• chbw

Fertilitetsutredning

amanda1998 skrev 2016-01-12 21:40:37 följande:

Hej!

Är lite i samma sits, har försökt bli gravid med min sambo i ett år och 2 månader utan resultat. Vart vände du dig för att få hjälp?

vet inte vem du riktar frågan mot men jag passar på o svara =) 

jag bad min gynekolog skicka remiss för utredning, så hon skickade till sophiahemmet o jag och sambon blev kallade ca 3v senare. 

• chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-13 16:19:19 följande:
    Hej fina, hur har det gått för dig? Minns inte riktigt när du skulle på ultraljud?

Hehe, ja tack och lov var jag nog avdomnad av allt smärtstillande på sjukan efter operationen.

Jag kan skicka över receptet på facebook till dig sen, om det går bra? =)
    Biffgryta låt också super gott. =)

Nu ska jag börja på dagens middag som består av egengjord majonnäs, majskycklingfile samt ugnsrostad blomkål med vitlöksmarinad, mums.

Kramar i massor fina

Hej fina du! 

Det går bra, vul är på fredag efter lunchtid, så har 1 spruta kvar att ta, imorgon =) känner inget särskilt än, förutom att det molar/hugger till i äggstockarna, men det är ju som vanligt :P hoppas hoppas det händer något nu. Troligen får jag höja dosen på fredag, men kanske att något har hänt iallafall?? =) 

okej hehe =) 

ja absolut, det går alldeles utmärkt! 

Lite besviken på maten jag gjorde, den var inte jättebra o inte som jag trodde det skulle bli när jag läste receptet! Så får försöka igen någon gång =) 

Men jisses vad gott det låter! En annan ska äta fiskbullar haha (lätt o fixa på jobbet). Men imorgon blir det riktig mat, tror vi ska ta tonfiskfile då, med broccoli o annat gottigt =) 

massor med kramar till dig! 

• chbw
    Kolan91 skrev 2016-01-14 11:57:54 följande:

Ja, hihi det är ju faktiskt lite kul att följa sin fertilitet i ett diagram på så vis (kör med fertility friend) vi får väl se hur länge jag lyckas tempa.

Här är mensen över för denna gång. Hoppfull blir man varje månad när ett nytt försök påbörjas medans djävulen på axeln säger "men det kommer ju inte bli något denna gång heller fattar du väl, du kan inte bli med barn." Jag hamnar i sådana ondskefulla tankar ibland.

Igår började min man läsa en fertilitetsbok jag köpt och han blev alldeles tårögd och ville inte läsa mer. Jag sa att jag börjar misstänka att något är fel och frågade honom vad han trodde. Han ville inte svara på det. Vände sig om och då kunde jag inte hejda tårarna. Usch!! Det var den värsta natten på länge.

Hur tar din kille/man allt detta?

Kram!

Det är ju det =) använder också fertilityfriend, och naturalcycles (fick ett presentkort när jag köpte en termometer). AVSKYR naturalcycles-appen. Fy. Men använder upp de 6 månader jag fick.. :P 

Okej =) ja, man blir ju det. Fy. känner så igen mig i dina tankar! Ska ta sista sprutan idag o sen imorgon blir det vul. Får se hur det ser ut, om jag måste höja dosen eller inte.. 

Okej, usch det är inget kul :( förstår er! 

Han tar det bättre än jag gör, men har sagt att det är jobbigt när ingenting händer. Kändes ändå skönt på något sätt att han faktiskt blir påverkad, att vi är två i det och inte bara jag som blir så ledsen av det. Men får såna skuldkänslor gentemot honom, det är ju mitt "fel" att det inte blir något :( :( 

kramar
  • chbw
    Kolan91 skrev 2016-01-14 20:01:29 följande:

Jag hatar också natural cycles. Prickar inte in min rätta äl ens en gång. Grafiken är tråkig och dålig ff är ju bäst!!

Äsch dåligt samvete ska du då inte ha. Man är två om att skaffa barn och han vill förmodligen inte leva med någon annan än dig då får man leva med det öde man får. Barn kommer vi alla att få det kommer bara ta lite tid. Tålamod är vår allas bästa vän :)

Målet var tidigare att föda under 2016 jag har nu sänkt kravet till att bli gravid 2016 och så ska det bara bli detsamma för dig och alla andra kämpar här!! :D

Jaaa. ff mycket bättre =) när mina "gratis"månader är slut kommer jag aldrig använda nc igen haha :P 

tack för de orden! behövdes idag <3 

Okej =) ja. mitt mål har alltid varit innan jag är 25, men fyller 25 om et halvår, så är fysiskt omöjligt o föda innan dess... Nu hoppas jag på iallafall innan jul, men att öht bli gravid i år skulle vara helt fantastiskt! =) 

I år är vårt år! :D

kramar
  • chbw
    Kolan91 skrev 2016-01-15 09:09:18 följande:

Haha, mitt mål har också varit 25 men som du nämnde är det redan kört :p

Jag fyller nämligen också 25 i juni :)

I min framtidsbok som jag skrev i när jag var 8 år står det att jag har ett barn när jag är 25 år. Så jag hoppas att drömmen går i uppfyllelse!

Vad ska du göra i helgen? :)

Kram!

Haha okej! =) då är du lite före mig, fyller i början av juli =)

Alltid velat ha tidigt, men ville ha plugg o boende o fast jobb först. Så fick målet bli 25. Men ja en graviditet vid 25 skulle va bra oxå! =) mer än välkommet!

I helgen ska jag bara jobba.. :p jobbar 4 nätter nu från lördag, sen är jag ledig 8 dagar =) själv då? =)
  • chbw

Jag är så glaaaad!!

Haft en jättebra dag idag o varit på toppenhumör. O var säker på att det skulle ändras efter vul:et.

Gick dit och så fick jag veta att jag har en liten äggblåsa på g i höger äggstock! :D 13mm! Ska dit igen på måndag så kanske blir det äl-sprutan i nästa vecka! :D

• chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-15 18:03:43 följande:

Hej vännen

Åh vad roligt att höra, är så glad för din skull, 13 mm är ju kanon bra den hinner ju växa till sig i helgen, sen är det bara att köra på. =)

Ha nu en fin helg på jobb, själv ska det också jobbas och jag kommer bara ta det lugn hemma efter jobb med god mat med sambon...

Kramar i massor

Tack fina! Ja jag hoppas jag får ta ovitrellen för ägglossning senast på onsdag. Ska åka iväg hela nästa helg o sambon är hemma och jobbar :o men senast det syntes äggblåsor gick det ganska fort för dem o växa till sig =) o förra cykeln med antagligen då det inte syntes några men fick äl ca 4 dagar efter ändå! =) ih. Så taggad haha. Känns lite udda för det är på höger äggstock, nnara har det synts på vänster och alltid haft känningar på vänster :o spännande =)

Detsamma till dig! Härligt med myskvällar trots jobb!

Massor med kramar!
  • chbw
    Kolan91 skrev 2016-01-15 22:18:25 följande:

Det är ju underbara nyheter!! Jag håller tummarna att den lossnar fint och att ett trevligt möte med herr spermie snart inträffar. Vad spännande!

Jag har förmodligen äl 23-25 :)

Nu njuter jag av ett glas rött till maten och ska snart se en film med mannen.

Imorgon blir det åka skidor, se svansjön på cirkus och massa tvätt som måste tvättas :)

Har inte varit ledig på länge så en välförtjänt helg med andra ord.

Jag hoppas att du får en fin jobbhelg!

Kram!

Ja jag är faktiskt lite mer hoppfull än jag brukar vara nu. Känns samtidigt väldigt läskigt. Så jobbigt att få upp hoppet o så blöder det bara bort... vågar inte riktigt tro att det någonsin kommer hända.

Okej =) o jag förhoppningsvis senast på torsdag nu! Ih så spännande..

Åh låter som en superhärlig helg!

Tack! Önskar dig en fortsatt fin helg nu!

Kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2016-01-16 22:06:13 följande:

Japp,jag hoppas för dig också. Bra att du är taggad, härligt att höra vännen.

Ja idag behövdes en myskväll, är trött och sliten efter jobb, så trött nu att jag snart somnar antagligen.=)

Kram fina .

=)

Skönt med myskväll! Hoppas du får sova bra inatt!

Massor med kramar fina.
  • chbw
    Kolan91 skrev 2016-01-17 12:30:19 följande:

Jag är också hoppfull denna månad! Känns som man kommer närmare målet ju längre tiden går och snart börjar vi ju vår utredning :)

Då ligger du några dagar tidigare än mig.

Hur långa brukar dina cyklar vara?

Det kanske är annorlunda nu när du får stimulering.

Kram!

Skönt =) ja, men det är ju så! Det var bara om någon vecka ni börjar va?

Det är olika. Innan de började strula var de ca 28-30 dagar, sen har de varit allt mellan 35-81 dagar och nu på behandling ligger det på ca 32-36 beroende på vilken dag äl kommer på. Mensne är alltid beräknad 14-15 dagar efter äl. 
    hur långa är dina?

kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning