nihka skrev 2018-07-16 11:22:22 följande:
Den som håller sig till forumreglerna behöver inte riskera att få sina inlägg bortplockade. Somliga blir helt elimeínerade i trådarna och har sig själva att skylla.
Jag tycker inte road av att läsa inlägg av personer som är besatta av att kommentera mig. Ämnet för den här tråden är regeringen och jag sitter inte i regeringen.
Olika synsätt, skulle jag tro - att du vill diskutera sakfrågot medan jag mer är intresserad av den subkultur som inte nödvändigtvis enbart består av SD men som SD fungerat som en katalysator för och som SD är en mycket väsentlig del av.
Där är personliga kletigheter en väsentlig del - liksom inställningen att om man får svar på tal är man utsatt för en personlig skymf.
Det finns väl så gott som ingen som förnekar att hederskultur är ett gigantiskt problem och helt oacceptabelt, och få om ens någon som anser att det är annat än att det är upp till en enskild vuxen invandrare att anpassa sig för att kunna fungera i Sverige, inte det omvända.
Problemet med SD är ju att man tar det negativa och kletar ut det, i stort som i smått, mot enskilda eller för hela grupper, tillsammans med med nedärvda essenser och annan rasistisk dynga.
Dessutom är partiet så fast i navelskådande att man aldrig kommer att kunna förstå vad svenskhet kan vara. Bildligt talat är SD en psykiatripatient som år efter år fläker ut sig i ett evigt ältande där "vem är jag?" bytts ut mot "Vad är svenskhet"
Det är inte nyttigt att älta och grubbla alltför mycket, friska personer vet vem man är, fast man aldrig kan förklara det, ens för sig själv. Det är detsamma med svenskheten, den låter sig inte förklaras: Det är en känsla, en stämning, ett vemod, en nyfikenhet, ett lite blygt inkluderande förhållningssätt till andra, en stark personlig integritet och så en massa naturromantik och en smula självgodhet. Det är något man inte kan fånga om man försöker, men som man känner igen om man inte försöker.