• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2016-05-02 19:32:04 följande:
    AMS kom fram till ännu lägre siffror - förutsatt att det är riktad arbetskraftsinvandring.

5000 arbetskraftsinvandrare om året. Det är vad som behövs för att kompensera för bortfallet av arbetskraft.

www.tino.us/2015/04/trams-fran-ams/

"SCB:s projektion är att antalet sverigefödda i arbetsför ålder sjunker med ungefär 6.000 per år till år 2030. AMS medger att antalet sverigefödda som arbetar har ökat på senare år men tror att antalet i framtiden kommer att sjunka med drygt 5.000 per år."
    AMS lades ner 2007Tomte
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2016-05-02 18:51:20 följande:
    Jag skulle gärna läsa en forskningsrapport av Hatton, men jag hittar ingen. Bidra gärna med en länk om du hittar någon.
    I de artiklar jag läst antyds att forkningen huvudsakligen gjorts i Australien där Hatton är bosatt och verksam. Resultatet av sådan forskning påverkas naturligtvis av vilken välfärdsmodell som används i det land forskningen bedrivs och Australiens modell skiljer sig från den svenska.

Kostnader kopplade till religion är olika bidrag till religiösa organisationer och kostnader för anpassningar i samhället för människor av olika religiösa grupper.

Hatton är förövrigt förespråkare för flera åtgärder i syfte att minska asylsökningar som jag stödjer.

www.dn.se/webb-tv/klipp/nyheter/timothy-hatton-valj-redan-i-lagren-vilka-som-ska-fa-asyl/

Hur vet du så om Timothy Hatton har bedömt långtgående effekter eller kostnader för rättsväsendet i sin rapport om du inter har läst den?

Kostnader för bidrag till olika religiösa samfund borde vara så små i sammanhanget att jag inte förstår varför det ska diskuteras i samband med kostnaderna för invandringen. Hur mycket pengar menar du att det handlar om?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-05-02 17:00:42 följande:
    Finns kostnaden av subventionering med?
    Ja, det är inte så svårt att beräkna den typen av kostnader - däremot är det  omöjligt att räkna ut vad invandringen betyder för hela samhällsekonomin. 

Sannolikt kan man gissa sig till det indirekt genom att jämföra den ekonomiska utvecklingen med länder med en annan syn på invandring - men det blir en osäker gissning som mer mynnar ut i ett småleende vid tanken på dem som år efter år skriker om den ekonomiska katastrofen.

Det kommer säkert att vara så om tio år också, Sveriges ekonomi går bra samtidigt som en grupp kommer att ropa att vi är på väg mot ekonomisk ruin.
  • Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-05-02 21:03:39 följande:
    Ja, det är inte så svårt att beräkna den typen av kostnader - däremot är det  omöjligt att räkna ut vad invandringen betyder för hela samhällsekonomin. 

Sannolikt kan man gissa sig till det indirekt genom att jämföra den ekonomiska utvecklingen med länder med en annan syn på invandring - men det blir en osäker gissning som mer mynnar ut i ett småleende vid tanken på dem som år efter år skriker om den ekonomiska katastrofen.

Det kommer säkert att vara så om tio år också, Sveriges ekonomi går bra samtidigt som en grupp kommer att ropa att vi är på väg mot ekonomisk ruin.
    Om nu ekonomin är så bra undrar jag varför det inte finns pengar till de utgiftsområden som inte fungerar tillfredsställande p.g.a. bristande resurser?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2016-05-02 19:44:16 följande:

Hur vet du så om Timothy Hatton har bedömt långtgående effekter eller kostnader för rättsväsendet i sin rapport om du inter har läst den?

Flera av de artiklar och rapporter i ämnet jag läst har påtalat bristen av sådana långtgående beräkningar och analyser, därför antar jag det tills jag ser motsatsen.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-05-02 22:18:37 följande:
    Om nu ekonomin är så bra undrar jag varför det inte finns pengar till de utgiftsområden som inte fungerar tillfredsställande p.g.a. bristande resurser?
    Därför att det generella välfärdssamhälle vi en gång hade delvis har monterats ner och slumpats bort  av ideologiska skäl.
  • nihka
    SmalaSara skrev 2016-05-02 10:18:09 följande:
    Det är för att ditt diagram bara visar 2014 och framåt.

Det var mer än en fördubbling mellan 2011 och 2014. Från 30 000 till 80 000.
    Sist jag räknade var det mer än 1 år mellan 2011 och 2014.
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-05-02 10:32:05 följande:

Att älta kostnader för invandring är eg helt meningslöst, när det absolut viktigaste är att rätta till åldersfördelningen/demografin i Sverige.
    Vad det kostar är exakt den kostnad vi måste ta, då alternativet är skyhögt långt mer kostsamt för oss som bor i Sverige.

Att flytta fokus från demografin till kostnader för invandring, är enbart ett sätt att framställa invandrare som ett problem, och det är nog det sämsta vi kan göra, och så långt ifrån problemlösning det går att komma.
    Vill vi behålla välfärden behövs fler i produktiv ålder opch fler ungar, så är det bara, att det kostar är en självklarhet, det gör det alltid, men över tid så är det alltid en god investering.

Japan kommer få oerhörda problem:

• Tom Araya
    FDFMGA skrev 2016-05-02 22:52:59 följande:
    Därför att det generella välfärdssamhälle vi en gång hade delvis har monterats ner och slumpats bort  av ideologiska skäl.
    Det är en helt annan fråga än den rent ekonomiska. Många är än verksamheter som drivs av stat, landsting och kommun och de som bedrivs privat gör det forfarande på uppdrag av stat, landsting och kommun med tillhörande myndigheter och bekostas fortfarande med skattemedel....som inte räcker till...
    Oavsett vilket så saknas pengar.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?