Rataxes skrev 2016-07-04 21:32:15 följande:
Jag brukar inte hämta min information hos Avpixlat, Fria Tider m.m.
Flashback har till skillnad från dig krav på källhänvisningar, så jag tar många av skribenterna där på större allvar än dig.
Så du menar att en källhänvisnig är detsamma som en sanning?
Eftersom jag inte länkar till någon annans sanning så är det ju jag som är källan, och då blir det med ditt synsätt allt det jag skriver sant!
Men så är det inte, lika lite som nån annan källa alltid har sanningen.
Det jag skriver är enbart den sanning jag kommit fram till, precis som det du ser skrivet av de källor du tyckar har sanningen.
Vilket är exakt varför jag inte länkar, för då kommer folk inte att göra nåt eget jobb, och både jag och de som läser går miste om möjlig ny info, och kan rätta mina fel eller få det jag säger bekräftat, utan att jag har nån del i det som påverkar.
Så ta nu till dig varför jag ogillar detta ältade om källhänvisningar, gör ditt jobb och sök sanningen själv, och låt sen oss göra samma sak med det du skriver.
Försök inse, att på det sättet så kommer vi att hämta in info på massor med olika ställen och från en massa olika personer eller vad det nu kan vara, och sannolikheten att vi kommer väldigt nära sanningen ökar mångfallt.