• chbw

Fertilitetsutredning

BusigaSyrran skrev 2016-02-26 16:57:05 följande:

Ätit pergotime och fick två positiva äl tester den 12 & 13de vilket innebär att jag borde ha mensen på söndag/måndag. Idag fick jag en brun geggig flytning och nu kom det blod.

Aldrig fått det innan, kan de ha något att göra med pillrena?

Va ett litet ägg på vänster sida som inte va så stort (12,5mm) och hon trodde inte de skulle släppa. Men de på höger sida va större 22mm.

Känner mig väldigt förvirrad. Men ska ta ett test imorgon. Sen får jag ringa på måndag om de är negativt annars ringer jag 1177 om de är positivt.

Känns så tråkigt att de är så mycket negativa saker omkring oss nu. Förra fredagen gick även svärfar bort i cancer :'( så känns ännu sämre att vi ej kan få en liten till..som borde va så enkelt som sist..

ring kliniken om det är positivt också. Det har de sagt på kliniken jag går på, att jag ska ringa om jag får positivt test, så bokar de in ett vul ca 2v efter bim för o fastställa graviditet =) 
  • chbw
    idiisen skrev 2016-02-27 10:20:40 följande:

Åh vad bra. Imorse kände jag sån fruktansvärd värk i tjejmagen, vänster sida där det fina mogna ägget satt, det kändes precis som äggstocken vred sig dubbel. Gjorde såååå ont! Kanske kan vara ägglossningen? Jag är på dag 21 nu , av min menscykel. Och i 3 månader har jag fått mens på dag 34, 30 o sist var det 34 också. 

Mycket möjligt att det var ägglossningen! Jag får alltid jätteont vid äl, så känner ofta tydligt. Senast hade jag väldigt ont i 2.5 dag, så det är typ första gången jag inte är säker på exakt när ägget lossade, vilket jag annars brukar vara. 

Håller tummarna för dig nu! =) Själv får jag "domen" senast på torsdag tror jag. Då borde mensen komma senast, om den inte blir sen eller om det tagit sig! =) 
  • chbw
    Dragonfly81 skrev 2016-02-26 20:22:39 följande:
    Hur känns det för dig idag? "Så nyfiken!!!" Flört
    Jag håller tummarna för ett plus för er nu!!! Hoppas hoppas hoppas!!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
    förlåt jag missade helt ditt inlägg :(

har ont, som vanligt. Men känns också typ som en bubbla eller hur jag ska förklara i magen. Lite hårt/spänt i livmodertrakten. Men ja. Inget är ju säkert än. Testade negativt igår, men var troligen bara på äl+11 eller äl+12.
    dock testet jag tog i söndags kväll när jag vaknade var blankt när jag kollade, men hade bråttom till jobbet så glömde slänga. när jag kom hem på morgonen fanns där något, men testet igår kväll var blankt. Så får se helt enkelt. Bim är ju på onsdag eller torsdag, märker ju om det börjar blöda, så =)

hur går det för er nu?
    kram
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-01 02:51:54 följande:
    Tack chbw!

Håller tummarna för ett fint o stort plus för dig <3
    Tack! :) Om några dagar får jag äntligen veta.
    vart i cykeln är du nu? =)

• chbw

En av mina närmsta vänner från gymnasiet gick ut med att hon är gravid igår. Bröt ihop fullkomligt. Såklart jätteglad för deras skull, de har försökt länge. Men det föds barn på löpande band hos folk jag känner nu, plus att folk blir gravida. Så jäkla jobbigt. har inte tänkt så mycket på det innan, men nu börjar det verkligen kännas i hjärtat när "alla andra" blir gravida o får barn. hur glad jag än blir för deras skull :(

Inga jag umgås jättemycket med egentligen, pga avståndet e väldigt långt, o några är inga jag egentligen umgåtts med mn är bekant med eller är sambons släktingar som bor långt bort. men känns ju ändå. :(

• chbw
    Annkarask skrev 2016-03-01 23:18:13 följande:

Förstår precis hur du känner, just nu är 7 väldigt nära vänner gravida och 4 bekanta. Helt sjukt! Verkligen alla runt omkring mig. Hade vårt tredje MF precis och den 30/3 är det dags för utredning. Har mentalt ställt in mig på barn så länge och nu vara sist av vännerna känns rätt jobbigt

Så trist med missfallen :( hoppas ni får bra svar och hjälp på utredningen!

Ja.. de ploppar upp överallt med besked om graviditeter o bäbisar osv. En kompis blev gravid med nr2 när ettan inte ens var ett år. Då hade vi försökt i över ett år när de kom ut med att de väntade syskon. Hela kroppen bara ropar efter den lilla människan som fattas o som inte vill flytta in i magen :(

Håller alla tummar för er nu med utredning o allt! =) kram
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-03 02:46:16 följande:

Ja ska på ultraljud imorgon så får se då om de växt nått ägg. Tänk om vi missar insemination nu om ägget släpps i helgen. Eller släpper ägget bara efter ovitrelle? Sexförbud på de gör mig bara mer orolig. Ja förstår inte riktigt hur allt dedär funkar :P jag som trodde jag hade koll men nu..nej förstår ingenting. får ta o joina letrozol gruppen kanske hehe.

Hur går de för dig chbw?

Förstår de kan vara sjukt jobbigt ibland! Har varit lite deppig idag, men samtidigt glad för deras skull. De ploppar ut massa bebisbilder och folk som berättar att dom väntar en liten på fb hela tiden här.

Men snart är de vår tur här i tråden att få ett litet mirakel o bli mamma 2016 <3

Kram!

Åh spännande med vul! Nä det kan lossa av sig självt, men se brukar vara ganska säkra när de sätter tider. Om risken finns att det lossar under helgen borde ni få försöka själva kan jag tycka. Du får höra med dem =)

För mig går det inge vidare. Jag började blöda lite igår och nu är det blodbad. Enda fördelen är att sköterskan som ringer när en bokar telefontid "känner" mig så hon ringde upp mig direkt istället för stt vänta till 10 när telefontiden börjar, så ficl tid hos min favoritläkare imorgon vid 9. Aå kan förhoppningsvis starta behandlingen i helgen igen =)

Samma. Jag är jätteglad för allas skull men jobbigt är det. När en försöker mänad ut o månad in när det bara blir blödning varje månad.

Den här gången ska jag testa med progesteronkräm iallafall. Det kan tydligen även hjälpa endometriosen och min pcos. Så kansle 3 flugor i en smäll =)

Kram
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-03 16:11:26 följande:

Nej fy vad tråkigt! <3 hur många behandlingar kör du nu med gonal-f? Har ni pratat om insemination kan vara värt ett försök om de inte skulle funka med gonal-f? Har läst om dendär krämen o funderar också på att prova nästa kur :)

Vi provar 3 ggr med insemination nu men ställer oss nog i kö / skickar remiss nu i Mars för ivf då man måste försökt i minst 2 år..men sån fegis när de kommer till ivf o hormoner o grejer :P

ja vi försöker nog själva men vet inte om man får om de är 2 blåsor eller fler, för risken med tvillingar o trillingar . Men letrozol ska ju inte överstimulera vad jag läst iaf?

Hehe ja jag är helt lost i allt detta nu o jag som trodde jag hängde med. Ska bomba läkaren imorgon med alla mina tusen frågor :)

Kram!

Jag har kört två kurer med gonal-f. Blir nr 3 nu. Och innan det 3 kurer med letrozol! =)

Jag hoppas på insemination den här gången, ska fråga imorgon. Men kommer få ta gonal-f ändå för att stimulera äggblåsorna att växa =) ska också fråga vad läkaren tror om progesteronkräm!

Ah okej. Håller tummarna för er!

2 blåsor är okej, iallafall på min klinik. Ökad risk för tvillingar men ja. Hellre två än ingen =) jag har fått 2 blåsor en gång o det var på letrozol dubbel kur. Tror inte det är vanligt att bli överstimulerad av letrozol iallafall.

Kram!
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-04 06:11:10 följande:
    Ja precis hellre tvillingar än ingen :) men sen så har jag diabetes o de är högrisk graviditet med extra kontroller o ul..så med tvillingar blir de ännu fler så kommer isf få gå var och varannan vecka :P så där vet jag faktiskt inte för vår del då. Uppe tidigt idag känns konstigt då man annars jobbar natt hehe så snart dags för vul :)

Vad härligt med en så gullig sköterska som ringer upp så fort. Ja hör med dom om insemination kan vara nått för er. Med behandling "höjer" ni ju chanserna lite med. Krämen kan den vara nått bra för endometrios smärtorna eller håller de mer endon i "schack"?

Låter ju toppen om den krämen kan hjälpa till både med graviditet och pcos + endo :D

Önskar dig en fin helg.

Kram!
    Jo precis =) ah okej. Jag vet faktiskt inte om jag blir högrisk, men har ju hypotyreos också.. Blir iallafall extra kontroll på värdena. får se helt enkelt =) haha samma här! uppe tidigt pga läkarbesök och vul. I vanliga fall har jag inte ens gått o lagt mig än eftersom jag jobbar natt :P känns lite märkligt haha! 

vilken tid ska du vara där? =) 

Ja, superskönt. Lite trist dock att hon "känner" mig så bra. Har ju gått där i ett år nu, och behandlat i 6 mån.. 

Jag vet faktiskt inte vad den kan hjälpa med endon, har bara läst att den kan användas vid endometrios. inget mer. pcosen kan den hjälpa att få en normallång cykel iallafall =) 

detsamma till dig!

kram.
  • chbw
    velicious01 skrev 2016-03-05 04:04:26 följande:

Hej

Ja va där vid 7:30 supertidigt o va uppe kl 4 :o precis då brukar vi nattugglor jobba ju hehe.

Den största äggblåsan va på 12 mm dag 12. Min läkare sa att de bruka växa till sig lite, o att ja kommer ha en lite senare äl. (Inget ovanligt här)

Så ska kika igen på Tisdag

Har hypotyreos jag med :P så blir säkert som du säger en massa extrakoll på värdena. Hur ser dina värden ut nu? Hoppas allt gick bra på läkarbesöket.

De låter ju toppen kanske värt ett försök med krämen då

Kram!

Haha ja men precis!

Ah okej! Spännande! Då borde du få en fin stor äggblåsa snart!

Okej =) senast låg tah på 0.5, vilket är bra. Men det har hoppat upp och ner mycket. Har hashimotos också så är antagligen det som gör att värdena hoppar. Nu vill inte läkaren kolla värdena förrns i juni typ, men ska försöka få till prov tidigare. Just eftersom vördet inte legat stabilt sen jag började behandla i mars förra året. Hur ser dina värden ut? =)

Ja, besöket igår gick bra! Ska börja med gonal-f igen på måndag, och vul nästa måndag. Så det känns skönt.

Ja, så ska nog beställa hem krämen faktiskt! =)

Kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning