• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

isglass3 skrev 2015-03-18 13:29:40 följande:

Bilder är alltid kul

Verkar som att många av oss känner lite liknande med oron. Jag är glad ungefär en dag efter ul, sen lika nervös igen. Fast efter det i måndags känner jag mig faktiskt lugnare, i helgen har jag gått 10 hela veckor och 12 närmar sig ändå. Jag har varit extremt nere och maken oxå fast nu i veckan bestämde vi oss för att vi måste försöka rycka upp oss allt ser ju faktiskt bra ut! så i helgen ska vi åka till gekås och shoppa lite och så ska vi bjuda hem lite kompisar och försöka vara lite sociala igen. Jag isolerar mig lätt när jag känner mig nere, men märker ju att jag mår mkt bättre om jag inte gör det. Har ni andra berättat för folk? Eller när tänker ni berätta?

Vi gick ut med det tidigt, precis efter VUL i vecka 9. För oss var det jätteskönt, dels för att flera visste vad vi gick igenom (jag är väldigt nära flera av mina kollegor) och dels för att en fd kollega sett oss hos barnmorskan och hon är skvallrig av sig och jag ville inte att det skulle gå ett rykte. Arbetar på en arbetsplats med 150 anställda, där man känner de flesta.

Nu är det jättekul att prata med alla om det, och flera som också är gravida har smugit fram och sagt "jag är också gravid" så nu är det iaf två som är nära mig i tid.

Sen resonerar jag så att om nåt händer så kan mina kollegor kommunicera ut det lättare till varandra så jag själv inte behöver ta upp det.
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 14:59:47 följande:

Alltså, jag är fasen på gång att köpa en barnvagn! Sug på den. Min kompis ska sälja sina fina Joolz till ett bra pris men hon vill ju sälja den nu. Jag bad att få vänta till efter UL nästa vecka och det gick bra men shit vad läskigt det känns att köpa vagn redan nu. Pirrigt!

Haha så roligt! Vi vet redan vilken barnvagn vi kommer att välja, eftersom mina föräldrar snabbt gick ut med att de köper den till oss. Men jag har inte vågat åka och titta på den live ännu

Som lisodan tyckte jag det var ett stort steg bara att våga köpa mammabyxor men om 3 veckor ska vi till New York, då blir det mer bebisshopping! Ett par baby converse är ett måste med tanke på min converse-besatthet
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 19:39:23 följande:

Har ni som gått lite längre piggnat till tro? Jag är verkligen dödstrött. 8+1 idag. Klockan är halv åtta och jag har redan lagt mig i sängen. Snark.

Jag trodde att det hade vänt förra veckan då jag var väldigt pigg om dagarna. Men denna veckan har varit tung och tröttsam igen, och det är ett rent under att jag är vaken såhär sent ligger dock i sängen och skriver haha!
  • Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-03-18 21:41:27 följande:

Jag känner skillnad på tröttheten! Har mer energi nu. Är väl synd att säga att jag är pigg, men det har vänt lite i alla fall. Denna veckan har det dock gått utför, men det har nog med att det är en helvetes vecka på jobbet att göra, och dålig sömn.

Men nu börjar jag känna av annat kroppsligt också. Blir mer trött i benen och fötterna och yr och tung i huvudet.

Är det nån mer än jag som vaknar mitt i natten minst en gång och måste gå på toa?

Japp, är vaken just nu... Dock är det inte bara toalettbesök för min del utan även en vaken period på minst en timme... Inte kul alls men jag har nästan vant mig ;)
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-19 08:32:23 följande:

Oh yes, i natt mellan 5-7...Som tur var somnade jag ändå om en timma innan jag skulle upp nu. Vad lika symtom vi verkar ha! Är väl också bara några dagar emellan.

Ja det är lustigt! Jag nickar alltid instämmande när jag läser dina inlägg ;)
  • Fröken Smilla
    hean123 skrev 2015-03-19 11:05:33 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här, har följt er ett tag men inte vågat bli medlem förrän nu. Vi fick MA för ett år sedan på vårt första ET och efter det gjort fem misslyckade fet. Nu har vi gjort vårt andra ET och idag var vi på vårt andra vul. Vårt första vul gjorde vi förra tisdagen när vi var i v 5+4 och såg då två hinnsäckar, idag fick vi se två hinnsäckar och två tickande hjärtan i storlek för 7+0. Vi är i v 6+6. Vi fick tillbaka ett fyrcelligt och ett tvåcelligt embryo så jag trodde aldrig bägge skulle ta sig :) är ett tag kvar, men vi har kommit mycket längre än förra året, är rädd hela tiden men vi är ju faktiskt gravid. BF borde vara 5/11.

Välkommen och grattis till de två små!
    Etta skrev 2015-03-19 13:20:40 följande:

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

Åh så skönt! Magisk känsla!
  • Fröken Smilla

Oron är det jobbigaste av allt tycker jag. Vi såg vår lilla ärta på ultraljud den 27/2 sen har vi inget mer UL inbokat förrän RUL den 7/5. Ibland känner jag mig så ogravid! Och det trots ömmande bröst, illamående och växtvärk. Jag tror jag är väldigt otålig, vill att det ska synas mer på magen. Vi har en babyboom på jobb och jag är än så länge den som gått kortast tid och det gör mig nervös, känns som att de andra kommit så mycket längre, även om det i de flesta fall bara skiljer ett par veckor.

Inatt drömde jag dessutom att jag började blöda, så vaknade med en riktigt olustig känsla.

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-21 08:17:12 följande:

Usch vilken jobbig dröm.

Jag känner mig också väldigt ogravid ibland. Oftast på förmiddagarna. Då är symptomen svagare. Det är nog så att vi vänjer oss vid symptomen. Att ömma bröst är normalläge just nu. Fast jag kan inte låta bli att klämma på dem stup i kvarten för att kolla så de verkligen känns ner än vanligt ändå...

Precis så gör jag med klämmer i tid och otid. Och som du skriver så har ömma bröst blivit normalt så man tänker inte på det som ett gravidsymtom längre.

Mitt illamående har försvagats de senaste två dagarna efter att ha gått med Seaband hela dagarna de två dagarna innan det. Då nojar jag för det. Men gick ju in i vecka 12 igår och det är ju då många märker att illamåendet avtar. Barnmorskan sa också att jag inte skulle bli rädd när symtomen börjar försvinna. Och ändå sitter jag här och nojar. Så man blir irriterad på sig själv
  • Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-21 09:57:57 följande:

Har också drömt det där Smilla, flera gånger. Riktigt jobbigt när man vaknar. Som tur är har jag också drömt positiva drömmar om att jag är gravid. Att allt ska gå bra! Natten till igår drömde jag att det började rinna mjölk ur brösten. Och när jag vaknade hade de liksom tagit en ny form igen.

Dock är de inte alls ömma och har inte varit på säkert 3-4 veckor, bara när katterna trampar på dem. Men de förändrar! Ju sig på annat sätt så känner mig ej så orolig just för det.

Har en otrolig molvärk den senaste veckan. Så att jag vaknar av det. Så var det också i början, men sen försvann det. Men så har magen verkligen växt också. nu. Ska se om jag kan lägga upp en bild snart.

Jag lugnade mig nu på morgonen när jag faktiskt kände att magen vuxit lite

Jag hade också velat lägga upp en bild men min mage har en liten bilring som förstör känslan den har förvisso minskat eftersom jag gått ner i vikt, men jag har alltid haft en tendens till en liten mage, även när jag låg på BMI under 19 när jag var yngre. Ska be mannen ta bild idag så får vi se hur det ser ut...
  • Fröken Smilla
    Etta skrev 2015-03-21 10:35:58 följande:

Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...

Åh så tråkigt! Jag håller tummarna att allt ser bra ut ändå! Kram på er
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015