• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Asams5 skrev 2015-04-16 12:42:05 följande:

Förstår din känsla så väl! Sov tre timmar natten innan vårat ultraljud. Så fånigt nojig man är! Säkert inget att oroa sig för att bebisen var lugn. Han/hon kanske sov. :) En av våra låg lugnt med benen i kors, och den andra gjorde kullerbytta för fullt. :)

Skönt att en av era också var lugn, som sagt, går att noja för allt!
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-15 14:12:08 följande:

Ja fast jag tror ändå inte att jag hade velat ta en högre missfallsrisk genom att göra FVP eller MKP och jag hade inte heller pallat att göra abort som det känns nu. Svårt. Det lutar fortfarande åt att jag inte gör någon KUB. Och snart är det försent att göra det ändå (kanske redan är) och jag tar det som ett tecken att jag inte tagit tag i det. Då är det inte meningen att jag ska göra det. Så, bestämt. Jag gör det inte och nu lägger jag oron bakom mig.

Vi har inte heller bestämt oss för KUB än, har en preliminär tid på onsdag nästa vecka och har sagt att vi ska ta beslut på måndag efter att ha diskuterat det med bm. Jag är jättetveksam av samma anledningar som nämnts, att jag inte vill gå vidare och ta en ökad missfallsrisk samtidigt som det vore väldigt skönt att veta att det såg bra ut! Mycket svårt.
  • Etta

Jag har också fått för mig att v är en pojke! Väldigt spännande vad den känslan kommer ifrån, och om det finns någon intuition bakom det eller är helt fel..

• Etta

Vår ska det stå, inte v. Och jag kommer inte heller kunna hålla mig från att ta reda på könet trots att jag innan alltid tyckt att det är lite "fusk"..;)

Åh vad härligt med bröllop Asams! Vi gifte oss i juni förra året, var en fantastisk dag! Kan tänka mig att det är ännu mer lycka om man också är gravid samtidigt. Tycker också det är väldigt fint med gravida brudar. :)

• Etta

Jättefin mage och klänning lisodan! Längtar så tills jag också får lite mer bebismage att visa upp. Men idag har jag faktiskt köpt lite mammakläder! En klänning, en tunika och två par mammabyxor. Har på mig ett par nu, är ju underbara! :) borde köpt ett par för längesen. Ang mammakläder tycker jag Lindex har en del fint på sin hemsida www.lindex.com/m/se/dam/mom/ har dock inte hittat dem i butik...

• Etta

Så fin mage Smilla! :) Förstår det kan vara skönt att komma hem också, jag är helt dödstrött efter en dag på jobbet och vet inte hur jag skulle palla en storstadssemester , även om jag blev jätteressugen av dina bilder! Vi funderar på en Köpenhamnsweekend över Kristi Himmelsfärdshelgen, har stora förhoppningar om att jag då kommer vara en annan människa fylld av energi.. ;) Angående KUB så var vi äntligen på inskrivning på MVC idag, jag var helt inställd på att ställa in vår prel bokade kub-tid på onsdag men sen blev jag så osäker och rädd för de där otäcka trisomierna att vi bestämde oss för att ändå göra den, men nu har jag vänt igen och känner bara ångest! Jaja, nu får jag ju göra det helt enkelt...

• Etta

Angående BF-datum har jag visst glömt att ändra, fick datumet 2/11 av Sahlgrenska istället för som jag räknat ut själv 1/11. Är det samma för dig josefinehej?

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-04-20 18:21:38 följande:

Jag tar bort påståendet att jag inte ser nån skillnad, jag tycker att magen är mindre nu än vecka 14.

Tycker inte den ser mindre ut, däremot ser det ut som att den sitter högre upp o lite annorlunda nu än v 14 och det ska den väl göra!
  • Etta

Åh vad härligt kakan! :) Jag är svinnervös för vårt kub imorgon...

Ang molvärk har jag de senaste dagarna haft liksom som det stuckit till då och då i livmodern, ganska kraftigt, känns inte alls som den molvärken jag haft innan som varit mer som mensvärk och gör mig jättenervös! Har ni haft något liknande?

• Etta
    Josefinehej skrev 2015-04-21 09:04:57 följande:

nej jag har inte fått ändrat? Varför har du fått de? :)

Sahlgrenska har alltså inte ändrat utan 2/11 var det datum jag fick när vi var där på VUL i v7, det var ju jag som räknat ut 1/11 på egen hand så tänkte jag räknat fel, men lustigt att du har 1/11 då! Kan det vara Sahlgrenska som räknat fel?! Spelar ju kanske inte så stor roll dock...;)
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015