• chbw

Fertilitetsutredning

halo83 skrev 2015-11-02 05:59:51 följande:

JAG ÄR GRAVID!!!!

Gråter skakar å är superlycklig just nu..vet inte vart jag ska ta vägen. Mannen har dessutom gått till jobbet.

Får ta en sväng dit när jag går hem från skolan efter att jag lämnat barnen.

HURRA vad härligt!!! :D :D underbart =) 
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-02 08:04:03 följande:
    Godmorgon fina, nu har jag varit iväg nästan hela helgen.
    Campingen var så himla mysig men intensiv sen har man jobbat hela helgen och varit bortbjuden på det. Ikväll efter jobb ska jag bara slappa här i soffan.

Hur är det med dig? Själv är det hyfsat, har troligtvis haft ägglossning i helgen och vi har myst till det några gånger, nu väntas en evig väntan till nästa mens, nu hoppas vi på fler plus när det går bra.
    Hur går det för dig? Har du fått igång blödningen med kuren du tog?

Har du några trevliga planer i veckan? Denna veckan ska jag bara ro om mig själv, åka till Danmark, ut och äta och mysa ordentligt.....kramar i massor

Hej vännen! =) 
    Oj låter som du haft fullt upp! Härligt att campingen var mysig, o kul att bli bortbjuden =) Jag var ute och åt med min faster och hennes man i lördags, och igår firade jag min kusin =) 

Det är okej. Hade ruggigt ont i ryggen och livmodern igår, men känns bättre idag =) Okej! Ja men verkligen. Håller tummarna för er =) 

Ingen mens än.. Hoppas den är påväg för får rejält ont till och från. Hoppas den kommer idag eller imorgon så jag får det värsta onda hemma! Börjar jobba igen på torsdag nämligen, så ligger helst hemma när jag får som ondast.. Om mensen kommer som den ska ska den komma på torsdag, så hoppas verkligen den kommer innan... 

Inte så mycket faktiskt, ska kanske på bio med sambon nån kväll nu, annars bara ta det lugnt. Börjar jobba igen på torsdag natt efter ca två veckors ledighet =) Åh, låter som en bra vecka du har framför dig! Massor med kramar till dig!

• chbw

Går lite min väg iallafall. Mensen kom nu. Så förhoppningsvis slipper jag de värsta smärtorna på jobbet på torsdag. Och på onsdag får jag börja dubbel kur letrozol! Hoppas hoppas nån liten äggblåsa vill växa den här gången!

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-03 18:07:30 följande:

Åh vad skönt att det blev som du ville fina, nu håller jag alla tummarna för er denna kuren, hur många dagar i rad äter du letrozol? kram

Tess1984 skrev 2015-11-03 18:15:10 följande:

Hej fina =)

Har ni varit på bio än? =) Sambon vill se nya star wars nästa månad och jag får snällt följa med,hihi...kanske inte riktigt min typ av film men vad gör man inte för sin karl. =)

Måendet går verkligen upp och ner, igår kände jag mig nere och idag känner jag mer hopp, var ute och sprang med syrran nu på kvällen och det kändes uppfriskande.

Nu ska jag städa upp i köket efter maten sen mysa med lite te och serie, har börjat se en serie på viaplay som heter once upon a time, den verkar lovande.=)

Sänder dig massa goa kramar, tycker så synd dig med sådan mensvärk...

Hej fina! =)

Ja det var skönt det kom nu o inte på jobbet!

Ska börja imorgon o äta 2 tabeltter om dagen i fem dagar.

Ja nu väntar vi på att filmen ska börja, om 30 miniter =) nya bond blir det. Har faktiskt aldrig sett en hel bond förut. Så det blir första gången!

Hehe okej! Den ska vi med se. Funderar på o dra ihop ett gäng o typ se alla tidigare filmer nån helg innan o sen se nya =)

O så vill jag se nya mockingjay också!

Härligt att det känns mer hoppfullt ikväll och att springturen var bra!

Låter som en bra kväll! Once upon a time är jättebra! Gillar gamla sagor o då är den perfekt!

Här blir det som sagt bio sen hemåt o ta det lugnt. Försöka städa lite och rensa kläder om värken tillåter! =)

Vad go du är! Skickar massor med kramar tillbaks!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-04 19:03:17 följande:

Hej tjejen.

Nu verkar det faktiskt gå bättre på familjeliv igen, sidan är inte seg längre. Håller tummarna för att det håller i sig.

Har sett ett par avsnitt av once upon a time nu och jag gillar den, har du sett alla säsonger? =)

Hur är det annars med dig? Själv är det hyfsat men jag känner som vanligt efter i kroppen som jag alltid gör innan den långa väntan på mensen. Känns såklart precis som vanligt, vet att gravsymtom och PMS kan kännas väldigt lika men jag kan inte låta bli att tänka att det säkert är kört denna gången också.

Var filmen bra igår? =)

Nu ska jag fortsätta att glo på någon serie!!!

Kramar i massor till dig..

Hej fina! Ja det verkar så! De kanske har fått ordning på det nu!

Okej =) jo, de visar senaste säsongen i usa nu så kikar den!

Rätt trött, tvättmaskinen gick sönder igår mitt i en tvätt aå vi fick boka tid imorse o tvätta. Så kunde inte lägga oss o sova förrns ca 12! Tagit första 2 letrozoltabletterna idag också. Vul inbokat den 11 =)

Ja okej. :/jag håller tummarna för er! =)

Ja den var okej. Aldrig sett en hel bond-film förut faktiskt , men nu lyckades jag hålla mig vaken ;) haha.

Massor med kramar! =)
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-06 17:47:23 följande:
    Hej fina.

Allt bra med dig? Jag kom precis hem från Danmark, har varit där hela dagen.
    Vi glömde hoppa av båten i Danmark och fick åka tillbaka till Sverige och sen till Danmark igen, haha...vilken pärs...fråga mig inte hur vi lyckades med det :P

Några roliga planer i helgen?

Nu ska jag vila, är trött efter en hel dag i Danmark. =)

Kramar i massor
    Hej tjejen! =) 
    Här är det lugnt, något trött. kom inte i säng förrns typ 11 imorse, och blev väckt några timmar för tidigt pga grannarna spelade musik. Annars är det okej. Hur är det med dig? =) 
    men oj! haha det var bra jobbat att lyckas med det ;) 
    I helgen jobbar jag bara hela helgen =) själv då? 

det kan jag tänka mig! =) 
    massor med kramar
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-06 22:24:58 följande:

Hallå =)

Jag mår bra, förutom att jag är lite orolig, väntar mens någon gång nästa helg och allt känns som vanligt, i så fall funkade inte hormonkurerna för oss, har börjat ställa in mig på IVF, trodde verkligen att detta skulle funka eftersom vi blivit gravida innan, fattar inte varför det har blivit så svårt helt plötsligt.

Känner mig så besviken på hela denna pärsen just nu, längtar tär på psyket.

Denna helgen ska vi bara ta det lugnt, imorgon ska vi åka och fira svärmor, annars bara slappa. =)

Ha en fin arbetshelg, kramar dit tillbaka.

Ja okej. Vad säger läkarna om varför set inte hänt något än? :/ håller tummarna för er!! <3

Ja jag förstår det. Som du säger väldigt tärande :/

Okej, låter som en skön helg iallafall! =) massor med kramar till dig!
  • chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-09 20:01:55 följande:
    Hej tjejen...allt bra med dig?

Här går det, lider av en hemsk PMS bara, igår var den deppigaste dagen på länge, orkade inget förutom att tröstäta i soffan.

Läkaren säger inte så mycket men gav mycket hopp, måste få en telefontid till läkaren som utredde oss, han har jag inte pratat med sen i somras, han verkade så positiv då eftersom våra prover såg bra ut, han såg inga problem för oss att bli gravida men tyvärr är fallet inte så för oss. Hur går det för dig? Snart tid för ultraljud för din del?

Idag har jag varit och handlar i Ullared på g-kås, känner mig helt slut i pucken nu.
    Nu är jag värd en myskväll i soffan, hehe...kramar i massor

Hej fina =) 

jodå, helst slut bara. 
    usch, ibland behöver man de där soffdagarna! <3 är det nå bättre nu? =) 

okej.. Ja, boka tfn till den läkaren, Tycker man ska få ha samma läkare hela tiden, eftersom det är så känsligt. Jag har haft , om det är tre olika förutom min läkare som gjort vul. Bara känt mig bekväm med hon som gjorde utredningen :/ 
    Ja precis, vul på onsdag. Men vågar inte hoppas på att nån äggblåsa vuxit. Så är rätt negativt inställd redan nu... ._. 

åh mysigt med gekås! var det din syster du var där med ? =) 

ja det är du verkligen! blir det nån serie eller film också? massor med kramar! 

• chbw
    Tess1984 skrev 2015-11-09 21:59:18 följande:
    Hej fina.

Ja nu känns det bättre men alla känslor kommer i vågor känns det som. Nu känner jag hopp och lugn men det kan vända fort, hehe man får vara glad för det lilla man känner just nu.
    Ja jag tycker också att det är jobbigt med olika läkare hela tiden, senaste besöket var det värsta någonsin. Om jag får mensen nu i dagarna måste jag ringa min läkare, han gillade jag från första stund. Jag önskar dig all lycka på onsdag, känner mig lite nervös för din skull också nu.

Japp det var jag och syrran, skulle haft med lilla flickan men syrran ångrade sig i sista stund och skaffade barnvakt, tyckte jag var lite synd, saknar att gosa med henne, den lilla tjejen hjälper mig oerhört mycket i sorgen att få egna barn, är så glad att jag är moster den lilla tjejen. Vi ska ha namngivning för henne på lördag, tycker det ska bli jobbigt att träffa massa människor, alla kommer säkert fråga mig när det är dags för en liten, hatar den frågan...den ger mig ångest...känner mig mindre och mindre social den senaste tiden, orkar inte träffa människor, stannar gärna hemma i soffan för mig själv, är detta normalt?

Hade du varit på gkås innan? Hehe, jäklar med folk, hehe aldrig sett på maken.. men det var en mysig tur.

Just nu blir det mycket serier, både once upon a time samt hereos reborn, som jag tycker är riktigt bra...sett den?
    Kollar även lite på true blood men den börjar bli långtråkig.
    Har du någon favorit just nu?

Kramar i massor
    Hej fina du! =) 
    Vad skönt! Ja, man får ju det! Det tycker jag du gör rätt i. Man behöver känna sig trygg i den situationen! gulledu fina! =)

Okej =) åh jag förstår det! Goa ungar. Fick veta häromdan att min kompis väntar nr 2. Jag är jätteglad för deras skull men samtidigt bitter och ledsen. Hon blev gravid innan första barnet var 1... 
    Jaaaa, det är normalt! Känner igen mig. Är så glad att jag inte umgås med särskilt många med barn. Blir också galen. Jag har alltid sagt att jag vill ha första barnet innan 25, så när jag fira min "lill"kusin (13 år så inte så liten hehe) var hennes syster där också såklart (18år) och så kom vi in på barnprat osv, och så sa kusinen (den äldre) till mig att "snart är det ju din tur" "du ville ju ha innan 25" och "du kanske hinner". och jag vet ju med mig att jag (om jag mot förmodan skulle lyckas den här månaden) kommer ha bf tidigast andra halvan av augusti, vilket är efter 25.. Försökte bara bryta med att "haha vi får se" och "nej inte än". Fick till sist säga att jag typ inte kan pga ingen ägglossning så kommer behöva hjälp när d väl är dags... Som tur var var det ju bara hon som hörde.. Min farmor vet visserligen redan o min faster o hennes man med (de är som mina extra föräldrar) o mina kusiner är som mina syskon, så jag älskar dem ju oavsett, men ändå jobbigt.. Sen är hon bara 18, o har ju den där "oövervinnerligheten" i sig, så jag förstår henne och är absolut inte arg el nått, men lite jobbigt :( 

Ja, flera gånger! =) sambon lovat vi ska åka dit o bäbisshoppa när jag är i slutet av graviditeten (om det blir någon) sen =) haha ja helt galet. Men bäst att åka typ måndag-tisdag har jag upplevt det som iallafall. Gillr egentligen inte o shoppa men tycker det är mysigt o gå där =) 

Ja okej =) inte sett heroes reborn än men ska ta o göra det tror jag! Ja.. måster se klart true blood nån gång men den e så seg där jag är haha :P 
    oj många hehehe. kollar på bland annat: greys anatomy, criminal minds, bones, brooklyn nine nine. big bang theory. vampire diaries, awkward, grandfathered, american horror story (Lady Gaga är med i senaste säsongen.SÅ BRA), once upon a time osv. haha. Så rätt mycket =) 
    Ser även en dokumentär på kunskapskanalen, ett barns första dygn där man får se första dygnet/n för barn i olika länder. Väldigt intressant faktiskt =) 

Massor med kramar! 
  • chbw

Tror jag svimmar!! Var precis på vul och där var TVÅ (!) äggblåsor som vuxit den här gången! Hon sa inte hur stora de var, men fattade jag rätt när jag titta på skärmen sånvar ena 17mm o andra 12mm. Kanske ett av dem vill fortsätta iallafall? Ska tillbaks på fredag igen!

Någon som vet hur stora de "ska" bli? =)

Svar på tråden Fertilitetsutredning