• BeanBag

Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk

Anonym (xx) skrev 2015-02-22 23:36:45 följande:

Adrenalin och kortison bromsar inte det utplånar en allergisk chock, fattar inte hur du menar.. om det var som du säger skulle alltså allergi chocken fortsätta att expandera då adrenalinet var "slut" 

nä ts du får utbilda dig lite tror jag och ta lite prover på dottern, alt be KS som jag antar att du menar förklara för dig

du kan inte vara så här hysterisk ang hennes allergier hon kommer bli konstig då.. min son har samma allergier som hon fast ytterligare ett gäng -inga av de har eller kommer att växa bort, han får leva med de. och sin adrenalin.

han är INTE sjuk bara om han får i sig nåt han inte tål

du pratar om din dotter som om hon vore sjukman tar prover som visar om man är allergisk eller ej, vid luftburen är det oftast korsallergi mot t ex pollen vilket visar sig i prover, för då är man inte allergisk mot nöten och dess komponenter eller baljväxt som i jordnötens fall då.

äpplen och det du nämner är ingen korsallergi mot pollen i den bemärkelsen, de ÄR pollen precis som rå potatis mm därför kan hon troligtvis äta det då det inte är säsong för pollen. latex är pollen på sätt och vis det med eftersom det är ett "träd"

så mao är troligen så att din dotter endast har pollen allergi i grunden så att säga som äkta allergi 

Nu vet jag inte om det är det här ts menar men när jag i jobbet (förskola) hade hand om ett multiallergiskt barn som hade epipen så fick vi utbildning av en allergisjuksköterska och hon sa att det var viktigt att personen kom till vård inom 15 minuter efter vi gett sprutan eftersom det inte var säkert att reaktionen kunde hävas helt av epipen.
  • BeanBag
    Anonym (?) skrev 2015-02-24 01:15:16 följande:

Misstänker att det är en trolltråd dock, med tanke på rubriken och innehållet. Ingenstans nämner hon barnet i rubriken - som ändå är huvudpunkten med hela tråden.

Jag börjar bli bra på att analysera dessa trådar.

Vilken rubrik läser du? "min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk" Hur menar du att TS inte nämner sitt barn?
  • BeanBag
    Anonym (?) skrev 2015-02-24 15:58:44 följande:

Jo, men jag frågade hur den uppstår!?

INGEN i min släkt (medräknat mor- och farföräldrar, föräldrar, föräldrars syskon, kusiner) har några som helst allergier.

Jag funderade då på om det är ärftligt eller något som går snett i fosterstadiet.

Helt klart är ju att den flickan inte kommer att bli gammal om hon är SÅ allergisk.

Oj har du aldrig träffat på allergiska barn? Inom barnomsorgen kommer jag i kontakt med allergiska barn dagligen. Finns oftast flera i varje barngrupp i varierande grad. Även de som kan dö av sin allergi.

Allergier kan uppstå när som helst i livet men många allergier som uppstår hos barn växer bort men inte alla.
Svar på tråden Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk