Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

The Maniac skrev 2018-07-08 22:58:08 följande:
    Borde inte den enkla slutsatsen vara att extremism är riktigt illa oavsett vilken sida det handlar om?
    Jovisst.

Eller snarare extremistiskt våld.

Just därför är det på sin plats att kommentera lögnen att Säpo anser att vänsterextremister står för 99 procent av det politiska vådet.

Och detta i synnerhet efter NMR:s avskyvärda uppvisning på Gotland.

Det är väl inte så länge sen det var aktuellt med vänsterextremister som gav sig på politiska meningsmotståndare, om någon hade försvarat deras våld med att hänvisa till att NMR eller liknande minsann också sysslar med politiskt betingat våld hade det varit lika illa.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-08 23:20:34 följande:
    Låt dem göra bort sig. Det gjorde de i parti och minut.
    Nej, jag tycker inte att polis och säkerhetspolis ska dalta med politiska extremister som tillgriper våld och hot.

Oavsett om det handlar om NMR eller någon vänsterextremistisk sekt.
  • FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-09 00:00:11 följande:
    Var har jag påstått att det ska daltas med kriminella?

Låt dem göra bort sig. Förr eller senare begår de ett brott. Då är det viktigt att de får hårda straff. Vi behöver få bort den mesiga rödgröna regeringen så att rejäla straff kan införas för sex och våldsbrott.

Du skrev "Låt dem göra bort sig".

Jag tycker inte att man ska låta dem göra bort sig på bekostnad av de enskilda människor de angriper eller hotar.

Människor är inte abstraktioner i en diskussionslek, utan de som hotas eller skadas av extremister är precis lika levande och bräckliga som du eller jag.

Nej, man ska inte låta dem göra bort sig, man ska hindra dem från att skada och/eller hota andra.
    The Maniac skrev 2018-07-08 23:20:34 följande:
    Låt dem göra bort sig.

• FDFMGA
    The Maniac skrev 2018-07-09 00:29:07 följande:
    Dessa herrar såg dock väldigt harmlösa ut, inte mycket att oja över.
    Nja, jag anser att man inte ska se mellan fingrarna från våld och hot där gärningsmännen kommer från NMR.

Jag tror knappast att polis och säkerhetspolis i likhet med dig betraktar dem som harmlösa och förklarar för offren att de "inte ska oja sig".
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-07-09 13:05:15 följande:
    Ja, klickjournalistiken finns tyvärr i alla online-media - oavsett det är gammelmedia eller alternativa media.

Klickjournalistiken finns å andra sidan inte alls i SOU som jag länkade och refererade till.

Man kan också fråga sig varför säljer nazibrott? Varför säljer inte ett enstaka fyllebråk på någon lokal lokal?

Är det rimligt att tro att politiskt våld av en rörelse som verkar i en extrem-miljö av goda skäl är mer intressant än att Berra och Bengan bråkat om en utspilld öl eller Bettan.

Det ena brottet har med politisk påverkan att göra, det andra har med alkoholpåverkan att göra.

Den politiska påverkan syftar till att minska stöd och förtroende för samhället, tex regeringen. Det andra har med avsaknad av impulskontroll att göra.
    Jag är övertygad om att publiciteten hade blivit åtskilligt större om ett gäng IS-sympatisörer hade tagit båten eller flyget till Gotland och uppfört sig som NMR gjorde, men på jihadistsätt i stället för nazistsätt.

Fylleslagsmål däremot, de ger ingen publicitet, såvida det inte är en känd person som är inblandad, typ SSU-ordföranden för ett antal år sen eller Anders Borg relativt nyligen.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-07-13 21:22:04 följande:
    "Antagligen".....det är fan sjukt så mycket du ANTAR när framför allt moderaterna skall försvaras. Här röstade L, KD...OCH... SD helt "rätt och korrekt"...och just därför kommer ytterligare ett av dina.....antaganden !!!

Jaja, nu går det bra att anmäla mitt inlägg, nikha. Du tycks vara besatt av att anmäla mina inlägg...undrar varför...!
    nihka skrev 2018-07-13 13:49:26 följande:
    Antagligen för att markera de fullkomligt sket i att majoritetsbefolkningen mördades.

IS mördar ALLT i sin väg som inte är IS. Visst har det skett ett folkmord med betonong på ETT: Hela icke-IS befolkningen!
    Anmäler du verkligen hems inlägg.

Jag tycker att hens inlägg är rätt talande Skrattande

• FDFMGA
    nihka skrev 2018-07-13 23:57:19 följande:
    Tycker du? De handlar ju bara om mig och sist jag kollade satt inte jag i regeringen.
    Jag syftade snarare på om du verkligen anmäler hens inlägg som hen påstod.

Jag tycker att de är representativa för ett slags ordfyrverkeri som är vanligt i vissa kretsar och för mig tangerar de nöjesläsning.

Vem vill inte få sina fördomar bekräftadeSkrattande
    Anton Chigurh skrev 2018-07-13 21:22:04 följande:
    Jaja, nu går det bra att anmäla mitt inlägg, nikha. Du tycks vara besatt av att anmäla mina inlägg...undrar varför...!
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-07-14 05:19:00 följande:
    FDFMGA skrev 2018-07-14 00:03:07 följande:

Jag syftade snarare på om du verkligen anmäler hens inlägg som hen påstod.

Jag tycker att de är representativa för ett slags ordfyrverkeri som är vanligt i vissa kretsar och för mig tangerar de nöjesläsning.

Vem vill inte få sina fördomar bekräftade

Ja, vem vill inte det. Du, minst av alla....!!!

Eller, just det. Fördomar finns ju inte hos vissa individer. Iaf inte vissa fega kräk här på FL. Vissa makalöst självgoda kräk. Och nu menar jag SJÄLVKLART INTE dig och fröken anmälare i tråden.....Fröken som inbillar sig att jorden kretsar runt henne.
    Ja, jag ser gärna att dina inlägg märks med ett "Låt stå!" i stället för att tas bort.

Huruvida Nihka anser att jorden kretsar runt henne vill jag låta vara osagt, det finns ju ett potentielt alternativ som framstår som troligare om man tar del av dina en smula självspeglande texter.

Nåväl. Ännu en vacker sommardag som man kan avnjuta och fjärden ligger blank och klar, vattnet likt en spegel.

Ha nu en synnerligen behaglig lördag och se till att inte andas in för djupt om din näsa skulle komma för nära vattenspegelnSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-07-16 11:22:22 följande:
    Den som håller sig till forumreglerna behöver inte riskera att få sina inlägg bortplockade. Somliga blir helt elimeínerade i trådarna och har sig själva att skylla.

Jag tycker inte road av att läsa inlägg av personer som är besatta av att kommentera mig. Ämnet för den här tråden är regeringen och jag sitter inte i regeringen.
    Olika synsätt, skulle jag tro - att du vill diskutera sakfrågot medan jag mer är intresserad av den subkultur som inte nödvändigtvis enbart består av SD men som SD fungerat som en katalysator för och som SD är en mycket väsentlig del av.

Där är personliga kletigheter en väsentlig del - liksom inställningen att om man får svar på tal är man utsatt för en personlig skymf.

Det finns väl så gott som ingen som förnekar att hederskultur är ett gigantiskt problem och helt oacceptabelt, och få om ens någon som anser att det är annat än att det är upp till en enskild vuxen invandrare att anpassa sig för att kunna fungera i Sverige, inte det omvända.

Problemet med SD är ju att man tar det negativa och kletar ut det, i stort som i smått, mot enskilda eller för hela grupper, tillsammans med med nedärvda essenser och annan rasistisk dynga.

Dessutom är partiet så fast i navelskådande att man aldrig kommer att kunna förstå vad svenskhet kan vara. Bildligt talat är SD en psykiatripatient som år efter år fläker ut sig i ett evigt ältande där "vem är jag?" bytts ut mot "Vad är svenskhet"

Det är inte nyttigt att älta och grubbla alltför mycket, friska personer vet vem man är, fast man aldrig kan förklara det, ens för sig själv. Det är detsamma med svenskheten, den låter sig inte förklaras: Det är en känsla, en stämning, ett vemod, en nyfikenhet, ett lite blygt inkluderande förhållningssätt till andra, en stark personlig integritet och så en massa naturromantik och en smula självgodhet. Det är något man inte kan fånga om man försöker, men som man känner igen om man inte försöker.
  • FDFMGA
    Skrikhögeraktivist skrev 2018-07-17 00:59:56 följande:
    Sänder en tanke till de vänner som efter 1 års hårt arbete tvingas fira semester i en no-go-zon. "We never go out", var en koomentar jag hörde från en av dem.
    Tja, tvingas och tvingas. De får väl välja sina resmål med omsorg.

Kan du förresten tänka dig, att det finns många SillmjölkesDemokrater som hävdar att vi har sådana områden i SverigeSkrattande
    Skrikhögeraktivist skrev 2018-07-17 01:03:33 följande:
    Du har helt missat vad problemet är. Du borde göra om din analys från början. Försök svara på frågan vad som gör att så många är beredda att rösta på ett så pass avskvärt parti som du beskriver det. Vad hat t.ex S för förtroende i flyktingfrågan?
    Nja, det skulle jag inte vilja påstå.

Ett parti som säger sig ha förklaringen och lösningen till alla problem och som samtidigt förnekar eller också kopplar de verkliga problem ett land eller en värld står inför till sin simsalabimlösning - kommer alltid att finna anhängare.

Alltså jämför du SD och S skulle man bildligt talat kunna påstå att S är lite vilse och lite krassligt medan SD lider av sjukdomshybriden psykos med inslag av rabies och dysenteri.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?