• Fröken Smilla

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jag har märkligt nog blivit mer sugen på fisk än innan

Inser att jag har hittat en helt fantastisk barnmorskemottagning. Ringde dit nu, dels för att diskutera mitt illamående som blivit mer påtaglig nu, och dels för att prata om min levaxindos. Pratade länge om hur man kan minska illamåendet med mat, och sen avslutade hon med att säga att läkaren kommer skriva ut ett recept på lergigan om jag nu skulle kännas att det behövs. Det är så skönt att man inte behöver tjata sig fram till något. Nu är mannen iväg och köper sea-band till mig och så kommer jag testa Postafen på jobb.

• Fröken Smilla

Här kommer ett receptips till: ta fyra laxfiléer som man lägger i en ugnsfast form. I en skål smular man ner ett paket fetaost, ett paket lätt créme fraiche (lite rinnigare än vanlig) och saltar och pepprar. Mixa med en gaffel och lägg sedan generöst med feströra på varje laxfile. Sen in i ugnen i 20 min om jag inte finns helt fel (googla lax med fetaoströra så kommer det fram), servera med potatismos och nån god sallad. Supergott!!

• Fröken Smilla
    Asams5 skrev 2015-03-03 09:45:53 följande:

Har varit på sista kollen på Sahlgrenska nu. Tvillingarna växer, är jämnstora och ser helt perfekta ut. BF beräknat till 6/10. Är väl glad om jag slipper gå så länge dock. :)

Vilken lättnad! Vilken lycka! Men fortfarande svårt att fatta att det är två.

Så härligt!
  • Fröken Smilla
    Kingston skrev 2015-03-03 12:53:54 följande:

Josefinehej>>> du har ju haft utomkveds innan.... Du fick inte rådet (då när det hände) att kontakta Gyn tidigt om du skulle bli gravid igen? Det fick jag, och jag känner att vårat första ul är väldigt långt bort.

Varken jag eller sambon verkar riktigt tro på det här och vågar därför inte vara glada, och jag går bara och letar tecken på att historien ska upprepa sig... Så jag har funderat på att göra en "fuling" och kontakta Gyn (utesluta allt med ivf) och se vad dom säger...

Vill så gärna ha ett bevis på att det faktiskt finns någon/något där inne :/

Har du kontaktat någon barnmorskemottagning för inskrivning? Isåfall tycker jag du ska prata med dem om din oro. De har ju alltid kontakter till läkare om de inte kan göra VUL själva. Det borde inte vara svårt för dig att få ett tidigt VUL. När hade du tiden hos IVF-kliniken?
  • Fröken Smilla

Är det nån mer än jag som märker att de blivit mer känslosamma? Det går inte en dag utan att jag gråter (främst till nåt på tv och särskilt då när det gäller barn). Igår var det reklamen om barncancerfonden med flickan som vill bli läkare och komma på ett botemedel, nu sitter jag och bölar till ett program där en ung kille med handikapp fick en aktiveringsmöbel. Och 16 and pregnant på MTV som jag kollade på nyss.

Crazy times

• Fröken Smilla

Ja det har kommit nu de senaste veckorna. När det kommer rekommenderar jag INTE the secret millionaire! Storbölar nu

• Fröken Smilla
    lisodan skrev 2015-03-04 09:43:26 följande:

Nej, det hade avtagit från en vecka tidigare så jag kände det på mig. Men ändå en stor chock! Därför jag är så nojig över symtom som kommer och går denna gång.

Nu när jag kommit längre denna gång inser jag att jag aldrig fick så starka symtom sist. Men det kan ju förstås också variera från graviditet till graviditet.

Går dina symtom i vågor? Jag tycker mitt illamående har lagt sig lite, jag är inte lika trött och brösten gör inte lika ont. Nojar ju direkt! Växtvärk har jag dock fortfarande och inatt inbillade jag mig att jag kunde känna en lite bula precis ovanför bäckenbotten.
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-03-04 17:11:15 följande:

Köpte ett digitalt test och det hade ändrats från Gravid 2-3 till 3+ så nu ska jag släppa det här. Vilken pärs!

Åh så skönt!
  • Fröken Smilla
    MaryoMary skrev 2015-03-04 13:05:06 följande:

Jag gjorde samma med Nordics test (det man fick med sig hem efter et) och det var så SVAGT att jag fick PANIK:) Jag åkte till jourappoteket på kvällen köpte nya CB teste och gjorde 4 st... Men alla visade gravid 3+. Nordics test är kassa...

Jag blev supernojjig (som vanligt) av detta och mådde kasst tills jag gjort nya tester.

Imorgon har jag ul och är så himla nervös. Håll tummarna för mig, jag vill se hjärtslag:)

Allt kommer gå bra, lycka till!
  • Fröken Smilla
    MaryoMary skrev 2015-03-05 14:35:33 följande:

Hej alla i Lyckotråden!

Nu har vi just varit på första UL och såg ett litet slående hjärta. Vilken magisk känsla och jag kan äntligen andas ut!!! Hon berättade att om man såg hjärtslag var det som att passera v 12. Missfallsrisken var lika låg. Så himla många lyckotårar i gynstolen idag.

Uppdaterade listan också.

Åh så härligt! Och skönt att höra fler som säger att missfallsrisken är så låg. Det var det som gjorde att vi vågade göra graviditeten officiell också.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015