Kverulant67 skrev 2019-11-28 23:35:27 följande:
Kan du ens läsa???
Se mitt inlägg en gång till, kanske för svår ekvation för dej.....
Varför i helvete kallar du mej SD-aktivist??? Jag har 100 gånger sai de här tråden sagt hur jag inte gillar SD eller sådana vänsterfolk som du! Dvs jag tillhör denna 50% grupp!
Men jag kallade dig inte SD-aktivist, jag bara förmodade att du är lika klen på att räkna som aktivisten som trodde att SD skulle få över 100 procent.
kanske du har någon i din närhet som kan hjälpa dig att visa var det tokade till sig med procenten för dig
Förrsten, jag tycker att jag redan hjälpt dig - men föralldel.. Jag får väl leta rätt på dina matematiska krumbukter.
Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:
Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....
För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
75 procent av befolkningen gillar inte SD påstår du
Därefter lanserar du ett päron, det vill säga det ovidkommande att 25 procent av befolkningen gillar S.
Och slutligen påstår du att 50 procent av befolkningen vare sig ogillar SD eller gillar S.
Då påstår du alltså att minst 50 procent av befolkningen inte ogillar SD.
Andelen av befolkningen som enligt dig som antingen ogillar eller också gillar SD är alltså 75 procent + 50 procent = 125 procent.
Lycka till med matematiken och textförståelsen - de kommer säkert att bättra sig så småningom, ungefär samtidigt som SD får över 100 procent i valet.
Finns inget päron jag kan förära din matteövning, så det får bli ett kunskapens