Digestive skrev 2019-11-28 15:36:56 följande:
Tack! Ja, jag tyckte att den omfattade det mesta och då samma knepiga resonemang (läs: att man uttrycker det intellektuella godset från ett nyhetsmedium genom att skriva om samma händelser som ett nyhetsmedium tar upp) givetvis får tillskrivas alla nyhetsmedium... om man då ska underhålla resonemanget överhuvudtaget. Man kan såklart bara dra ett streck över resonemanget då det inte kan förankras i verkligheten men då framkommer inte det knepiga och ingen med behov lär sig någonting.
Haha, ja, även känslor inför fakta har då ett intellektuellt gods enligt vissa. :)
För de flesta övriga gäller det dock att man uttrycker det intellektuella godset som nyhetsmedium levererar, för att då... ha uttryckt det intellektuella godset som nyhetsmedium levererar.
Men det såklart... folk kanske menar att intellektet består av liksom uttrycker känslor och händelser. Har för all del sett knepigare påståenden här på Familjeliv. ^___^
storpappan skrev 2019-11-28 16:02:40 följande:
T.om Birger skulle göra ett bättre jobb än Stefan Löfven
Mm, visst kan det vara rätt och riktigt att försöka förmedla känslan av olust inför en del riksdagsledamoter.
Men stundtals kan man behöva beskriva varför man känner olust.
Själv ställer jag mig lite frågande till just den delen, t ex har jag inte förstått varför Digestive kände olust - om det var för att han upplevde viskningen som olustig eller om det var Morgan Johanssons replik där han påstod att Jomshof bara bryr sig om brott om gärningspersonen är invandrare.
Lustigt nog delar jag Johanssons uppfattning, möjligen skulle jag vilja utvidga avgränsningen till att det kan vara intressant med brott för SD.are om brottet kan kopplas till en person som uppfattas som invandrarvänlig.
Därmed inte sagt att det skulle vara fel att känna olust på ett känslomässigt plan. Jag har t ex svårt att fördra Ebba Busch Thor, alltså det som jag uppfattar som hennes personliga framtoning, men där finns det säkert ändå en koppling till att hon ör högerpopulist, nyauktoritär och har sina rötter i Livets ord.