög skatt som går till allt en stat inte ska lägga sig i, men otillräckligt försvar & polis.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-07-04 21:29:50 följande:
    Det är är vad du skrev igår om sexövergreppen.

Det här är vad polisen i Värmland rapporterat om saken.

Har du ytterligare synpunkter får du vända dig till polisen i Värmland. Jag har mer förtroende för dem än för dina teorier.

Vad menar du motsäger det jag skriver, jag tycker istället det bekräfter det.
    För där visar du Polisens version, precis som jag sa att vi alltid får, men det som ligger SÄPO och Säk och andra som hanterar rikets säkerhet, det finns inte med, precis som jag sagt.
    Deras version och vad dom lkommit fram till kan vi möjligen få ta del av längre fram, precis som vi ibland fått vid tidigare händelser.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Rataxes
    Världsmedborgare skrev 2016-07-04 21:42:51 följande:
    Vad menar du motsäger det jag skriver, jag tycker istället det bekräfter det.
    För där visar du Polisens version, precis som jag sa att vi alltid får, men det som ligger SÄPO och Säk och andra som hanterar rikets säkerhet, det finns inte med, precis som jag sagt.
    Deras version och vad dom lkommit fram till kan vi möjligen få ta del av längre fram, precis som vi ibland fått vid tidigare händelser.
    Ja du kan ju sitta och vänta på det där

Under tiden fortsätter lokalmedia att intervjua inblandade.

www.vf.se/nyheter/karlstad/det-ar-inte-acceptabelt

Men Värmlands Folkblad och personalen på HVB-hemmen kanske är en del i den högerextrema konspirationen?

• Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-07-04 21:32:15 följande:
    Jag brukar inte hämta min information hos Avpixlat, Fria Tider m.m.
    Flashback har till skillnad från dig krav på källhänvisningar, så jag tar många av skribenterna där på större allvar än dig.
    Så du menar att en källhänvisnig är detsamma som en sanning?
    Eftersom jag inte länkar till någon annans sanning så är det ju jag som är källan, och då blir det med ditt synsätt allt det jag skriver sant!

Men så är det inte, lika lite som nån annan källa alltid har sanningen.

Det jag skriver är enbart den sanning jag kommit fram till, precis som det du ser skrivet av de källor du tyckar har sanningen.
    Vilket är exakt varför jag inte länkar, för då kommer folk inte att göra nåt eget jobb, och både jag och de som läser går miste om möjlig ny info, och kan rätta mina fel eller få det jag säger bekräftat, utan att jag har nån del i det som påverkar. 

Så ta nu till dig varför jag ogillar detta ältade om källhänvisningar, gör ditt jobb och sök sanningen själv, och låt sen oss göra samma sak med det du skriver.

Försök inse, att på det sättet så kommer vi att hämta in info på massor med olika ställen och från en massa olika personer eller vad det nu kan vara, och sannolikheten att vi kommer väldigt nära sanningen ökar mångfallt.
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2016-07-04 21:49:02 följande:
    Ja du kan ju sitta och vänta på det där smile2.gif

Under tiden fortsätter lokalmedia att intervjua inblandade.

www.vf.se/nyheter/karlstad/det-ar-inte-accept...

Men Värmlands Folkblad och personalen på HVB-hemmen kanske är en del i den högerextrema konspirationen? smile2.gif

Och vad menar du exakt det skulle bevisa?
    Vad jag kan utläsa så står det inget annat än att det är folk från HVB hem, och det är inget jag förnekat, utan det är från dom ställen och andra ställen där dessa pojkar kan rekryteras, eller redan från början är klara över vad dom ska göra.

Så jag förstår eg inte vad du håller på med, det ser ju precis som många ggr tidigare, och i flera fall har det då visat sig att det är inte pojkarna själva som ensamma kokat ihop de kriminella handligar dom begår.

Dessutom så skriver jag ordagrant "det skulle inte förvåna mig" vilket betyder att jag är öppen för alternativ, och att det inte nödvändigvis behöver vara högerextremister som ligger bakom.

Men en sak kan du vara säker på, vanliga flyktningar traskar inte iväg över halva jorklotet för att få tafsa på några tjejer här i Sverige, vill dom göra det, så kan dom det på på mycket närmare håll, och då inte ens riskera att hamna inför skranket.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2016-07-03 15:03:30 följande:
    Karlstadpolisen har redan gett sin version av det inträffade.
    Lämna tillbaks din kristallkula, pengarna tillbaks om du har kvittot kvar. Den fungerar inte.
    Jag läser att polisen i Karlstad delvis backar från den version som lämnades igår..

Polisen backar efter att ha pekat ut ensamkommande pojkar - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6467063

www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068
  • SmalaSara
    KillBill skrev 2016-07-04 23:57:48 följande:
    Jag läser att polisen i Karlstad delvis backar från den version som lämnades igår..

Polisen backar efter att ha pekat ut ensamkommande pojkar - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=6467063

www.gp.se/polisen-pekade-ut-ensamkommande-backar-1.3455068
    Hmmm, Säpo kanske har gett dem en uppsträckning och bett Dem hålla tyst så deras hemligstämplade material inte ut? Ja, din debattkompis kan säkert utveckla det där vidare åt dig... :)
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-07-05 00:14:58 följande:
    Hmmm, Säpo kanske har gett dem en uppsträckning och bett Dem hålla tyst så deras hemligstämplade material inte ut? Ja, din debattkompis kan säkert utveckla det där vidare åt dig... :)
    Kanske du kan utveckla på vilka grunder du anser att påståendet "Men av sju misstänkta gärningsmän är bara två ensamkommande ungdomar" är felaktigt.

Och Sarneckis uttalande "Då är det viktigt att man ger en korrekt bild av situationen. Det är inte på något sätt så att man ska dölja fakta, men man ska ha fakta innan man talar om det här" är det enligt dig bara ett exempel på hur de därna kulturmarxisterna du har span på försöker blanda bort korten.

Själv tycker jag att det Sarnecki säger i artikeln är vettigt men jag kan ju iofs vara i klorna på den kulturmarxistiska rättsuppfattningenSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?