Digestive skrev 2019-11-25 16:53:55 följande:
Ja, att blanda in subgruppers intressen (som könsstympning av flickor) och låta dem representera en hel grupps intressen (som muslimer) brukar gå under sådana epitet - eller beskrivas som fördomar i stort - men det har redan framkommit att du inte hängde med ordentligt vid det tillfället.
Jag noterar att du inte svarar på frågan och jag noterar att du fortfarande inte har läst vad du citerar av inledningen.
Haha, det gjorde jag inte.
Jag kan inte ta ansvar för huvudlösa tolkningar av någon som för övrigt känner olust inför en viskning.
Allvarligt talat så har du fått byxorna nerdragna på ditt inlägg och eventuell brunsmet återfinns i i det avklädda inlägget.
I bästa fall har du lärt dig en läxa - det verkade ju som du själv förstod att det inte var så lyckat att vidarebefordra SD-svansens viftningar. Du försöker ju redan i ditt andra inlägg smita ifrån det första
Klart jag har läst det jag citerar.
Du påstår att viskningen är märklig - och den uppfattningen delar du ju med SD-svansen på Avpixlat. Själv tycker jag inte att åsiktskorridoren ska vara så smal att man anmärker på att någon viskar kort under ett replikskifte.
Du påstår att viskningen inte väcker något förtroende för regeringen. Där har du för övrigt utelämnat vem/vilka det inte väcker förtroende hos. Dig, SD-svansen eller
. Själv låter jag inte mitt förtroende vare sig för regeringen eller oppositionen påverkas av rena stolligheter, såvida de inte kommer från regering eller opposition, förstås.
Och därefter gömmer du återigen ditt jag och skriver att viskningen väcker frågor om vad som rör sig i Morgan Johanssons huvud.
Herregud. Tänk om de nyauktoritära skulle komma till makten, då riskerar vi att normen blir så trång att minsta lilla beteende som avviker från vad det nyauktoritära etablissemanget anser politiskt eller mänskligt korrekt kommer att fördömas.
-----------------------------------------------------------------------------------
"Den minst sagt märkliga viskningen >>För mig spelar det ingen roll.<< från Morgan Johansson (S) under en interpellationsdebatt med Richard Jomshof (SD) i riksdagen, väcker inget förtroende för regeringen - den väcker snarare frågor om vad som rör sig i justitie- och migrationsministern huvud"