Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

FräsJan skrev 2018-05-16 23:24:51 följande:
    Och nu undrar världen vad skillnaden på en tuting och en tuding är.

P.S Vad hade individen för nick? "vänsterpartisten"?
    Ett bebbenick.

Tutingar har nästan undantagslöst bebbenick och är nästan undantagslöst tillhörande SD.

Detta innebär inte att alla sverigedemokrater är tutingar, de flesta har tvärtom inga som helst problem att anpassa sig till den kultur som gäller oavsett var de befinner sig.

Men tutingen är så kränkt att hen inte förmår se sig själv i ett annat sammanhang är just tutingensSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-05-16 23:31:49 följande:
    Jo, det är väl tämligen uppenbart för alla som följer den här tråden att du anser både det ena och det andra som saknar total substans i verkligheten.

För övrigt är nog ordet "kränkt" eller att "känna sig kränkt" sällan är något man får höra från SD-anhängare. Känns mer som ett språkbruk som kommer från vänsterhåll över såväl sverigedemokratisk invandringspolitik, som bildspråk i marknadsföring, eller hur olika glassorter benämns.
    Nja, läser man tråden så framgår det tydligt att du inte förmådde tillgodogöra dig TT-artikeln, så i stället för att utgå från studiens slutsatser men argumentera för att dessa kan ses som stöd för att SD:s åsikter berör när konsekvenserna av en politik som är felaktig kommer oss nära - väljer du att agera som en kränkt höna och påstå att det påstås att alla sverigedemokrater är lågutbildade.

Jag skulle snarare påstå att förvånansvärt många sverigedemokrater så till den milda grad putsar på kränkthetsfasaden att de i princip sänker sig till en hönas förstånd.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-06-02 10:41:01 följande:

Carl Norberg som ligger bakom den sida som du länkar till är en känd antisemit och känd förintelseförnekare som skriver för Nationaldemokraterna med kopplingar till den nazistiska rörelsen.

Om jag tolkar hans stundtals lite förvirrade resonemang rätt så menar han att de monetära systemen styrs av judar i syfte att skapa ett judiskt världsherravälde.

Han är heller inte ensam band konspirationsteoretiker att ana en judisk konspiration.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-02 12:40:10 följande:
    Varför länkar du till en massa vänsterextrema hatsajter? Trovärdigheten är ju under noll.
    Nja, SVT, DN med flera är inte vänsterextrema hatsajter.

Det kan möjligen te sig så för en radikaliserad högerextremistTomte
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-03 23:35:29 följande:
    Du hänvisar till Expo - en känd våldsbejakande extremistorganisation.
    Nej, jag hänvisade inte till Expo utan till en radikaliserads syn på ett flertal medier, däribland SVT och DN. Samma person har dessutom ifrågasatt Dagens Industri utifrån att tidningen ägs av en judisk familj. Dessutom har hen vid flera tillfällen länkat till en högerextremistisk konspirationssajt (infowars) med antisemitiska förtecken.

Jag kan ta fram inlägget där hen, - Gabbe, tror jag hen kallar sig den här vändan på FL - påstår att de medier KillBill nämner är vänsterextrema hatsajter.
    KillBill skrev 2018-06-30 10:49:12 följande:
    I SD så finns många som glorifierar nazism och som tror på rastänk. 
    Varför länkar du till en massa vänsterextrema hatsajter? Trovärdigheten är ju under noll.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-07-04 11:05:07 följande:
    "Hösten 2017 skedde ett trendskifte. Efter en lång period av stigande priser och ökat bostadsbyggande bröts kurvorna. I Stockholm och Göteborg föll priserna med cirka 10 procent. Första kvartalet 2018 redovisade de större bostadsbyggarna en minskad försäljning i Stockholmsregionen med 54 procent jämfört med samma kvartal föregående år.

SCB redovisar en minskning av antalet påbörjade lägenheter i Stockholms län med 42 procent under samma period. I praktiken har omslaget på bostadsmarknaden på kort tid utvecklats till en fullskalig byggkris.

Det är emellertid inte bara de kortsiktiga effekterna av ett prisfall samt det minskade bostadsbyggandet som behöver debatteras. Det som sker på bostadsmarknaden är en följd av att det politiska och administrativa systemet i Sverige saknar en ekonomisk analys av bostadsbyggandets grundläggande villkor. Med den återreglering som nu sker av kredit- och banksektorn är risken stor att man upprepar tidigare historiska misstag."

Vad tycker FL's pk-gerilla om ovanstående uttalande!?
    Efter vad jag har kunnat notera ger "PK-gerillan" eller skrikhögern som jag föredrar att kalla den skocken i vanlig ordning uttryck för uppfattningen att det är invandringens fel.

Men det är väl inte särskilt förvånande. Åsiktskorridoren är onödigt trång i de här kretsarna, i och med att alla tränger ihop sig av rädsla för att annars framstå som annorlunda än resten av skocken.

Hoppas att du blv nöjd med svaret och att du får en synnerligen angenäm dagSolig
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-04 13:30:08 följande:

Intressant att du länkar till en debattartikel som har Stefan Attefall (KD) som medförfattare. Det byggdes rekordlite lägenheter när han var bostadsminister och detta trots att befolkningstillväxten var kraftig (+ 300 000 innevånare). Under den rödgröna regeringen så har byggandet av lägenheter nästan fördubblats så även om byggandet skulle avstanna så kommer byggandet vara högre än när Attefall var bostadsminister.

Flera tidningar raporterar idag att bostadspriserna ligger stilla eller ökarde något i juni 2018 så kanske får vi nu se en stabilisering på bostadsmarknaden. De är mycket positivt  att prisrallyt på bostadsmarknaden har stannat av.
    Hm, regeringens bostadspolitik skulle nästan kunna vara ett skäl för mig att rösta på något annat om det inte vore så att de borgerliga partiernas är ännu sämre.

Visst, det är möjligt att prisfallet har stannat av, men i så fall till priset att marknaden blivit än mer trögrörlig. i princip är det inte möjligt längre för vanliga människor att köpa en bostadsrätt i Stockholm längre om de vill eller behöver flytta hit.

Bostadsbyggandet är för övrigt på väg att stanna av, i och med att ingen längre är intresserad av köpa nyproducerade lyxlägenheter i förtid.

Vad regeringen tillsammans med alliansen lyckats göra är att försämra rörligheten på en marknad som är i skriande behov av ökad rörlighet. Och detta till priset av att de kanske i förtid har satt stopp för högkunjunkturen i Sverige.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-04 18:57:26 följande:
    Expo ÄR en känd våldsbejakande extremistorganisation och det vet du. Flera medlemmar är dömda för grova brott. De arbetar med att kartlägga och hota folk till tystnad. Allt annat än demokratiska arbetsmetoder. Likaså deras samröre med autonoma vänstern.
    Du menar förmodligen AFA.

Det gäller att hålla tungan rätt i mun, eller att inte valsa runt alltför mycket med fingrarna på tengentbordetSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-07-04 15:23:11 följande:

Ja rörligheten är ett problem men det var prisrallyt också. Jag tror att staten behöver ställa upp med garantier/ subventionera byggandet av hyresrätter men sedan behöver avdragsrätt och beskattning av bostäder förändras i grunden. Jag tror på slopade ränteavdrag, slopad reavinstbeskattning och återinförd fastighetsskatt.

Det beror egentligen i mycket stor utsträckning på vad man tror om framtida inflation och ränteutveckling.

Själv är jag av uppfattningen att globaliseringen innebär en effektiv prispress och att vi inte kommer att komma tillbaka till de räntelägen som ansågs normala förr.

Vi betalar inte mycket i räntor och avgifter för vår lägenhet, medan vi skulle få betala skyhögt mer för en motsvarande hyresrätt i samma område - om det hade funnits någon.

Vad politikerna har lyckats ställa till med är just att få en seg bostadsmarknad att stelna.

Min gissning är att det snart bara är barn till rika föräldrar som har möjlighet att köpa bostadsrätt i Stockholm och barn till rika föräldrar som har råd att bo i de nyproducerade lyxlägenheter ingen idag vill köpa och som kommer att förvandlas till hyresrätter för priviligierade så småningom.

Min gissning är också att andelen bostadsrätter som hyrs ut i andra hand till sanslösa belopp kommer att öka på grund av en misslyckad politik.

Men de åtgärder du nämner kommer säkert att finnas med i nästa breda bostadspolitiska överenskommelse, åtminstone de två första.
  • FDFMGA
    Gabbe75 skrev 2018-07-08 20:42:20 följande:
    Knappast. Enligt SÄPO står det vänsterextrema våldet för 99% av allt politiskt betingat våld. De vänsterextrema utgör det största hotet mot demokratin i Sverige.
    Inte alls.

Enligt Gabbe står det vänsterextrema våldet för 99% av allt politiskt betingat våld.

Inte enligt Säpo.

"Den senaste studien av våldsam politisk extremism i Sverige gjordes av Säkerhetspolisen (Säpo) och Brottsförebyggande rådet (Brå) år 2009. Rapporten ”Våldsam politisk extremism – antidemokratiska grupperingar på yttersta höger- och vänsterkanten” visade att personer inom höger respektive vänstermiljön är lika benägna att begå misshandel. Däremot var vit makt-miljön kraftigt överrepresenterad vad gäller mord och dråp.

www.dn.se/kultur-noje/statistik-om-politiskt-vald-har-slutat-foras/

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?