Anonym (hänsyn) skrev 2015-02-22 12:04:40 följande:
Du är alltså en av dom här föräldrarna som tror att ni kan styra över allt, att lite positiv anda så går det, lite som vissa tänker som vägrar vaccinationer på sina barn för föräldrarna har minsann bestämt sig att det är farligt att följa de råd som finns (nu pratar jag inte svininfluensan utan röda hund, mässslingen osv)
Det ÄR en stor skillnad men allergier som kan innebära livsfara och allergier som man kan hantera. Man kan inte säga/tycka att bara för att min allergi är ofarlig/hanterbar etc så är alla andras också det automatiskt.
Ute i samhället är det en sak men hemma hos en allergiker så respekterar man dom regler som finns, det är inte svårare än att respektera att vissa inte tillåter att någon röker inomhus, självklart följer man de 'husregler' som finns.
Sen tror jag det är bättre att läkare testar än att ts ska dra runt sin dotter och testa olika saker för det är nämligen dottern som får betala priset av testandet, vad ska hon säga 'ojdå gumman mamma hade fel det var inte så bra men det gjorde inget va? Imorgon testar vi nå't nytt kanskse det inte blir så farligt då...' om dom sen hamnar på akuten eller dylikt. barn är inte försöksdjur.
Har lite svårt för folk som tror man kan bota sjukdomar själva eller vänja av dom, precis som vissa tror att Gud botar sjukdomar om man ber, hade hellre följt sjukvården än anonyma människor om det gällde mitt barn.Eller vill du vara ansvarig om ts följer ditt råd och dottern drabbas av en allvarlig allergichock? Nej skulle inte tro det, att ge råd anonymt är lätt men att vara ansvarig för följderna det är en annan sak, ts är ansvarig för sin dotters hälsa.
Personer som trots att dom är medvetna om hur det ligger till först skiter i det och äter en chokladkaka i barnets hem och sen inte har en aaaaaning om hur chokladkakan kom dit är inte någon man vill skulla vilja vara ihop överhuvudtgaet både pga av ansvarslöshet och som inte kan stå för sina misstag och försöker ljuga sig ur svåra situationer.
Så visst kolla upp, men gör det via sjukvården när det gäller allvarliga allergier man går inte efter okända människors råd och riskerar sitt barns hälsa.
Precis, håller med i allt! Bra inlägg!