Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

poff2 skrev 2018-09-29 16:44:34 följande:

Eller så kan alla få vara med och rösta, bara de röstar rödgrönt.

Nja, nu handlade det inte om att få rösta utan "man och nöjd" hade tydligen tankar om brevbärare.

Själv skulle jag gärna se ett upprop från postnordanställda - jag tror att det är ledningen som fattat beslut som förstört förutsättningarna för Postnords anställda att göra ett bra jobb.

Men jag förstår att nyhögern anser att anställda ska göra som ledningen bestämt utan invändningar.

Nyhögern är ju oerhört auktoritetskramande.

Kan man ens tänka sig något mer osvensk än nyhögernSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    poff2 skrev 2018-09-29 17:45:59 följande:
    Familjeliv verkar ha allvarliga problem med GDPR.

Pseudonymisation

Pseudonymity eller pseudonymisation innebär anonymisering av personupgifter och kopplad data, något som ditt CMS helst ska stödja framöver. Det är en högre nivå att nå inom GDPR och bör planeras för direkt. Användare ska kunna identifieras endast med ett användarnamn och övrig insamlad data ska vara krypterad så det inte finns någon möjlighet att göra en koppling mellan en användare och sparad information.

Vill varna för att registrerade uppgifter kan användas för att komma åt användares facebook-konton.

Hm, det där var svårbegripligt men jag antar att du syftar på personer som inte finner sig i att de förlorat möjligheten att vara medlemmar på FL.

Javisst finns det sådana, och vissa av dem har ett så säreget sätt att uttrycka sig att man utan större ansträngning lätt kan konstatera typ "jaha, nu är det den här personen som vägrar finna sig i att hen hen blivit utvisad som poppat upp med ett nytt nick".

Men för att återgå till nyhögern. Ja, jag anser att företeelsen är mycket osvensk och då inte enbart för att den är så auktoritetskramande utan också för att den pendlar mellan ytterligheterna att antingen vara oerhört kränkt eller också att i grupp peka ut någon eller något man kan flabba gemensamt åt.

Och utifrån exemplet ovan. Jag tycker det vore bra rent generellt med lite mer civil olydnad, så länge det begränsar sig till verbalt ifrågasättande, så om Postnordanställda gick ut med ett upprop där det framgick att de direktiv ledningen ger strider mot Post- och telestyrelsens tes om att alla ska ha en god postservice - tja, då skulle åtminstone jag tycka att det vore bra.
  • FDFMGA
    poff2 skrev 2018-09-29 22:30:48 följande:
    Bra försök fröken moderator. Det är uppenbart att FL lagrar cookies och du har tillgång till dem.

Jag vill återigen varna medlemmar för att FL använder era användaruppgifter för att begå dataintrång på era facebook-konton.

Sen an man förstås undra varför ni försöker slå ihjäl ert eget forum. En gång var här livlig debatt. Men ni har stängt av nästan alla debattörer till höger om vänsterpartiet. Det kan gå flera dagar då det är i stort sett stendött.
    Inte då, man kan känna igen vissa av FL.s rättshaverister på att de är lika egenkära som oförmögna att inse sin egen enfaldSkrattande
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2018-09-30 18:52:13 följande:

Kan jag kanske få litet hjälp att reda ut det som påstås i inlägg #10054, att FDFMGA skulle vara moderator på siten? Om det stämmer eller inte vet jag inte då jag inte hittar någon information om vilka medlemmar som är moderatorer i forumet över huvud taget.

Var kan jag hitta det?

Nej, jag är inte moderator, inte fröken heller.

Det ska visst finnas en förteckning över moderatorerna, men var vet jag inte. Hursomhelst framgår det om det är en moderator som deltar i diskussionen.

Det finns några personer som inte har förmågan att inse att de straffar ut sig själva från FL genom sitt uppträdande, inte för att de är förföljda av hemliga moderatorer.

Du lär ju minnas Notariatet och hans tusentals nick, det här är en liknade figur.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-10-01 05:45:34 följande:
    Enligt Trafikverkets regler och förordningar är det inte tillåtet att köra fortare än maximal angiven hastighet via senaste hastighetsskylten.

Överträder poliser som ej är i tjänst någonsin gällande hastighetsbegränsning???

Och då menar jag SJÄLVKLART i EJ POLISIÄRT ÄRENDE....!

Har du körkort, paddi ???
    Helt korrekt.

Den här figuren är långt från ensam om att anklaga folk för att vara hemliga moderatorer, precis som jag långt från är ensam att höra till de anklagades skaraSkrattande

Jag tror att man måste förstå fenomenet med att vissa blir så blint förälskade i sig själva att de tappar det lilla vett och den lilla sans de eventuellt hade innan.

Att ständigt kråma sig framför spegeln ger inga självinsikter att tala omGlad
  • FDFMGA
    Sanna H skrev 2018-10-01 16:40:28 följande:
    Att du inte skäms ?
    Nja, visst kan jag känna en antydan till medlidande men så långt som till att skämmas å de här figurernas vägnar skulle jag aldrig sträcka mig.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-10-02 07:21:28 följande:

Den översta bilden visar den svenska delegationen med  bl.a Ann Lindé  och är tagen i Iran och i Iran är det ett lagbrott för kvinnor att inte täcka sitt hår. 

Bilden på Erna Solberg är tagen i FN högkvareteret i New York. Det finns inga icke muslimska kvinnor som bär slöja i FN högkvareteret i New York. Trodde du att Erna var muslim?

Nedan ser du en bild på Margot Wallström när hon möter Irans utrikesminister Mohammad Javad Zarif på utrikesdepartementet i Stockholm.

Snyggt!

Du borde utnämnas till årets folkbildare på Familjeliv!

Själv tittade jag bara lite slött på bilderna och funderade på hur de hade klippts och klistrats för att passa propagandasyftet.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-10-02 22:28:24 följande:
    Fel.

Bilden på Erna Solberg hämtade jag från hennes twitterkonto:

twitter.com/erna_solberg/status/1044689348736811008
    Oavsett var du hämtade bilderna så blev konstruktionen lögnaktig.

Jag har svårt att förstå hur man kan anse att man har en politisk mission som är så viktig att den är överordnad sanningen.

Kom igen när du belägga att till exempel den S-märkta utrikesministern tar emot representanter för exempelvis Iranska ambassaden dold i slöja.

Bildligt talat är det du som använder slöja här i Sverige - en slöja avsedd att dölja sanningen.

För övrigt har jag ett gott minne - och minns mycket väl att du var upprörd när Margot Wallström kallade den saudiska regimen och dess domar till piskrapp för medeltida. Du tyckte visst att hennes uttalande borde ha varit beslöjat. Det gjorde inte jagSolig
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2018-10-02 23:16:11 följande:
    Du bör se och läsa följande:

twitter.com/AlinejadMasih/status/1047154310923128832

What happens when Western women give in to the Islamic Republic's demand to wear compulsory hijab? Listen to Atena Daemi, an activist from Inside Iran. She's now in jail. She said the following on Western women accepting the Islamic Republics demand to wear compulsory hijab:

When female diplomats, tourists, & athletes visiting Iran accept to wear compulsory hijab, it hurts our own struggle against compulsory hijab. Because the authorities say "if these women from abroad wear it then you should, too. If not, we'll deal with you."
    Jag har inga svårigheter att förstå att man kan tycka det var förkastligt att Ann Linde böjde sig för en förtryckarregims krav på kvinnors klädsel när hon besökte Iran.

Vad jag reagerade på var ditt synsätt där ändamålet är så viktigt att de helgar medlen även om medlen innebär att man ljuger.

För visst var ditt bildkollage i det sammanhang du paketerade bildena en lögn.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2018-10-22 11:31:31 följande:
    Nu är det väl inte statsministerns bord utan halvfiguren till justitieminister som har det yttersta ansvaret för haveriet.
    Just ja, Morgan Johansson är ganska kort och somliga debattörer relativt lytesorienterade i sin framtoningÄpple

Nåja, enligt chefen för gränspolisen är den dysfunktionella gränskontrollen ett gammalt problem, redan 2011 kritiserades Sverige av EU för brister i den yttre gränskontrollen, brister som tydligen vare sig regeringen Reinfeldt eller regeringen Löfven eller riksdagen förmått eller förstått att åtgärda sedan dess.

Fiskmäshögern tycks också skräna angående Sveriges förhållande till Saudiarabien på en hel del av dess häckningsplatser på nätet.

I detta sammanhang kan det vara intressant med en tillbakablick. Här på FL var det rena påslaget när den socialdemokratiska utrikesministern kallade saudiarabiens bestraffningsmetoder medeltida, inget kunde då vara mer fel - och det skränades om att hon förstört möjligheten för svenska företag att göra affärer med Saudiarabien.

Nåja, jag skulle nog vilja definiera saudiernas mord på journalisten i Turkiet som ett exempel på medeltida och barbariska bestraffningsmetoderSkrattande

Nej, nu är det lunch och jag måste steka köttfärs till familjen, dock ej blandfärs. Mätta magar brukar kunna underlätta kritiskt tänkande.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?