• chbw

Fertilitetsutredning

Redcat skrev 2016-06-10 12:58:01 följande:
    Jo men hoppet käns ganska lite.. Gu va tråkigt, får hoppas att mensen inte kommer och att det bara inte är tillräckligt med hormoner än

Okej, gu va tråkigt. Hoppas du lyckas så ni slipper betala det själva läste lite på hur mkt det kostar där vi går och det är nästan löjligt hur dyrt det är :-/

Jag har planer att ta ett till test på söndag, då är det bara 2dagar kvar till testdagen och min bmi. Tror att det svaret kommer vara typ 98% det svaret jag kommer få på testdagen så.får vell se.. Som tur är så har jag 3frysta befruktade ägg så har jag tur och det inte tar sig nu så kanske jag inte behöver göra hela behandlingen igen (det va inge roligt att gå igenom) :-/
    Nä ingenting här. Negativt test imorse och sne kom mensen typ nyss :( 

fortsätter hålla tummarna för er <3
  • chbw
    Redcat skrev 2016-06-10 15:54:47 följande:

Okej,gu va tråkigt :-/ får hålla tummarna till nästa gång skicka stora styrke kramar

Tack va söt du är men käns inte som att det kommer vara något, känns som att mensen är påväg, även fast den ska börja den 14..(testdagen). Har mer och mer menskänningar även fast det inte har kommit något än. Så har jag otur så kommer den vell för tidigt den här månaden, har väldigt oregelbunden. Men det är bara att vänta och se :-/ eller så tänker den f*cka med mig och "låssas" komma och sedan bli försenad (har hänt några gånger det också).

Jag har iallafall bestämt mig nu att göra testet på söndag (är ensam hemma då, förutom hundarna) så då kommer jag få reda på det ganska säkra svaret

Kram

Tack! <3 nu blir det inget mer innan i höst. Jag hoppas på ett mirakel så jag kan få ivf via landstinget men tror inte det kommer gå, så vi går nog betala själva o då blir det först i årsskiftet nån gång..

Hur gick det o testa igår??

Kram
  • chbw
    Redcat skrev 2016-06-14 10:09:19 följande:
    Okej jag håller tummarna för ett mirakel

Jag hade testdag idag.... Det va neg.. Så måste vänta till augusti tills jag kan sätta in ett av dom frysta :-/

Kram
    tack! :) <3

ahmen vad trist :( :( håller tummarna för en fin snöflinga i höst! 
    kram
  • chbw
    Madeeleenee skrev 2016-08-30 15:56:45 följande:

Är det liv i denna tråden?:) jag och min sambo har precis börjat vår utredning, skulle gärna bolla med några i samma sits:)

vi kan nog få liv i den igen =) 

Nu har jag genomgått min utredning redan, blev klar i juni förra året. Men fortfarande ngenting trots 8 ägglossningsstimuleringar varav 2 med insemination. 
    Väntar nu på köplats till ivf =) 

• chbw
    Redcat skrev 2016-09-05 14:22:55 följande:
    Hej gjorde en insättning den 12 augusti met ett fryst ägg är nu i v 7 (6+5) jag kan fortfarande inte fatta att jag plussat ska och görs ultraljud den 15 sep så får se om det är något kvar då är så nervös och jag försöker att inte ha för höga förhoppningar samtidigt som att jag vill ha lite höga förhoppningar så jag får in det i huvudet att jag är gravid.. Som sagt lite splittrad hahahah

Hur går de för dig?

ÅH grattis! vad kul! 

Vi har faktiskt fått remiss till ivf nu, men kötiden är lång, 6-9 månader så blir troligen inte innan februari,mars nån gång. 

Jag har också haft tre egna ägglossningar tre cykler i rad nu! Är på bim eller bim+1 idag, men inget plus och ingen mens än. Väntar på att blödningen ska komma igång så jag kan ringa kliniken, vi ska göra ett sista försök med insemination nästa cykel =) Sen får vi fortsätta själva, så länge jag får egen ägglossning dvs, tills det blir dags för ivf!

• chbw
    Redcat skrev 2016-09-06 13:50:22 följande:
    Tack

Va kul, hoppas du har lite tur som jag att de tar sig på bara något försök tråkigt att du ska behöva vänta så länge bara.

Håller tummarna att mensen inte kommer nu och att du bara inte har fått tillräckligt med hormoner än skulle vara lite kul om de blir så att bara för att ni sen ska byta till ivf så funkar de nu jag kommer hålla alla tummar för dig <3
    Mensen ko tyvärr :( men ska göra en insemination denna cykel, så börjar med sprutorna på söndag igen! 

tack <3 <3
  • chbw
    mininiss skrev 2016-09-08 17:56:53 följande:

Hej tjejer!

Är det okej om jag hoppar in här? Behöver verkligen stöd och råd. Både jag och min kille har gått klart utredningen och träffa läkaren som gjorde ett ultraljud för kolla mina äggstockar där det visar sig att jag bara hade 3 st äggblåsor på vänster och en på höger så hon bad sjuksköterskan ta ett blod prov som dom skulle skicka i väg för att kolla om jag har låg äggblåsor eller hög är livrädd så min fråga är vet nån vad det innebär? :(

Hej! 

Jag bara funderar lite nu, kan ha helt fel, men äggblåsorna ska väl vara rätt små så de inte riktigt syns innan de börjar växa? Jag har pcos och det syns pga har flera synliga äggblåsor i äggggstockarna,och därför blir det tight för en att växa sig tillräckligt stor, därför har jag haft äl sällan.. 

• chbw
    Jadu skrev 2016-09-08 18:21:52 följande:
    Om ni har möjlighet för besök via kort varsel så ringa sahlgrenska och säg att ni vill stå i den kön.

Dem fick ett återbud så vi fick vårt första besök förra veckan och då hade det gått 3.5 månad sen remissen skickats.

Trodde vi skulle få komma på besök nov/dec innan.
    Sahlgrenska ligger lite långt bort ;) bor i stockholm. Har ingen möjlighet att åka iväg så långt :/ 

Skönt att ni fick tid fort =) 
  • chbw
    Jadu skrev 2016-09-08 19:54:09 följande:
    Tror min hjärna gått och gömt sig i skogen.. vet inte alls varför jag fick för mig sahlgrenska för din del.. men de blir väääääldigt långt o åka;)
    haha ja lite ;) men vi har fått bekräftelse och står nu i kö! Så förhoppningsvis blir det nån gång mellan februari och april på antingen karolinska, akademiska uppsala eller fertilitetscentrum :D 
  • chbw
    mininiss skrev 2016-09-08 20:11:18 följande:
    Jag har verkligen ingen aning vet inte vad som är bra :( allt de här är så ny för mig och i sjukhuset så stanna allt upp när hon sa så att jag inte ställde några frågor jag gick bara därifrån nu måste jag vänta på svar från blodprovet som skulle ta några veckor :( vet du vad som ska vara bra
    okej. nej jag vet faktiskt inte :/ 
    Hm låter lång tid med ett blodprov som tar flera v :O är det amh-värdet du ska kolla? Jag fick mitt svar på en dag eller två iallafall, inför remisskrivningen.. 
Svar på tråden Fertilitetsutredning