Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2018-03-23 09:06:35 följande:
    Mer data från mätningen:

Ja, det där är mycket glädjande såtillvida att det tydligt indikerar att den alarmistiska skrikhögerns litania om katastrofen Sverige i stort sett saknar relevans utanför skrikhögerkotterietSkrattande

Överlag har svenskarnas förtroende för sådant som kan förknippas med Sverige stärkts under det gångna året, med ett tydligt undantag: Förtroendet för förra C-ledarens synnergikorthusbygge Postnord har fortsatt att sjunka och närmar sig nu botten.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2018-03-25 09:27:50 följande:
    Men Gabbe, tror du på gammelmedia nu? smile2.gif

Artikeln berättar om resultatet av en strukturell omvandling av vården som inte går i takt och hur vården påverkas då en influensatopp belastar den samtidigt. Får skjutna influensa av skotten?

Det är så vitt jag vet landstinget i Stockholms län som är ansvariga i detta fall, men de är väl också S (trots att den är M) enligt din skala från mitt tidigare inlägg. smile2.gif

Vad har den strukturella omvandlingen och influensa med skottskadors vårdtider att göra?
    Enligt Skrikhögerns forskningsinstitur/SFI är influensa en av de mest frekventa biverkningarna vid skottskador.

SFI hävdar dessutom att gammelmedia döljer sanningen när man påstår att Stockholms landsting är moderatstyrt,

SFI:s senaste forskning har dessutom belagt att allt som är fel i samhället är såssarnas fel och att dessutom det som fungerar inte är såssarnas förtjänst utan att det fungerar trots såssarna men skulle fungera än bättre utan såssar.
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-03-26 16:31:55 följande:
    Hoppas också Annie Lööf får kicken så kan hon fortsätta slicka Soros ni vet var så mycket hon vill.
    Soros tycks ha rätt bakgrund för att fungera som ett särskilt hatobjekt bland delar av skrikhögern.

Läste just det här i DN:

Senast under söndagen publicerade konspirationssajten Yournewswire en spridd artikel som hävdade att den ungersk-amerikanska miljardären George Soros betalat människor för att medverka i March of our lives. 

www.dn.se/nyheter/varlden/falsk-bild-pa-18-aring-som-overlevde-skolmassaker-sprids-i-usa/
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-03-26 23:55:19 följande:

Vilket party det kan bli den 9 september. Halva befolkningen planerar för skåla över att KD ramlar ur riksdagen och den andra hälften för att MP ska göra samma sak.  

Tja, jag vet inte jag - tycker det verkar lite pubertalt att skåla för att KD med Karlsson och Busch Thor trillar ur riksdagen, inte för att ja är någon vän av KD och visst kommer det att glädja mig, men jag skålar inte för andras misslyckanden.

Jag föredrar nog att fira att S gör ett så bra val att de rödgröna blir större än den forna alliansen - med eller utan MP och KD.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-03-27 06:56:16 följande:
    Js visst är det pubertalt och vad förstår så har traditionen att dricka champagne när det går dåligt för politiska motståndare lyfts fram i svensk politik av en kristdemokrat. Risken är överhängande att KD kommer att få smaka på sin egen medicin.
    Ja, tydligen är det många av KD:s kärnväljare som inte känner sig hemma i partiet längre.

Inte kommer jag att fira att KD rimligen försvinner från riksdagen, men gör de det så faller de på eget grepp.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:01:32 följande:
    Det skulle varken du eller kompisen fira det minsta lilla.
    .
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 10:06:45 följande:
    Kompisen, det är förstås påhopparjoppe det.

En smula förpubertalt är det väl också att uttrycka sig i termer av kompisar., 

Men samtidigt ganska kännetecknande för en del av de uttrycksformer som skrikhögern vurmar för

Må nu solen skina över alla, oavsett om de har behov att framtäda som illa behandlade eller inteSolig

Och hoppas skumpan om den kommer till pass har en alkoholstyrka som inte är högre än att sällskapet tål den, finns alkoholfria alternativ!
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-03-27 10:29:00 följande:
    Jag är nog en ond människa i vissas ögon, Anton  smile5.gif
    Jag tror att du har behov av att se det så.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-03-27 11:10:38 följande:
    Det är möjligt att du har behov av att tro det.
    Det tror jag inte, snarare kan jag känna ett stänk av medlidande när jag ser till uttryck för ett självodlat martyrskap.

En av dina teser verkar ju vara att S i Sverige omfamnar politiska meningsfränder med terroristsympatier.

Jag är ju socialdemokrat - och om än inte särskilt insatt i socialdemokratins Israel-Palestinapolitik, men jag tar inte avstånd från den utan köper den gärna.

Däremot skulle jag aldrig komma på tanken att du utifrån det lilla du vet om mina åsikter skulle betrakta mig som ond.Skrattande

Jag har heller inte behov av att benämna personer vars åsikter jag ser som närliggande som kompisar med varandra, men har noterat att fenomenet är rätt vanligt här på FL.

Men som man brukar säga - det finns folk till allt.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2018-03-27 11:24:58 följande:
    Du förnekar dig inte. Den saken är då fan så klar......!
    Nix.

Jag är en del av en tradition där man inte svassar omkring.

Påfåglar gör sig bäst på Skansen.
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-03-27 11:56:27 följande:

ALLA faller på eget grepp. Fi. V-änstern. MP. Sossarna.... Och KD. Vet du varför?

Noll kontakt med verkligheten.
    Jo, jag har förstått att skrikhögern tror att sossarna har noll kontakt med verkligheten.

Skrikhögern, verklighetens folk  
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?