• chbw

Fertilitetsutredning

Tess1984 skrev 2015-12-07 20:19:14 följande:

Hej tjejer...

Varit borta från familjeliv ett tag, väntar mens om en vecka och allt känns som vanligt, har inga förhoppningar att vara gravid denna gången heller, vi har i alla fått telefontid till vår läkare och förmodligen remiss till IVF. Hoppas IVF är vägen till vårt mirakel.

Hoppas allt är bra med er, hoppas så att vi snart får våra mirakel.

Kramar i massor

Hej fina!!

Jag håller tummarna att det går vägen för er nu, och att ni snart får ert lilla frö!

Massor med kramar!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-12-08 08:39:44 följande:
    Hej fina.

Hur går det för dig denna månaden?

Hoppas allt är bra med dig? Själv har jag PMSdelux, ska ut och springa nu det brukar göra susen. Resan till Skottland var välbehövlig, behövde roa mig och skratta, kände att många spänningar i kroppen släppte och har inte lika ont i nacken mer.

Vi hörs snart igen... kramar
    Hej fina! 

Tog sista letrozol-tabletten igår, och på fredag ska jag på vul o se om något har växt o jag får ta sprutan i helgen! okej :/ hoppas springturen hjälper!! Så härligt att det känns lite bättre efter resan!! =) 

massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-12-08 21:01:11 följande:

Hej fina..

Hoppas på fina äggblåsor för din del nu. =)

Ja springturen hjälpte mig idag men jag hade ju också en hund som drog mig framåt, syrran sprang med barnvagnen, hehe lite jobbigare.

Imorgon ska jag på mitt sista besök hos akupunktören, tror jag kommer välja en annan framöver för jag är inte riktigt nöjd, håller på att söka runt på nätet.

Går du fortfarande på massage?

Hoppas du får en fin kväll fina, krama i massor

Jo. Hoppas på minst en fin nu! =) har haft myclet känningar kring äggstockarna, så hoppas kroppen inte luras!

Så skönt att det hjälpte! O härligt o springa med syrran!! =)

Okej! Var det den nya du inte var nöjd med? Hoppas du hittar en som känns bättre!

Jo, varannan vecka går jag! Så ska dit direkt när jag slutar jobbet idag, så kommer nog sova gott när jag kommer hem =)

Massor med kramar till dig!
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-10 21:04:23 följande:

Idag hade jag bim enligt vul. Har mensvärk men ingen mens än.
    Bim enligt stickor är dock på måndag. Vet inte riktigt vad jag ska gå efter..

Så spännande! håller tummarna =) 
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-12 21:14:37 följande:

Och det tog inte många timmar. Så första försöket gick åt skogen. Vi hoppas det går bättre nästa gång!

Håller tummarna för nästa gång!

Var på vul igen i fredags på cd12. Inga vuxna äggblåsor. På g dit igen för vul nu. Inga större förhoppningar den här gången heller. När jag hade vuxna äggblåsor förra månaden hade de börjat växa redan cd typ 8 o fick ta sprutan för äl på cd12... är nu på cd15 :/
  • chbw

Som jag trodde, inga vuxna äggblåsor den här gången heller. Vul2 på cd15.

Valde att inte göra vul igen på fredag utan kör på provera 27/12 o sen invänta mens. Efter det boka ny tid o göra vul för o start ny kur. Mest troligen blir det sprutor istället för tabletter den här gången.

Känns ju lönlöst dock. Kroppen vill ju inte ägglossa :( :(

• chbw
    Zazou skrev 2015-12-15 12:13:44 följande:
    Men nej vad tråkigt!

Och det värsta är ju att det tar sådan tid mellan alla moment. Vänta på mens, vänta tills den är slut, vänta på ägglossning, vänta på mens.. Bara massa väntan!

Hoppas sprutorna fungerar bättre för dig. Får du lära dig ta sprutorna själv då eller åka in varje dag?
    jaaa. all tid :( hade det inte var för julen hade jag fått ta medicinen som framkallar mensen med en gång, men måste vänta så de har öppet när jag börjat blöda, annars måste jag vänta ytterligare en månad... 

Jag kommer ta sprutorna själv =) Tog ovitrelle (ägglossningsspruta) förra cykeln, o jag tror gonal-f-sprutan funkar ungefär likadant, så borde gå enkelt =) Lite kul mitt i allt är att sambon inte är ett stort fan av sprutor, hehehe. Han (på riktigt) sprang iväg när jag skulle ta ovitrellen :p

Hur var det? hade du fått behandling? Såg ju att du började blöda i helgen, men minns inte vad du berättat innan? :/ 
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-15 19:14:45 följande:
    Jaså du vågar göra det själv? Modigt! Här är det nog tvärt om om det blir aktuellt. Sambon kommer få behöva göra det på mig!

Ja andra Pergotimekuren men första med ägglossning.
    jo =) nålen e så tunn så känns inget! 

ah okej! tar du dubbel kur då? 
  • chbw
    Zazou skrev 2015-12-16 07:15:14 följande:
    Nej jag tar 1,5 tablett. Så jag hoppas det ska räcka :)
    Ja okej, håller tummarna! =) 
  • chbw

I tisdags var jag ju på vul nr2 efter letrozol och ingen äggblåsa hade vuxit. Bestämde då med läkaren att jag ska börja med provera ca 27e för o få mens och sen börja med annan behandling (sprutor) i januari. Tog ett äl-test i onsdags som såklart var negativt.

Var inställd på ingen äl alls, men i torsdags fick jag ordentligt med äl-flytningar (mesta jag haft på år, alltså innan jag började behandla endon) och hade ont kring äggstockarna under natten. Haft molande värk sen dess , alltså så som jag får kring ägglossning/när äl skulle varit.

Igår på morgonen när jag kom hem från jobbet ficl jag ett infall och tog ett äl-test igen som blev starkt positivt så snabbt att jag knappt han titta bort (!)

Tog ett till idag och det är svagare än igår men jag tolkar det fortfarande som positivt alt precis under positivt.. hade väldigt ont i äggstockar och livmoder igår kväll/natt.

Ingen aning om vad jag ska tro?! :o så märkligt.. vet ju att jag kan få falska positiva pga pcos-en men jag har endast fått positiva test då jag haft äl (alltså väldigt sällan) Kan det trots allt vara en äl?

Försöker få med bilder på testerna. Hoppas de åker med nu!

Svar på tråden Fertilitetsutredning