Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Abegayle70 skrev 2018-04-15 12:59:54 följande:
    Tack, den kunde läsas utan betalning.

Jag blev fysiskt illamående av den. Viktigt att allt sånt dras fram i ljuset så folk i allmänhet får reda på vad de sysslar med och vad deras historia är.

Och du som klickade ogilla på inlägget:

SKÄMS
    nihka skrev 2018-04-15 13:57:00 följande:
    NMR är från och med årets val ett parti som man kan rösta på så vi kommer nog se än mer av deras rekrytering. När de begår brott kan man ta dem för det. Hets mot folkgrupp. Ordningslagen kan oberopas gällande affichering, sirener och (grön) rök.

En del av deras propagandamaterial både i pappersform och på nätet borde kunna beslagtas/stängas ner och de ansvariga åtalas. Det finns lagutrymme så det är bara att sätta igång och implementera lagen.

De demokratiska krafterna är starka men osäkra ungdomar är lättledda ungdomar och ett ständigt problem för skolan och samhället.

This is England har kommit till Sverige:

Ja, det blir liksom overkligt, svårt att ta till sig.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-04-15 20:20:43 följande:
    Patetiskt försök till en räddning.....
    Låt mig uttrycka det så här: Det förvånar mig inte att du behöver tro att min uppfattning om regeringen påverkas av att Löfven kör en PV på¨GärdetSkrattande

Hoppas att du får en synnerligen behaglig söndagsafton nuGlad
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-04-15 20:48:02 följande:
    Det var gulligt av dig.

Precis som det var gulligt av dig gentemot krabaten du gjorde tummen upp inför häromdagen - hen som kommit på att jag är hemlig moderator och hade snokat i hens inbox.

Man kan inte annat än häpna över somliga högerdebattörers analytiska förmågaGlad
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-04-15 21:24:58 följande:
    Tack själv gullet, och fint att se att du fortsätter att skratta åt dina egna skämt.
    Nja, snarare småler jag vid tanken på somliga högerdebattörers förmåga.

I synnerhet när debattörerna kommer fram till att de motarbetas av hemliga moderatorerSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-04-17 09:46:19 följande:
    Great minds think alike! smile2.gif
    Mm, det tummar vi på smile2.gif
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-04-19 20:30:37 följande:
    Så olika det kan bli. Jag skulle vara moderat, de som ligger längst bort från mig är V och MP.
    Mm, absoluta motpoler i fråga om åsikter enligt testet.
    nihka skrev 2018-04-19 23:21:16 följande:
    Hahaha! Så du står närmare SD än M.

Jag är tydligen Liberal och står lägst ifrån SD, KD och FI

Ja, det grämer mig lite att SD hamnade ungefär i mitten för mig, inte i SvD-testet men väl i Expressens som jag också roade mig med.

Men den här sortens tester är ju rätt trubbiga instrument. I något av testerna fanns det en fråga om man anser att klimatanpassning ska vara överordnat andra politiska beslut, det anser jag och det gav mig förmodligen rejält med MP-poäng. Det är bara det att jag anser att en konsekvens av klimatanpassning borde vara att man i stället för att avveckla kärnkraften utvecklade den, vilket knappast är en MP-åsikt.

Dessutom är mitt främsta argument mot SD och annan populism att den är skadligt fördummande, att populisterna reducerats till papegojor som radar upp påståenden de varken kan eller vill sätta in i ett sammanhang eller ens kolla om det man tjattrar om är korrekt eller inte.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-04-23 14:06:19 följande:
    Ja, de här testen tar inte hänsyn till ideologi utan bara enskilda sakfrågor och inte heller hur man ska lösa frågor i kombination med varandra. I ett test går det att svara att man är för en satsning där, där och där utan att tänka på hur de ska finansieras och sedan glatt önska sig skattesänkningar och en bevarad pensionsålder.
    Nej, den sortens test ser aldrig skogen utan man får bara möjlighet att ha synpunkter på enstaka träd.

Hursomhelst är det mindre än fem månader kvar till valet och en from förhoppning är att svenska politiska partier inte drabbas alltför mycket av trenden att vädja till populistiskt tunnelseende. 

Utvecklingen i Polen, Tjeckien, Ungern, Trump som president i USA, SD här hemma i Sverige - gör ju att man lätt kan tro att somliga förväxlat utveckling med avveckling av det mänskliga förståndet.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-05-02 10:33:47 följande:
    Abu Mazen, ledaren för statsministerns "kära systerparti" går från klarhet till klarhet. Påstår att judarna själva bär skulden till att Förintelsen ägde rum pga deras finansiella verksamheter.

www.bbc.com/news/world-middle-east-43967600

www.dn.se/nyheter/varlden/abbas-i-blasvader-f.../

Vågar man hoppas på någon form av aldrig så liten kritik från socialdemokratiskt håll, mot ledaren för sitt "kära systerparti"?
    Det borde man kunna hoppas på.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-05-07 10:04:33 följande:
    Vadå gillar du inte att Palestina är en stat?

Varför ska särskilt kristna, yazidier, mandéer och andra minoriteteter i Irak och Syrien uppmärksammas när IS dödade ALLT i sin väg som inte var IS?

Vilken skamfläck för majoriteten av de som IS mördade om en bara en bråkdel ska betraktas som folkmord. Var alla de andra inget folk då eller?
    Det är skillnad på kreti och pleti,

eller uttryckt på lite mer historielös svenska - skillnad på folk och folk{#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?