• Anonym (paulina)

Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk

Min  pojkvän(inte hennes pappa) är borta och jag hittade papper från en chokladkaka med hasselnötter som han ätit i min lägenhet. Han vet att min dotter är så allergisk mot nötter att hon kan dö. Vet inte vad jag ska känna, säga eller gör. Tankar och råd?

• Svar på tråden Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk
  • Förtryckt
    VirrAnna skrev 2015-02-23 10:19:41 följande:

Jag undrar om man återgår till själva ämnet i tråden. Kan inte bara pojkvännen i fråga helt enkelt glömt bort sig? Det är ju ändå ganska lätt och väldigt mänskligt att glömma.

Tycker nästan han handlade provokativt. Om jag varit han och "glömt bort" mig så hade jag vikt in pappret i fickan åtminstone, och inte smusslat undan det i lägenheten!! Galet! Alltså visste han att han handlade fel. Säg att han kom på sig själv, vik då in omslagspappret i fickan, gå ut en runda runt kvarteret, släng, gå hem, borsta tänderna.

Typ.
    ---
  • Anonym (?)

Hur överlever en sådan unge egentligen? Hon kommer ju aldrig kunna åka T-bana, tåg, flyg, sitta på restaurang, gå på stan.

• Anonym (xx)
    BeanBag skrev 2015-02-23 07:41:12 följande:
    Nu vet jag inte om det är det här ts menar men när jag i jobbet (förskola) hade hand om ett multiallergiskt barn som hade epipen så fick vi utbildning av en allergisjuksköterska och hon sa att det var viktigt att personen kom till vård inom 15 minuter efter vi gett sprutan eftersom det inte var säkert att reaktionen kunde hävas helt av epipen.
    man ska alltid ringa 112 eller åka in efter en allergi chock även dp man fått adrenalin, det kan hända andra saker även om man kanske inte kvävs.
    Anonym (?) skrev 2015-02-23 17:26:55 följande:

Hur överlever en sådan unge egentligen? Hon kommer ju aldrig kunna åka T-bana, tåg, flyg, sitta på restaurang, gå på stan.

ja det är ett helvete med luftburet onekligen
  • Anonym (?)
    Anonym (xx) skrev 2015-02-24 00:14:33 följande:
    man ska alltid ringa 112 eller åka in efter en allergi chock även dp man fått adrenalin, det kan hända andra saker även om man kanske inte kvävs.
    Anonym (?) skrev 2015-02-23 17:26:55 följande:

ja det är ett helvete med luftburet onekligen
    Människan kommer garanterat aldrig att kunna flyga, då det tar uppemot 70 timmar att lufta ur ett flygplan. Sedan sitter sporerna ändå kvar i stolarna och i mattan på golvet.
    Tror inte på det där alltså. Så jävla överdrivet.
  • Anonym (xx)
    Anonym (?) skrev 2015-02-24 00:28:06 följande:
    Människan kommer garanterat aldrig att kunna flyga, då det tar uppemot 70 timmar att lufta ur ett flygplan. Sedan sitter sporerna ändå kvar i stolarna och i mattan på golvet.
    Tror inte på det där alltså. Så jävla överdrivet.
    känns onekligen överdrivet hysteriskt, visst luftburet men luftburet betyder att det dammar då man t ex öppnar en påse nötter knäcker de eller dyl.
    INTE av ett gammalt godispapper som ligger i ett skåp. för hur det än är med det så är det uppenbart att ts pojkvän inte ätit den i närheten av ungen eftersom hon enligt ts teori isf skulle vart död nu
  • Anonym (?)
    Anonym (xx) skrev 2015-02-24 00:34:29 följande:
    känns onekligen överdrivet hysteriskt, visst luftburet men luftburet betyder att det dammar då man t ex öppnar en påse nötter knäcker de eller dyl.
    INTE av ett gammalt godispapper som ligger i ett skåp. för hur det än är med det så är det uppenbart att ts pojkvän inte ätit den i närheten av ungen eftersom hon enligt ts teori isf skulle vart död nu
    Misstänker att det är en trolltråd dock, med tanke på rubriken och innehållet. Ingenstans nämner hon barnet i rubriken - som ändå är huvudpunkten med hela tråden.
    Jag börjar bli bra på att analysera dessa trådar.
  • Anonym (xx)
    Anonym (?) skrev 2015-02-24 01:15:16 följande:
    Misstänker att det är en trolltråd dock, med tanke på rubriken och innehållet. Ingenstans nämner hon barnet i rubriken - som ändå är huvudpunkten med hela tråden.
    hehe

ot-trist dock att folk måste hålla på med sånt och förstöra forum..
  • Anonym (?)
    Anonym (xx) skrev 2015-02-24 01:37:05 följande:
    hehe

ot-trist dock att folk måste hålla på med sånt och förstöra forum..
    Jag misstänker att cirka 70% av samtliga trådar på detta forum, om inte ännu fler, är fejktrådar.
  • BeanBag

Vilken rubrik läser du? "min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk" Hur menar du att TS inte nämner sitt barn?
  • Anonym (?)

Är detta ärftligt eller var det något som gick fel i fosterstadiet - typ en en "missbildning"?

• Anonym (MM)

Bara för att ni inte hört talas om att vissa kan vara så allergiska betyder inte att det inte finns de som är det eller att detta skulle vara en fejktråd.

• Anonym (?)
    Anonym (MM) skrev 2015-02-24 10:54:51 följande:

Bara för att ni inte hört talas om att vissa kan vara så allergiska betyder inte att det inte finns de som är det eller att detta skulle vara en fejktråd.

Hon kommer ju att dö. Hur ska hon kunna åka taxi, flygplan, tunnelbana, tåg, sitta på restaurang, café, gå in i en affär, osv, osv, osv. Vilket fruktansvärt ovärdigt liv. Stackars barn!
  • Förtryckt
    Anonym (?) skrev 2015-02-24 10:50:28 följande:

Är detta ärftligt eller var det något som gick fel i fosterstadiet - typ en en "missbildning"?

Är du galen? Aldrig hört talas om nötallergi förr? Obestämd
    ---
  • Anonym (?)
    Förtryckt skrev 2015-02-24 15:56:33 följande:
    Är du galen? Aldrig hört talas om nötallergi förr? Obestämd
    Jo, men jag frågade hur den uppstår!?
    INGEN i min släkt (medräknat mor- och farföräldrar, föräldrar, föräldrars syskon, kusiner) har några som helst allergier.
    Jag funderade då på om det är ärftligt eller något som går snett i fosterstadiet.
    Helt klart är ju att den flickan inte kommer att bli gammal om hon är SÅ allergisk.
  • BeanBag
    Anonym (?) skrev 2015-02-24 15:58:44 följande:

Jo, men jag frågade hur den uppstår!?

INGEN i min släkt (medräknat mor- och farföräldrar, föräldrar, föräldrars syskon, kusiner) har några som helst allergier.

Jag funderade då på om det är ärftligt eller något som går snett i fosterstadiet.

Helt klart är ju att den flickan inte kommer att bli gammal om hon är SÅ allergisk.

Oj har du aldrig träffat på allergiska barn? Inom barnomsorgen kommer jag i kontakt med allergiska barn dagligen. Finns oftast flera i varje barngrupp i varierande grad. Även de som kan dö av sin allergi.

Allergier kan uppstå när som helst i livet men många allergier som uppstår hos barn växer bort men inte alla.
  • Anonym (paulina)
    herregud vad är det för fel på er. Jag känner att hela samhället bara handlar om att jävlas med varandra, inte lita på varandra och inte hjälpa varandra. Jag talar sanning.
  • Anonym (paulina)

Allergier är ärftliga till stor del. Om båda föräldrarna är allergiska är det väldigt stor risk att barnet blir allergiskt. Det behöver inte vara samma allergi som föräldrarna barnet får utan det räcker att man är allergisk mot något. Hennes kusin är även känlsig mot nötter.
  • Anonym (xx)

ja faktiskt är det det på ett sätt. man saknar ett enzym som bryter ner det aktuella ämnet kort och enkelt förklarat.

mitt barn fick pipetter med droppar, orala, ( ser ut som de gamla ögondropparna ) med enzymet som försök pga hans multipla och allvarliga allergier tyvärr funkade det inte

mänskliga djurförsök på bebisar
Svar på tråden Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk