Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Hero rex skrev 2018-04-12 23:22:15 följande:
    Man kan ropa OT när man önskar. Det är ett fritt land med yttrandefrihet.
    Nja, Familjeliv är inte ett land utan en privatägd sajt.

I synnerhet "bebbenick" brukar ha svårt att förstå skillnaden mellan Sverige och FamiljelivSkrattande

Att regeringen inte på allvar tagit tag i arvet efter Björklunds flumskola som producerat elever med synnerligen klena kunskaper tycker jag är oroväckande.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-04-13 19:19:36 följande:
    Ja, men det är ju bara en liten klick bebbar med napp som hela tiden skapar nya nick allteftersom de avförs. Andra fattar att man måste hålla sig till forumreglerna om man vill vara kvar. De som inte vill eller kan ta till sig det kan ju inget enskilt riksdagsparti lastas för.
    Jo, jag vet.

Förstår du vad hen menar med att "Det är fult att läsa privata PM." i sitt svar på mitt inlägg?
  • FDFMGA
    Hero rex skrev 2018-04-13 20:08:39 följande:
    De som kallar andra skribenter för nazist och andra hemska saker verkar inte ha något problem medmoderatorerna. Undrar vad det kan bero på? Har du någon tanke? Eller visst ja, du sade ju Adjö för att sedan fortsätta fdmgagga.
    Nja, nu är jag inte moderator och saknar möjligheter att stänga av dig.

Mej jag är väl medveten  om att åtskilliga skrikhögeraktivister behöver den sortens snuttefiltsom du redan tillgripit och vätt ner för att stå ut med sina tillkortakommanden i vuxenvärldenSkrattande
  • FDFMGA
    Hero rex skrev 2018-04-13 21:25:43 följande:
    Gäsp...
    Omk du är trött borde dina föräldrar sedan länge ha skicktat dig i säng, klockan är  ändå halv tio.
    Hero rex skrev 2018-04-13 21:29:48 följande:
    När man är van att bli kallad för både "nazist" och sexualförbrytare så måste jag tillstå att "skrikhögeraktivist" är ett steg i rätt riktning.

Du är ju spritt ny på FL . kan du ge exempel på när du du blivit kallad nazist och sexualförbrytare?

MI
  • FDFMGA
    nihka skrev 2018-04-14 00:42:24 följande:
    Jepp. Är ganska säker på att det är ytterligare en av hens tröttsamma anspelningar på att du skulle vara (hemlig) moderator och därför skulle ha tillgång till folks inboxar.

Måste vara jobbigt att ha så många demoner.
    Aha, då är jag med.

Personen hade fått för sig att jag är hemlig moderator och att jag hade läst ett meddelande i hens inbox.

Ibland glömmer jag bort hur verklighetsfrämmande  många skrikhögeraktivister ärSkrattande
  • FDFMGA

För övrigt kan man notera att de rödgröna partiena skulle få 40,5 procent av rösterna enligt Sifo. De forna allianspartierna 37,1 och att SD fortsätter att tappa och närmar sig relultatet vid senaste valet.

Intressant är också att andelen "bortkastade" röster är ovanligt hög - 7,5 procent.

www.svd.se/de-kan-avgora-valet-tre-procent-psykologisk-grans

• FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-04-14 15:09:53 följande:
    Sammanfatta gärna

Har ingen lust att betala för premiumartilkar.
    Det var redan sammanfattat.

Själv betalar jag gärna för att få ta del av god journalistik, att enbart tvingas ta del av skrikhögerns nätbetraktelser vore rena tortyren och säkert förståndsförslappande.

KD når inte upp till spärren på fyra procent, medan L och MP hamnar stax över. M hade nog 23 procent och S 28 eller 29. SD låg på 14 procent. Just ja, V - tror att de hamnade på åtta eller nio procent och C på nio eller 10 procent.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-04-14 19:20:08 följande:
    När det ena regeringspartiet MP pratar om att förbjuda äldre bilar i Stockholm skriver istället Stefan Löfven följande inlägg:

www.facebook.com/stefanlofven/posts/216343838...

Det är vår, snön smälter och snart sopas gruset bort från gatorna. Runt om i landet öppnar motorentusiaster i alla åldrar garagedörrarna och rullar ut sina pärlor som skruvats och putsats under vintern.

Som statsminister får jag inte köra så mycket bil, trots att det är bland det bästa jag vet. Därför var det lilla julafton idag när Bobo från TV-programmet "Biltokig" kom förbi jobbet med en modifierad Volvo PV 1957 (550 hästkrafter!) Vi tog en vända runt Gärdet och pratade om den fantastiska motorhobbyn i Sverige, lite gamla bilminnen och en hel del annat.

Där ser man - mitt förtroende för regeringen går från klarhet till klarhet.

Jag har också kört en PV från 1957 och det var riktigt, riktigt kulSolig
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-04-14 15:54:46 följande:
    Tack.

Allt som innebär minus för SD är goda nyheter.
    Inte rätt tråd egentligen, men här är något som vi säkert kan känna samma avsky inför. Jag vet inte om detta också är en låst artikel, i så fall kan jag sammanfatta den senare. handlar om hur nazister värvar skolelever i Ludvika.

www.dn.se/nyheter/sverige/i-ludvika-rekryterar-nazisterna-barn-pa-skolgarden/
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-04-15 10:44:18 följande:
    Så ditt förtroende bygger på, eller åtminstone påverkas av(det går knappast att misstolka det du vill göra gällande här)att partiledaren i partiet du röstar på har rattat en gammal Volvo som DU TYCKER, är.........riktigt, riktigt kul, att köra.

DU......"går" sannerligen från klarhet till klarhet.

Herrejävlar............!!!
    Haha.

Mitt förtroende för din förmåga att skilja mellan skämt och allvar lyser med sin frånvaro.

Ha nu en synnerligen skön vårdagSolig
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?