RebeckaZ70 skrev 2019-02-04 14:28:21 följande:
Den svenska regeringens "prata med båda" resulterade sist i att Sverige hamnade på SWC's svarta lista, tillsammans med Björn Söder och läkaren på Karolinska.
Det förvånar mig inte.
Till en viss del använder jag mig av likartade debattekniska grepp som nätets KDSD:are - men en väsentlig skilland är att jag sällan eller aldrig far fram genom nätets dialoger i tron att jag befinner mig på en enkelriktad debattgata och att alla som kör på i motsatt riktning är "lagbrytare".
Du vet det där som i bibelns skrivs "Bjälken i ditt öga..."
Ja, jag anser att KD under Ebba Busch Thor håller på att förvandlas till ett mycket obehagligt parti. Jag tror heller inte att det är en tillfällighet att hon näst Löfven är den mest populära partiledaren. Hon har ett starkt stöd bland SD:sympatisörer.
Jag tror dessutom att Jimmie Åkesson har helt rätt när han påstår att det bara är en tidsfråga innan vi har ett brunblått block i Sverige, även om han kanske inte benämner blocket som brunblått.
Jag tror att M kommer att streta emot, partiet har ju faktiskt en del liberala anhängare. Men Ebba är nog redo att omfamna Jimmie och bildligt talat äta upp honom som levande. tilltugg till tepartyt.
KD har det som SD saknar och det som ett riktigt starkt högerpopulistiskt parti så väl behöver - en tydlig och trovärdig kristen profil som gör det lättare att driva högerkristna frågor.