• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

EmyJ skrev 2015-02-20 12:14:57 följande:

Hoppar in här jag med :)

Har precis plussat efter vårt första försök med en fryst blastocyst! Vi fick göra en totalfrys då jag var överstimulerad. Det är väldigt tidigt ännu,v 4+0,men jag försöker att slappna av och lita på att detta kommer gå bra! Det känns bara helt overkligt och jag tror inte att jag har fattat än riktigt :D

Grattis till er andra och era plus!

Härligt! Grattis och välkommen!
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 06:47:06 följande:

Tog ett test nu. Har ju egentligen inte testdag förrän imorgon men tjuvtestade RD 10. Som tur var stod det fortfarande Gravid på stickan! Nu stod det också 2-3. Puh, sovit nästan lika lite inatt som inför första testet. Imorgon ringer jag kliniken och får tid för UL.

Igår kände jag som ilningar i magen som gjorde rätt ont. Har ni känt det? Googlade och tänker att det är ligamenten...

Kram på er och ha en fin söndag!

Skönt med testet. Jag gjorde också ett en vecka efter plusset och känner igen din nervositet

Angående ilningarna, jag har haft tre sorters känningar i magen... Det första jag kände var definitivt ligamenten. Det drar och har sig på varsin sida. Numera gör det också ont när jag nyser Sen känner jag växtvärk i själva livmodern, som påminner lite om mensvärk. Och så sist, magknip tarmarna bråkar eftersom jag är hård i magen. Min mage är annars tvärtom så det har varit en stor omställning. Det magknipet är värst av allt
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 08:50:08 följande:

Låter som för mig då! Min mage är sjukt uppblåst också. Mumsar katrinplommon för fullt!

Haha har precis tuggat i mig fem st katrinplommon. Jag blev sjukt förstoppad efter ÄP och tog så 15 st på en gång. Det rekommenderar jag inte
    ljungen78 skrev 2015-02-22 08:40:12 följande:

Hoppar också in i den här tråden - thank god!  TD igår och hade inte tjuvat alls för att jag inte har vågat. Snacka om att jag var nervös där på morgonen, darrade på händerna när jag höll i stickan :-O Tog iaf ett cb digital som visade Gravid 3+ - überlycklig! Så jäkla skönt!! Om jag har räknat rätt så har jag BF 26 oktober

Grattis!!!
  • Fröken Smilla

Jag äter än så länge bara folsyra och B12 enligt ordinering från kliniken. När jag var på hälsosamtalet hos barnmorskan tyckte hon det räckte fint. Men det blir kanske mer sen. Jag äter en hel del grönsaker och frukt så jag tror jag får i mig rätt mycket därifrån också.

• Fröken Smilla

Alltså, brösten. Mina är full av blå ådror, inte så snyggt trodde inte det skulle komma så tidigt. Och aj, de känns rätt bra alltså. Har era bröst förändrats?

• Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 19:24:21 följande:

Mina ser ut som vanligt ännu men de ömmar.

Förra gången jag var gravid började jag må illa vecka 6, dvs. vecka så vi får se hur det blir den här gången. Och jag fick missfall 5+3 vilket är på fredag så hoppas att jag passerar det delmålet. Har klarat mitt första i alla fall :)

Håller tummarna! Jag är nu i vecka 8 och har inte varit direkt illamående (mått lite kymigt då och då) så jag hoppas att risken för det är över nu. Är en riktig mespropp när jag är illamående och tycker mest synd om mig själv, så min man hade nog fått lida

Det är lite drygt 4 dagar kvar till vårt ultraljud och jag blir mer och mer nervös. Tycker man läser om folk som fått MA överallt. Borde egentligen hålla mig borta från FL nu... Jag är så rädd för att läkaren inte kommer hitta ett aktivt hjärta. Kommer iaf INTE kunna sova den natten...
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-22 20:48:37 följande:

Förstår att du är nervös. Men! De allra flesta graviditeter går ju finfint! Jag kämpar verkligen med att tänka positivt och ska nog börja med att inte skriva alls om missfallet. Nu är vi ju gravida och ska glädjas åt det. Man är aldrig glad i onödan.

Det har du ju faktiskt helt rätt i. Och jag har sagt det innan, och säger det igen: vi väntar barn, inte missfall.

Nu blev jag lite gladare, tack! Behövde det!
  • Fröken Smilla
    Kingston skrev 2015-02-22 23:56:33 följande:

Vågar knappt kika in här men gör det ändå och hoppas jag får bli kvar...

Plussade idag på ruvdag 7 med 5-dagars blastis

*fingers crossed*

Kul att se dig här! Grattis igen
  • Fröken Smilla
    Kingston skrev 2015-02-23 16:34:36 följande:

Jag svimmade precis :S

Har aldrig tidigare gjort det...

Slog mig bara på knäna men känner mig rätt chockad faktiskt!

Någon som varit med om detta?

Jag har inte svimmat men varit väldigt yr. Hos BM konstaterades lågt blodtryck. Tycker du ska ringa bm så fort som möjligt och berätta. Skönt att du inte skadade dig allvarligt!
  • Fröken Smilla
    Kingston skrev 2015-02-23 17:17:04 följande:

Jag får ringa dom imon, de har stängt nu.

Jag har upplevt att det svartnat för ögonen många ggr den senaste veckan men jag har aldrig tuppat av helt, någonsin i mitt liv faktiskt.

Men det är väl inte farligt att träna med lågt blodtryck å sådär? Fysisk aktivitet borde ju snarare få igång trycket lite?

Jag tror det är bra att träna, bara inte för intensivt
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015