Fertilitetsutredning
Hmm. får kanske ringa på måndag! Kan inte åka till annat län tyvärr :/
Hej!
Jah och min man har försökt bli gravida sedan 1,5 år tillbaka. Jag har alltid haft regelbunden mens och ägglossning enl testerna men ännu har det inte blivit något! I augusti ringde jag till en privat gynmottagninh och vi är nu på g med utredning. Hur har era utredningar gått till? Jag ska lämna prov på menadag 2-5 och sedan göra en så kallad HSS inom 8 dagar från första blödningsdagen. Mannen får lämna spermaprov.
Ja de amh-värdet jag ska kolla upp och läkaren sa de kan ta upp till några veckor tills hon får svar är så orolig :( fick höra om han har lågt så kan man inte få barn :(
Vi väntar på tid för att träffa läkare för VUL plus få reda på våra provsvar. Jag lämnade blodprover för snart tre veckor sedan och sambon spermaprov för en vecka sedan. Vill bara få en tid så vi kan få svar! Hur lång tid ska det ta? Känns som varje dag är ett år just nu... Jag har en menscykeln på ca 50 dagar så är ju rätt säker på att det är hos mig 'felet' ligger....
De sa att provsvaren skulle komma inom några dagar men att det kunde ta lite tid att få en tid hos läkaren för att få reda på svaren... Med tid sa de nån vecka eller så.. Lite luddigt när jag frågade... Frustrerande... Jag har en känsla av att jag kan ha pco/s men inget jag fått bekräftat...
Ackis eller Linné?
Min graviditet är tillverkad där Har nog träffat alla läkarna
Eg inte. Den sista som jag träffade alla besöken har initialerna GT Kvinnorna är lite mjukare när man gör återföringen. Men alla har varit lätta att få tag på och det har fungerat okej att ha egna åsikter.
Åååh vad bra att vi finns här för varandra. En har alltid lite mer erfarenheter än en skälv och på så sätt kan vi underlätta denna redan jobbiga process en aning. Glad för din skull. Jag ska själv återföra en fem dagars fryst nästa vecka efter ett misslyckat ET. Lycka till kommer gå super! grejen med vårdgarantin är ju just det att man kan skickas till antingen Sthlm lr Uppsala beroende på vart man bor i Sverige då da men jag har bara hört gott om linne!!
Jaa jag förstår att du är nervös var oxå det men samtidigt super glad stt det hände något. Något som kan kännas segt är dock om du nyligen haft din mens tyvär, då får du vänta tills nästa mens. Det fick jag göra, min mens kom typ fem dagar före vårt första möte så ja fick vänta en hel månad bara för de, men om du får din mens efter mötet kommer du få starta med sprutor på en gång!! Lycka till då kanske vi ruvar samtidigt. Jag gör insättning någon gång nästa vecka, har ul på månad för o se när ja ska ta ovitrielle.
Någon kvar här? :)
Jag gjorde återföring med ett fint 3dagars-embryo i torsdags. Testdag 14/11. Äggplocket var en ren mardröm, men som tur är fick jag ett gäng embryon till frysen, så även om det inte blir något den här gången är det iallafall långt till nästa eventuella äggplock..
Någon mer som väntar på testdag??
Hoppas du får positivt snart då :)
Jag är kvar me inte varit inne här på jätte länge, inte haft orken.
Ivf har vi funderat på men inte kommit till skott då jag har fått en ny gynekolog då kvinnoklliniken inte gjorde så mycket med min utredning och sa ta ivf. = vi får betala själva då vi redan har ett barn ihopa.
Skall i veckan börja min andra kur med letrozol, tyvärr. Får hoppas att det funkar med letrozol eller något annat så vi slipper ivf annars skall vi åka till tjeckien och sätta in två embryo om det blir två fina embryos.
Grattis till plusset! :)
Får man fråga vad letrozol är / gör? Vi ska på första läkarbesöket på onsdag. :)
ja det fick jag och ägglossning blev det med, då vi tog blodprov för att se så att allt funkade. Min nya gynekolog tror att jag har äl men att den kan hoppa lite.
så jag vet inte riktigt till allt detta, får se. ibland vill man bara ta tag o åka iväg och göra ivf men samtidigt är det så mycket pengar. då vi försöker få ett syskon så har man ändå hoppet att det kanske funkar med tabletterna ändå så det går även naturligt denna gången även om vår dotter blev till på första egna försöket. Men nu har de gått 2,5år med ett syskonförsök.
Det skall framkalla ägglossning.Dock så är det velande på om jag har äl hela tiden därför får jag prova letrozol då pergotime inte fungerade och min nya gyn sa att letrozol är bättre än pergo.
Därför tar jag inte dubbeldos utan en tablett på min tredje till sjunde mensdag.
Det gav mig en fin och stor äggblåsa förra månaden så hoppas att det går lika bra nu. Fattas bara plusset.
Men om detta inte funkar så hoppas jag att vi kan pröva något i sprutform tex hormonsprutor om han tror att det funkar. :)
Tack de gör jag med, tog sista kuren för denna cyceln i fredags. :)
Hoppas att vi alla får det envisa pluset snart.