Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk
Adrenalin och kortison bromsar inte det utplånar en allergisk chock, fattar inte hur du menar.. om det var som du säger skulle alltså allergi chocken fortsätta att expandera då adrenalinet var "slut"
nä ts du får utbilda dig lite tror jag och ta lite prover på dottern, alt be KS som jag antar att du menar förklara för dig
du kan inte vara så här hysterisk ang hennes allergier hon kommer bli konstig då.. min son har samma allergier som hon fast ytterligare ett gäng -inga av de har eller kommer att växa bort, han får leva med de. och sin adrenalin.
han är INTE sjuk bara om han får i sig nåt han inte tål
du pratar om din dotter som om hon vore sjukman tar prover som visar om man är allergisk eller ej, vid luftburen är det oftast korsallergi mot t ex pollen vilket visar sig i prover, för då är man inte allergisk mot nöten och dess komponenter eller baljväxt som i jordnötens fall då.
äpplen och det du nämner är ingen korsallergi mot pollen i den bemärkelsen, de ÄR pollen precis som rå potatis mm därför kan hon troligtvis äta det då det inte är säsong för pollen. latex är pollen på sätt och vis det med eftersom det är ett "träd"
så mao är troligen så att din dotter endast har pollen allergi i grunden så att säga som äkta allergi