Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015
Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram
Det blir ingen bebis. Kan någon snälla ta bort mig från listan? Önskar er alla lycka till! Kram
På väg till mvc för andra gången. Idag är det lite provtagning som gäller. Kolla antikroppar för Röda hund, järnvärde, sköldkörtel (finns i familjen) och blodprov inför KUB om 2,5 veckor. Herregud hur har jag kommit så här långt?
Ska även göra cellprov för det är tre år sen. Lite läskigt att man kan blöda efter.
Har annars nojat lite mindre senaste dagarna och trott lite mer på graviditeten. Även om brösten fortfarande inte är lika spända som i början har de i stället liksom tagit en ny form. Bröstvårten börjar få en mörkare ring i kanten och blodådror syns tydligare. Har även börjat få en vedervärdig halsbränna. Mest på sen eftermiddag, kväll som tur är. Och magen blir väldigt spänd och stor efter en arbetsdag.
Efter mvc tänkte jag gå o shoppa lite kläder. Unna mig. Har inte mkt kvar som passar. Haha. Redan gått upp 4 kilo! Oups! Och för mig är det MYCKET. Är smal från början. Men det är såklart inräknat med IVFn också...
Välkommen Siri och lycka till idag Utflykt i verkligheten!
Urk. Idag känner jag mig orolig igen. Jag tar tempen varje morgon och den brukar ligga runt 37,0 sedan jag blev gravid men nu hade den gått ner till 36,64. Den har en gång tidigare legat på 36,85 och då gick den upp dagen efter igen så jag hoppas att det inte finns fog för oron. Men fan vad jobbigt det är att oron aldrig riktigt släpper.
Brösten ömmade för fullt igår, mindre nu på morgonen i vanlig ordning men det bidrar ändå till oron. Lite molvärk och där nojar jag ju också om jag tycker att det känns för mycket eller för lite.
Hur tänker ni när ni blir oroliga? Hjälp!
Ska på inskrivning denna veckan och vill också väldigt gärna få till ett ul... Men jag tror inte det är möjligt och kommer nog snällt få vänta till veckan därpå.
Men har funderat på om en såndär maskin som lyssnar på hjärtljud kan ta upp hjärtljud redan nu?
Isf kanske man kan be om en sådan koll åtmn.
Men jag har ingen avsikt att införskaffa någon sådan själv :)
Hej!
Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)
Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.
Skriver mest bara av mig. Kram alla därute
Idag var vi på inskrivningen, blir så glad av barnmorskan världens goaste! Fick prova ett bälte till mina ömmande höfter, kändes så skönt att det blir till att köpa mycket snart.
Fick lite mer klarhet i det här med hjärtljud. Duktiga barnmorskor kan höra hjärtljud from v 12 enligt henne och eftersom hon tyckte det var så länge för oss att vänta till RUL (7/5 fick vi tid till det) så bokade hon in en tid 1:e april så vi får höra lilla ärtan redan om två veckor! Så glad!
Härligt!
Beror ömma höfter på foglossning?
Så var det bekräftat... Ingen bebis och jag är förkrossad. Lämnar er nu...
Hej alla!
Tråkig känsla/stämning i tråden just nu och jag är så ledsen för Kingston skull.. Man känner sig nästan lite dum när man är glad för sig själv just idag. kärlek till alla som kämpar <3
jag har varit så orolig och igår fick jag nog och bokade en ultraljudstid idag. Jag ska enligt beräkningar vara 7+1 idag. Enligt VUL så är jag 6+4 (vilket oroar mig eftersom jag vet ju exakt när äggplocket var) Men han lugnade mig och sa att såhär tidigt så kan mätningarna skilja ungefär 5 dagar bak eller fram. MEN vi fick se ett fint tickande hjärta och det kändes så himla bra! Jag oroar mig ändå lite, men det kommer jag förmodligen alltid göra. MEN, nu vet jag att det finns ett liv därinne och på rätt plats. (Orolig för tidigare utomkveds)
Nästa VUL på måndag hos ivf-kliniken, så får vi hoppas grynet har växt lite då!
Någon som har koll på hur stort ert foster var vid första VUL? I millimeter alltså.
Fast vi är ju inte så många med här så det kanske går lika bra att lägga upp bilderna här? Jag har inget emot en magbild då och då :).