Tess1984 skrev 2015-10-18 09:05:49 följande:
Hej fina.
Ajdå, det låter ingen vidare...minns när jag fick hornhinneinflammation för några år sedan i båda mina ögon, något av det värsta jag upplevt i smärta.. Hoppas antibiotikan hjälper snabbt. Brukar dina hudproblem bli värre nu när det är kallare?
Vad använder du för kosmetik? Mandelolja ska verka lugnande på huden.
Jag brukar smörja mig med kallpressad kokosolja nu på vintern efter dusch, fantastiskt. Ekologisk aloe vera gel återfuktar huden och lindrar vid klåda och utslag.
Oki, bra att det finns en plan, får du se vad din läkaren säger på måndag.
Idag tog jag första tabletten för tredje kuren och det blir den sista innan remiss till IVF, ska kolla om man inte kan få annan behandling medans man väntan på IVF som kan ta några månader.
Köttgrytan gjorde jag på oxgrytbitar, stekte först upp lök och vitlök sen tillsammans med köttet, sen hade jag i vår egna köttfond som vi gjort själva. Kan skriva hur man gör det sen vid ett annat tillfälle om du vill veta hur vi gör.
När köttet fått lite färg tog jag i vatten som täckte köttet och lät koka upp tillsammans med lagerblad och kryddpeppar. (kokas gärna 2 timmar eller mer)
1 timme kvar av koktiden slängde jag i morötter och precis innan grytan är klar tog jag i champinjoner och paprika samt massa grädde....
Exakta mått tog jag aldrig utan jag gick efter känsla... =)
Grytor är som godast dagen efter tillagning när alla smaker satt sig. =)
Blir dagens lunch idag på jobb, ikväll ska vi laga kyckling med egen currysås.
Idag ska jag iväg och jobba igen, kommer nog bli en bra dag med tanke på regn och blask nere i Skåne, människor är som mest shoppinggalna då känns det som.
Kramar i massor
Hej tjejen =)
Usch låter inge kul alls! Jag har som tur är inte ont förutom att det svidit lite. Men ser ut som hej kom o hjälp mig :p ögat helt rött o ser galen ut hehe.
Jo, vid minsta kyla brukar det bli värre. Har aldrig fått antibiotika på hösten förut utan bara våren så kanske jag slipper se ut som en stoppskylt i vinter =)
Använder sällan sminkprodukter men hör jagvset har jag en snäll bb-creme med aloe vera i och mineralpuder. Använder kokosolja för att tvätt bort smink och sprayar med kolloidalt silver vilket faktiskt har dämpat det röda från rosacean =) förhoppningen är att antibiotikan ska ta bort det helt och att kolloidala silvret ska hålla det borta sen även när antibiotikakuren är slut =)
Jo. Jag ska prata lite med henne imorgon. Okej! Ja jag tycker det borde gå att få behandling under tiden man väntar. Kanske dukan få testa letrozol? =)
Låter helt fantastiskt gott! Ja skicka gärna hur ni gör fonden sen =)
Åh så himla gott med kyckling! Vi ska iväg till svärmor o äta middag så får se vad det blir =) igår var min syster här o då gjorde vi lax, potatis o filsås (sån man fick i skolan). Så himla gott. Måste göra snart igen! Funderar på o göra imorgon fast med torsk istället för lax =)
Okej,ja brukar vara så! Här är jag ledig till tisdag natt men då blir det ungefär 2.5 pass sen är jag ledig 14 dagar! =) kommer bli toppenskönt!
Hoppas du får en bra dag på jobbet! Hur känns förkylningen förresten? Massor med kramar!