• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

lisodan skrev 2015-03-05 20:52:16 följande:

Grattis MaryoMary!

Blä, ikväll känner jag mig riktigt illamående. Mått dåligt på olika sätt hela dagen. Imorse kallsvettig och askgrå i ansiktet också. Skulle kanske inte klagat över försvunna symtom för några dagar sen... :-/ hehe....

Exakt så hade jag också det igår

Tog en postafen till slut igår kväll (love it!). Nu slapp jag dock oroa mig för symtomlöshet...
  • Fröken Smilla

Hur är det med er tjejer idag?

Jag har mycket molvärk igen, lite obehagligt ibland, men det känns iaf att nåt händer fick så himla ont i mina skinkor innan, kunde knappt böja mig framåt när jag skulle fylla diskmaskinen. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt. Har en nyköpt koloni som måste renoveras nu till våren, och en NY-resa och vill gärna kunna göra så mycket som möjligt innan magen kommer i vägen. Det kan ju bero på min soffställning idag ;) mannen jobbar och jag passar på att vila!

Hur har det förresten gått för er som hade sömnproblem om nätterna? Jag känner att det har blivit lite bättre för min del. Vaknade förvisso kl 5 imorse, men då somnade jag också 19.45 igår

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-08 09:57:12 följande:

Mer molvärk igen här också. Sen 3-4 dagar tillbaka kanske. Känns som mensvärk, så lite läskigt. Varför kommer det tillbaka liksom? Men det är väl så det ska vara? Har också haft lite värk i skinkorna, som träningsvärk ungefär. Roligt att du också haft kännimgr där. Lite mer Illamående också vissa dagar. En annan sak som jag märkt är att magen börjar få en ny form. Först var den väl mest svullen och för 1-2 veckor sen var som att den blev mindre igen. Men nu är den större igen, men lite mer rund på nåt sätt och känns mer hård. På kvällarna ser jag inte ut att snart gå in i vecka 11. Snarare 4 mån kanske. :)

Också börjat sova något bättre. :) Om jag inte som i morse vaknade av huvudvärk.

Trots alla dessa symtom är jag ju knäpp- går runt och inbillar mig själv att det är tomt därinne. Alla dessa år, detta kämpande, IVF:erna, missfallet förra året har satt sina spår. Jag tror inte riktigt på att jag är gravid. Är väl så van att alltid vara "den som inte kan bli gravid".

Det är så roligt, dina symtomoch tankar är så lika mina

Idag har jag ingen molvärk, igår hade jag så jag behövde vetekudde. Däremot gjorde brösten grymt ont när jag reste mig ur sängen imorse... Har även märkt av en ändring i magformen. Jag inbillar mig ju att jag kan känna livmodern (även maken har fått känna), ska till bm om en vecka så då ska jag fråga henne om det är den jag känner. Det är rundare över nedre delen av magen, även när jag ligger ner. Jag är dock ganska uppblåst upptill också.

Men samtidigt, precis som du, är jag rädd för att jag bara inbillar mig. Ja, varför skulle det vara vår tur nu? Helt sjuka tankar egentligen. Jag blir nästan rädd när jag tänker för långt framåt. En god vän till mig fick precis en dotter och skrev till mig att hon hoppas att våra små blir lika bra vänner som vi är. Jag vågar knappt tänka tanken...
  • Fröken Smilla

Vill bara förtydliga att det jag känner är precis över bäckenbenet, och man måste trycka för att känna det är liksom ingen bebiskula.

• Fröken Smilla

Vi var ganska öppna tidigt. Jag jobbar nära många kollegor som skulle undra varför jag var borta så mycket under behandlingen, så jag berättade för flera där. Ska dock tilläggas att detta är personer jag anser vara goda vänner också. Närmsta familjen visste också. Så de fick veta rätt omgående efter vi plussat. Sen gick vi ut officiellt på fb samma dag som vi hade gjort ultraljudet. Det var otroligt skönt! Jag ser det också som att om det skulle hända nåt så förstår folk varför man är borta, och slipper förklara det i efterhand. Men, även jag är rätt öppen av mig rent generellt, så jag tror var och en bestämmer det som passar en själv bäst finns liksom inget rätt eller fel.

• Fröken Smilla

Idag är jag så väldigt glad för mina sea-band!

Fick ett samtal från barnmorskemottagningen vi går till. Inskrivningen sker med en annan barnmorska än den vi hade hälsosamtalet med pga sjukdom. Är glad, för den vi får nu är den jag egentligen ville ha! Har träffat henne en gång tidigare och hon är helt underbar. Ibland faller bitarna på plats på måndag smäller det!

• Fröken Smilla

Alltså. Pinsamt.

Såg ut som jag fått nån slags spottings idag. Blev helt vettskrämd... Gick på toa lite senare för att kolla, och kikade lite närmre. Det var rött ludd från nåt rött vi tvättat igår. Vadå panik i onödan?!

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-11 10:30:55 följande:

Tack alla fina! Det gick bra! Vi fick se ett fint tickande litet hjärta!

Jag började storgråta och känner mig helt matt nu men väldigt lycklig.

Åh så härligt! Det är en fantastisk känsla!
  • Fröken Smilla

Välkommen Siri, och stort grattis!!

Utflykt - lycka till med ultraljudet!

Blir så glad när denna tråden kallas lyckotråden, för det är den verkligen

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015