Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Abegayle70 skrev 2018-01-29 12:26:04 följande:
    *Host* *Host*

Socialdemokratisk handling mot antisemitism i praktiken.

Vi hostar i otakt eller egentligen så hostar jag inte alls, men visst kan även jag hosta om Shatila om Folke Bernadotte och Sternligan, om samarbete med apartheidregimen om ett land där man rangordnas utifrån ursprung vid ansökan om medborgarskap eller om Metzitzah b'peh.

Men jag föredrar att se till det positiva i och med att jag kan tillåta mig att ha en kulturrelativistisk syn på förhållanden i andra länder i Sverige.

Dessutom syftade jag på inrikespolitiska åtgärder för att motarbeta rasism i Sverige, inte utrikespolitik.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-30 15:04:42 följande:
    Visst kan du hosta om sånt som var aktuellt när Ingvar Kamprad hade sina villfarelser. Jag fördrar sånt som hänt under nuvarande mandatperiod, men visst skulle jag kunna hosta om när sveriges regering under landsfadern Per-Albin Hansson ville att nazityskland införde särskilda judepass... Det är ungefär lika aktuellt.

De flesta inser nog också att utrikespolitiken har en viss inverkan på attityder inom landet också.
    Jag hade faktiskt aldrig hört talas om metzitzah b'peh  innan jag stötte på fenomenet i en tråd här på FL, trodde faktiskt först inte att det var sant, utan bara en rasistisk skröna om judar.

Nej, du kan inte övertyga mig om att socialdemokratin främst borde bekämpa rasismen bland muslimer som bor i Sverige genom att bryta med alla palestinska organisationer.

Hade jag varit jude, växt upp i Malmö och flyttat till Israel hade jag kanske delar din uppfattning, men hade jag i stället vuxit upp i ett flyktingläger för palestinier, kanske som barn upplevt massakern i Shatila, så skulle jag förmodligen ha haft en helt annan syn på Israels ockupation.

Nu tillhör jag dock gruppen vita priviligierade medelålders män uppväxta i Sverige - och som sådan kan jag inte se konflikten mellan Israel och Palestina i bara två färger, svart eller vitt.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-30 23:39:27 följande:
    Nä, det är inte speciellt vanligt. Det är ingen jag känner eller bland släkten som varit med om något sådant. Att det överhuvudtaget förekommer är en styggelse. Men det är mycket som sker i religionernas namn som slinker under radar med hänvisning till religionsfrihet.

Vad bra att jag inte kan göra det, om jag nu skulle få för mig något sånt. Försök inte att påstå att jag skrivit att man borde bryta med alla palestinska organistationer.
    det jag ifrågasatt är det okritiska gödslandet med biståndspengar till tveksamma ändamål och gullandet med terrorister. Jag är inte dummare än att jag förstår att man ibland måste tala med regeringsföreträdare som man inte gillar, men det är ändå en viss skillnad att samtale med en president under diplomatiska former och att stå och posera med medaljer och diplom och att uttrycka sig som statsministern gjort (Kära systerparti).
    Nej, kanske inte det, men du vill diktera vilka som ska vara palestiniernas representanter och frågeställningen vem som är terrorist är inte helt okomplicerad när det handlar om motstånd mot en ockupationsmakt.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-31 15:19:03 följande:
    Andra inlägget du lägger ord i min mun...

De väljer själva sina representanter, men får även ta konsekvenserna av sina val .Väljer man terrorister (hamas) som representanter, eller en terrorfinansiär och förintelseförnekare (kära syster Abbas) får man också göra det. 
    Tja, han förnekar åtminstone själv att han är förintelseförnekare och kallar förintelsen för ett  brott mot det judiska folket och mänsklgheten.

Han är dessutom palestiniernas president och därmed deras representant. Det är därför personer som Löfven, Merkel och Obama träffar honom ibland.
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-01-31 13:11:46 följande:
    Har du förtroende för regeringen?

Jaa ||||||
    Nja |||||
    Nej |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||| |||||||||||||||||||

Siffror: Ja 65, sådär 50, Nej 618 st
    Siffrorna skulle se lite annorlunda ut om principen en person en röst följdes på Familjeliv.

Lyckligtvis finns det ändå en del som följer principen, annars skulle det te sig som ett presidentval i Nordkorea när daglediga högerpopulister ägnar sig åt knapptryckningsterapi på nätet.Skrattande
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-31 16:08:46 följande:
    Historierevisionist är kanske ett mer passande ord.

Snarare än den officiella siffran sex miljoner, menar Abbas, var det  något hundratusental judar som mördades av nazisterna.

I fint sällskap med Robert Faurisson, David Irving och Ernst Zündel, Nordfront, NMR m.fl.
    Var det i början på 1980-talet han skrev sin avhandling, ungefär samtidigt med Shatilamassakern och Israels försök att förse apartheidregimen i Sydafrika med kärnvapen, men lite senare än Ingvar kamprad var uttalad nazist.

Vi svenskar tycks ju ha förlåtit Kamprad för att han var nazist till och med långt senare än då ingen ens kunde låtsas vara ovetande om vad som hände i koncentrationslägren, då måste vi väl också kunna bortse från att Abbas förminskade förintelsen på 1980-talet - eller?
  • FDFMGA
    fimpen99 skrev 2018-01-31 19:15:45 följande:
    Haha,tror du verkligen trollfabriken skulle ha mer förtroende? allvar? Haha...
    Nej, jag utgår från att trollfabrikens rumpnissar inte sällan är en smula klena till förståndet men samtidigt oerhört tryckmyckna, därav kan man få så absurda resultat som att mindre än 10 procent har förtroende för regeringen.

Här på FL har vi ju också alltid ett antal skrikhögeraktivister som skapar ett par nya nick om dagen.

Sex till åtta nya nick om dagen rejkommenderas visst att döma av manfallet i den här trådenSkrattande

gamla.familjeliv.se/Forum-26-65/m77375863.html
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-02-01 00:20:28 följande:
    1982 doktorerade han i Moskva. Han var då 47 år. Något äldre än vad Ingav Kamprad var när han hade sina nazistiska böjelser. (ca 30 år äldre)
    Hans avhandling används fortfarande i PA för förintelse studier.
    www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/143...

Sagt av mannen som ordnade finasieringen av massakern vid OS i Mûnchen.

Visst, bortse du från vad denne "kära syster" ställt till med och vad han säger i Fatah's konstitution.

Artikel (12) Fullständig befrielse av Palestina, och utrotande av den sionistiska ekonomiska, politiska, militära och kulturella existensen.
    Artikel (19) Väpnad kamp är en strategi och inte en taktik, och det palestinska arabiska folkets väpnade revolution är en avgörande faktor i befrielsekampen att utrota den sionistiska existensen, och denna kamp kommer inte att upphöra innan den sionistiska staten rivs och Palestina är helt befriat.

Men visst, han är vald till president, (och inne på sitt fjortonde år av sitt fyraåriga presidentmandat.) Ett nödvändigt ont att träffa, som ledare för andra länder, men det är inte nödvändigt att kalla hans parti för "kära systerparti". Snarare osmakligt.

Resten av din Israelbashing svarar jag på i någon tråd där ämnet inte är OT.

Ja, det är (inte) lätt för den som är tvärsäker på vad som är rätt.

Sett ur ett historiskt perspektiv så vimlar det om "terrorister" som bekämpar ockupationsmakten, somliga av dessa är mindre kontroversiella än andra.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-02-08 12:08:06 följande:

Det skulle vara intressant att få din syn på saken. Jag håller självklart med om att partiernas språk i migrationsdebatten har blivit tuffare men är det rasistiskt eller hotfullt? Det tycker inte jag.

Moderaterna är troligtvis det parti som idag bortsett från SD är mest invandringkritiskt. Ser du på moderaterna av idag som ett parti med en rasistisk argumentation?

Läs gärna den här, intressant.

www.svd.se/varfor-har-lo-lanat-sds-bildsprak
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2018-02-08 12:30:16 följande:
    Läs gärna den här, intressant.

www.svd.se/varfor-har-lo-lanat-sds-bildsprak
    Jag tycker själv att LO-filmen är alldeles avskyvärd.

Den avslutas med orden "Vi har gjort det förr", vilket leder mina tankar till inrättandet av rasbiologiska institut.

Det är naturligtvis inte en tillfällighet att det bara är etniska svenskar som passar in i filmens beskrivning av vanligt folk.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?