Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2019-12-07 10:44:08 följande:
    Nawww... skojas det om S-ledaren? Dåliga skämt i all ära, man vet iallafall när en ska subtrahera eller addera. ;)

Tja, visst kan man tycka ett Löfven är ett skämt, åtminstone ett retoriskt sådant.

Men ta gärna med dig följande frågeställning till den där danskursen du brukar beskriva: Innebär detta nödvändigtvis att alla skämt om Löfven är relevanta - elelr kan det vara så att skämtet i sig är skämt, typ gammalt snömos med en härsken doft av uppmärksamhetssökande oförstånd och hämtat från den citatgömma där många nyaktoritära flockas?
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-07 12:31:07 följande:
    För många procent får man om man räknar som FDFMGA gjorde senast. :)
    Nja, jag försökte väl beskriva hur Kverulant hade missförstått det där med procenträkning - eller snarare blandat äppelmos med bananpuré och därmed i praktiken påstått att minst 125 procent av befolkningen antingen gillar eller också ogillar SD.

Jag förklarade nog också för hen att hen inte skulle bekymra sig om varför jag skrev minst - att hen skulle betrakta det som överkurs.

I ditt fall tror jag att du mer ska fokusera på kronologi och semantik och låta matematiken bero till du kommit lite längre än till att praktisera torrsim i en syltburk.

Lycka till!

Och förresten - om du händelsevis tvivlar på mig så ta gärna Kverulants exempel och skapa en matematikfrågetråd - det verkar finnas en hel del folk som är duktiga på såväl matte som pedagogik här på FL. Det är inte fullständigt orimligt att tänka sig att någon av dessa kan kunna nå fram till dig.

Men glöm inte fokus: Kronologi och semantikSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-07 12:44:05 följande:
    Hm, senaste nytt från Danskursnytt.

Lycka till medd valsstegen och glöm inte hur du ska räkna stegen för att inte dratta omkull.

Hoppas du får en fin lördag, DigestiveSolig
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-12-07 13:31:49 följande:

Den vänstersinnade samhällsdebattören Gurra G i Just D kommer med rimliga råd till S:

twitter.com/GustaveLund/status/1203202317929070592

En kränkt såsse uppenbarar sig sedan naturligtvis i tråden Glad

Mm, det vore inte helt fel.

S borde egentligen inte ta ansvar för annat än den egna politiken och partiet skulle behöva skaffa sig en sådan samt en partiledare som har förmåga att kommunicera den.

Kan jag åtminstone tycka ibland - men mot det står ju att exempelvis det faktum att ett nyval skulle kunna innebära en mental brunblå skymning som inte nödvändigtvis är reversibel.

Personligen skulle jag vilja se omvända förhållanden, en mittenregering som får ta ansvar för en mittenpolitik som välfärdsanpassas av ett S i opposition men också ett S som mittenregeringen var tvungna att samarbeta med för att hålla brunsörjan på avständ.

Men man får ju aldrig som man villGråter
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-07 13:04:07 följande:
    Haha, ja, och hade du subtraherat istället för att addera så hade du fått ihop det korrekt - istället för att börja räkna på det omöjliga och lyckas landa i 125%. :)

Nja, behovet av en tråd känns överflödigt. De flesta förstår hur man har fått fram siffran 50 när 75 och 25 nämns i sammanhanget.

Till och med jag förstod, FDFMGA. Till och med jag!
    Åh, men jag tycker du och Storpappan är duktiga med semaforerna.

Jag skulle vilja jämföra dessa med bilderböckerna på ett bibliotek, ingen blir väl upprörd över att barnen inte börjar med mer avancerad litteratur.

Man måste ju lära sig att krypa innan man kan börja gå.

Hoppas att ditt lager inte ska sina i förstone - men den risken är väl liten i och med att det inte finns några krav på relevans i lagerhållningen som dessutom är allmän och oblandad.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-07 20:01:10 följande:
    Kekekekek.
    Där ser man - du kan ju faktiskt skala bort snömoset och komma till kärnan i ditt budskap, bara du vill.

Snygga danssteg- men måste det vara ett avslutande k - blir det inte mer dansant med bara kekekeke?

Jag får en bild av hur det kan se ut och låta på den där kursen när det är du som för - och iofs en motbild av varför Todo nada så bestämt avvisade dig när du bjöd upp henne till offentlig dansSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-07 22:02:08 följande:
    Sök på >>kek<< så förstår varför det är ett >>k<< på slutet. :)
    Nja, jag har fått nog av mina ungars användning av psudouttryck och föredrar att konstatera att du går från klarhet till klarhet. Kekekekek var ditt mest innhållsrika inlägg här på Fl och dessutom det kortaste.

Det är också hoppingivande att du antaget Storpappas utmaning om att posta de bästa bilderna. Där når du ännu inte upp till samma nivå som hen i och med att dina ännu får betraktas dels som obsoleta och dels som ej förstådda av dig.

Ett tips. det finns en i tråden om moderaternas förfall som visar hur Kristersson ser på löften till överlevare. Den har mycket av det dina ännu saknar, relevans, skärpa och den är så gott som dagsaktuell.

KekekekekSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-07 22:44:18 följande:
    Ok boomer. ^___^

Tack för tips men jag tar inte min aktivitet på Familjeliv så seriös längre. Finns ingen anledning till det. :)
    tja, jag tycker nog att du kommer bäst till din rätt i den senste fasen i ditt trefassystem här på FL

Den första - då du var centerpartisk, valsade runt med nationalekonomiska steg och var oerhört anti-SD gav mig rysningar av obehag. Man vill ju liksom få sina fördomar bekräftade och jag har svårt för flum och då även flummig SD-kritik.

Den andra fasen blev lite långrandig i och med att du vägde för lätt för att kunna föra en bildad diskussion med Padirac - men stundtals hade jag roligt åt dina försök, trots tråddödarsvadan.

I den senaste fasen har du ju liksom bildat ett verb av bilda, alltså att posta bilder.

Jag tror att du så småningom kan bli mycket "bildad".

Boomer är väl rätt ute numer - sedan ganla stötar försökt surfa på tidens våg genom att tillägna sig uttrycket.

Men så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.

Hoppas att du hittar vägen hem någon gång - och det sista menar jag seriöst.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-08 01:10:34 följande:
    Gäsp. Du försöker för mycket. :P Men du har iallafall beundrare som inte kräver mer...
    Försök sluta tänka i termer av att du är beundrad eller föraktad, åtminstone här på FL och i synnerhet ur perspektivet att du inte får lika mycket uppmärksamhet som andra.

Visst, jag vet att du inte är ensam om att uttrycka den sortens känslor bland nyauktoritära här på FL - men den starke ledare ni söker som ska ge er bekräftelse kommer ialdrig någonsin att bekräfta er på andra sätt än att förklara vad sin ska avsky och vad som ska rymmas inom den spaltsmala nyauktoritära åsiktskorridoren.

Jag tror inte att det egentligen är vare sig islam eller nyauktoritär höger elelr för den delen lån av ungdomliga uttryck som är vägen framåt för dig så att du kan behälla en åsikt över en längre period - och kanske till och med få den att mogna med tiden - i stället för att ständigt byta för att få den uppmärksamhet ingen ändå kommer att ge.

Se på exemplet Storpappan postat om Löfven. Löfven har alltså kort och koncist genom åren sagt att våldtäkter är oacceptabelt, så resonerar mogna personer och då utan att försöka dölja företeelsen, utan tvärtom genom att se till att begreppet vidgas så att fler fälls för brottet.

Jag tror att du har mycket att lära av Stefan Löfven - och då syftar jag inte på det faktum att ni bägge är så skrala retoriker - han ordkarg och stapplande, och du i en mångordig vals utan riktning.

Lycka till, Digestive - och försök att avhålla dig från uppmärksamhetsjämförelser!

Du har redan druckit på tok för mycket av Hjalmar Söderbergs glas i Doktor Glas.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-12-08 11:55:08 följande:

[quote=80085189][quote-nick]storpappan skrev 2019-12-08 07:18:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Det blå skåptet.

Nästan lite Ormet krupervarning på den.

Storpappan "bildar" mycket bättre än duSkrattande
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?