Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2019-02-03 13:23:20 följande:
    Herr jösses! Har regeringen eller socialdemokraterna varit inne i tråden och pratat? Peka var!

Jag förstår inte citattecken runt "Israels övergrepp". Både den terroristvurmande staten Israel och den terroristvurmande staten Palestina har en lista lika lång som en långtradare på övergrepp mot varandra och andra. Ändå pratar den svenska regeringen med båda parter och vill att de ska prata med varandra.
    Jag tror att hen syftar på personer här i tråden.

Hen brukar ha en benägenhet att vifta med rasistkortet om hen anar kritik mot Israel. 

Jag har åtminstone inte lagt märke till något annat än kritik av Israel i den här tråden och den som förr här på FL brukade ge uttryck för sitt judehat framträder ju numer som allmänborgerlig väljare med vurm för SD-samarbete och som devot Israelvän.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-03 18:18:07 följande:
    Du kan lägga ner din härskarteknik nu. Du vet mycket väl att mina nick är feminina namn och inte några "hen". 

Ja oj ja, fy på mig som har fräckheten att kririsera regeingen och dess företrädare för sånt som tydligen ska ses som normalt enligt forumets självutnämda elit. Sånt som att delta i demonstrationer när judehat proklameras, posera med terrorister, skylla på oss när vi drabbas av antisemitism i Malmö osv.

Normaltillstånd, eller?  
    Allt handlar inte om dig, Rebecka och ja - jag vet att du är kvinna och skulle jag skriva om dig så skulle jag använda pronomet hon.

Min kommentar avsåg den person som insinuerar att personer i den här tråden skriver om israels övergrepp i syfte att dölja sin egen antisemitism och judehat.
    Flash Gordon skrev 2019-02-03 13:13:17 följande:
    Nä, varför skulle någon skyla på dig?

Det är sossarnas standardlösning.

När det blir jobbigt att prata om sin egen antisemitism och sitt eget judehat så börjar man tala om "Israels övergrepp", som om det på något sätt skulle förklara deras egna åsikter.

• FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-03 19:22:30 följande:
    Visa mig något inlägg där Flash Gordon gett uttryck för judehat!
    Var jag verkligen så otydlig?

Detta två första raderna syftade på en person och de sista tre på en annan - om du använder dig av nya Familjeliv så kan du lätt konstatera att det vimlar av svarta nick med bebismarkering i politiktrådarna. De tre sista raderna handlar om den personen som med åren blivit Israelvän från att ha haft en syn på judar som liknar den Flash Gordon påstod att socialdemokrater har.

Jag gissar att det inte finns någon i tråden, bebisnick undantagna, som hatar judar eller är antisemiter.
    FDFMGA skrev 2019-02-03 13:40:52 följande:
    Jag tror att hen syftar på personer här i tråden.

Hen brukar ha en benägenhet att vifta med rasistkortet om hen anar kritik mot Israel. 

Jag har åtminstone inte lagt märke till något annat än kritik av Israel i den här tråden och den som förr här på FL brukade ge uttryck för sitt judehat framträder ju numer som allmänborgerlig väljare med vurm för SD-samarbete och som devot Israelvän.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-02-03 20:18:58 följande:

Det största regeringspartiet, S, kan nu vara på väg att splittras. Idag lanserades en ny S-förening, eller vi kanske ska säga utbrytargrupp, som kallar sig Reformisterna.

De vänder sig mot det som Annie L och Janne B krävt och som Stefan L "lovat" genomföra för att kunna klamra sig kvar vid makten. Istället kräver man renodlad och en smula populistisk vänsterpolitik:

www.expressen.se/nyheter/tunga-s-namn-utmanar-lofven-vill-stoppa-partiets-hogersvang/

Nja, för ett parti med totalitära tendenser, typ KDSD, kan säkert all intern opposition te sig som en upprorsunge - och då i synnerhet opposition som kritiserar offentligt.

Men i ett öppet samhälle, i ett öppet parti som S, måste inte alla twitterfingrar vara riktade åt samma hållSolig

Samma fenomen som skulle ses som en svaghet inom ett parti kan vara ett annat partis styrka.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-04 14:28:21 följande:
    Den svenska regeringens "prata med båda" resulterade sist i att Sverige hamnade på SWC's svarta lista, tillsammans med Björn Söder och läkaren på Karolinska. 
    Det förvånar mig inte.

Till en viss del använder jag mig av likartade debattekniska grepp som nätets KDSD:are - men en väsentlig skilland är att jag sällan eller aldrig far fram genom nätets dialoger i tron att jag befinner mig på en enkelriktad debattgata och att alla som kör på i motsatt riktning är "lagbrytare".

Du vet det där som i bibelns skrivs "Bjälken i ditt öga..."

Ja, jag anser att KD under Ebba Busch Thor håller på att förvandlas till ett mycket obehagligt parti. Jag tror heller inte att det är en tillfällighet att hon näst Löfven är den mest populära partiledaren. Hon har ett starkt stöd bland SD:sympatisörer.

Jag tror dessutom att Jimmie Åkesson har helt rätt när han påstår att det bara är en tidsfråga innan vi har ett brunblått block i Sverige, även om han kanske inte benämner blocket som brunblått.

Jag tror att M kommer att streta emot, partiet har ju faktiskt en del liberala anhängare. Men Ebba är nog redo att omfamna Jimmie och bildligt talat äta upp honom som levande. tilltugg till tepartyt.

KD har det som SD saknar och det som ett riktigt starkt högerpopulistiskt parti så väl behöver - en tydlig och trovärdig  kristen profil som gör det lättare att driva högerkristna frågor.
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-04 14:28:21 följande:
    Den svenska regeringens "prata med båda" resulterade sist i att Sverige hamnade på SWC's svarta lista, tillsammans med Björn Söder och läkaren på Karolinska. 
    Ja, det är synd att de har lagt in kriteriet antiisraeliskt på listan.

Det gör att de aktivt bidrar till att förminska Simon Wiesenthals gärning.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-02-04 16:32:48 följande:
    Det är intressant på ett lite bisarrt sätt att ta del av dina politiska spådomar, de är lika pålitliga som vallöften från såssar. Tänker t.ex. på spådomarna att KD skulle trilla ur riksdagen och att SD snart skulle vara under 4%. Istället blev det så att såssarna får lita på 2 mikropartier och ett nödtorftigt reformerat kommunistparti.

Ja herregud, som en av KD are skulle kunnat säga.
    Mm, KD sökte förtvivlat efter en profilfråga. Jag trodde inte att de skulle hitta någon som lockar väljare. Jag var förmodligen för naiv för att förstå att de skulle börja böka i samma jordmån där SD har sin hemvist.

Numer tror jag att KD har potential att bli det ledande högerpopulistiska partiet.

Du å din sida har väl spått att SD ska slitas sönder av inre stridigheter och få en tillväxt som påminner om vänsterextremistiska partier eller förbund - att man förökas genom partidelning. Hur kommer det sig att dina spådomar inte besannades?

Det kanske blir KD som blir SD:s undergång. Så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2019-02-05 16:18:59 följande:

Senaste nytt från sandlådan:

www.expressen.se/nyheter/lo-toppen-flytta-fran-geggamojjan-i-mitten/

Kålle T är arg på sin tidigare kompis Stefan L som numera hellre leker med rikemansbarnen Annie L och Janne B.

Kålle tycker att Stefans nya kompisgäng håller på med geggamoja och ska nu istället leka med Jonas S.

Jag tycker det är bra jag att det finns utrymme för opposition inom ett parti, en organisation eller till och med inom ett företag.

Men jag har iofs - efter att ha tagit del av vissa subkulturers tankar under ett flertal år - förstått att det finns personer som skyggar bara  inför tanken på ifrågasättande av ladaren/ledningen eller rentav bibeln eller koranen.

Nu är det emellertid så vist ordnat att de som anser att alla ska tala med en och samma stämma och upprepa det inpräntade budskapet så finns det alternativ även för dem. Vi har ju t ex Musmimska brödraskapet eller KDSDSkrattande
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-02-05 09:44:15 följande:
    Du kan ju fundera på vad AfS består av innan du slår dig själv för bröstet...

Hint-

avhoppade och uteslutna SDare.
    Mm, så du tror att de kommer att växa och att de inneburit att SD har krymptGlad

Det gör inte jag.

Jag har heller inga problem att erkänna att jag har fel emellanåt - faktum är att jag tycker att motsatsen, det som är så vanligt inom skrikhögern, att låtsas som ingenting, är en smula löjeväckande.

Fast det är klart ibland blir det nästan gulligt i stället.

Se gärna exemplet om Morgan Johansson försyndelser när han underlåter att sköta personkontrollen på myndigheter på egen hand. Nog för att jag tror att våra S-statsråd är såväl dugliga som effektiva - men det finns ju gränser även för demGlad
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?