• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Kakan1976 skrev 2015-05-28 12:20:05 följande:

Nu är vi klara med RUL. Allt såg bra ut! Min sambo var snabb med att spana in en pung och vi fick bekräftat av BM att han såg rätt. Först blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig men nu, efter bara en knapp timme, känns det redan bra igen. det kommer ju att bli världens finaste kille <3

Åh så skönt att allt såg bra ut! :) En liten pojke till alltså, nu är det väldigt jämnt härinne! :) Seg väntan nu för mig till 10 juni, känns som jag är långt bakom er andra! Hoppas jag får känna på sparkar innan dess annars kommer jag oroa ihjäl mig inför ultraljudet...
  • Etta

En annan fråga förresten, verkar som det varit självklart för er alla att få reda på kön, en kompis till mig var med om att bm fräste att det inte var det de kollade efter när hon frågade om det gick att se.. Detta var iofs fem år sedan, känns som det är betydligt vanligare att ta reda på kön nu?

• Etta
    lisodan skrev 2015-05-28 20:45:19 följande:

Åh grattis! Jo, man vänjer sig snabbt. Nu två veckor efter RUL har jag mycket svårt att tänka bebisen som något annat än tjej. Men det kan såklart vara en pojke också eftersom det ej är helt säkert. Men som Smilla säger så benämner vi henne som hon. Jag tycker det har varit skönt för mig för att det ska bli mer märkligt. Även om kön absolut inte spelar någon roll!

Var det ngn här som pratade om svullna anklar? Jag har senaste veckan varit väldigt öm i hälsenorna. Undrar om det hänger ihop med graviditeten, med järnbristen eller om jag helt enkelt behöver andra skor

Så lustigt när du nämner det, jag har varit jätteöm i ena hälsenan senaste tiden! Tänkt att det hängt ihop med att jag gick så mycket i dåliga skor när vi var i Köpenhamn, men då borde det ju gett med sig nu.. Kan det ha med järnbrist att göra? Jag hade bra järnvärde på inskrivningen men det är ju ett tag sen så kan ju ha förändrats!
  • Etta
    Josefinehej skrev 2015-05-29 06:49:23 följande:

du och jag är ju lika! :) Jag har mitt riktiga den 12e juni! Men bokade in tidigare för min sambo inte kan närvara på det officiella :)

kram

Ja, jag vet! :) Menade mer att ni som gjort liksom kommer in i en annan fas när man kanske kan känna sig mer säker o börja köpa kläder o vagn mm. Men det du gjorde nu kanske bara var köns-ul? Fick för mig du lyckats ändra tiden! Kram!
  • Etta

Ojdå siri74, så dumt av bm!! Trist det blev så.

I em när jag var på väg hem från jobbet ( mkt kissnödig o gick i snabb takt för att hinna med en buss) så kände jag hur det liksom "läckte" o blev blött i trosan (ursäkta detaljer). Tänkte först det var flytningar o i andra hand urin ( vilket ju inte är så kul att läcka men inte farligt iaf) men sen blev jag så himla orolig att det kunde vara fostervatten som läckte! Var liksom ingen färg eller lukt direkt, o får inte riktigt fram något svar på vad som är skillnaden mellan vattniga flytningar, urin eller fostervatten. Suck, denna oro alltså!

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-05-31 07:25:40 följande:

Fortsätter spamma er lite

Igår beställde vi vagnen! Ska komma i slutet av juni <3 OCH för att toppa det lite såg jag spark utanpå magen min man missade det tyvärr, men snart får han också förhoppningsvis se det. OCH idag är det vår första bröllopsdag! Har en bra helg

Hoppas ni alla har en skön helg, snart kommer värmen!

Härligt med sparkar! Och grattis på bröllopsdagen! :) Vi firar vår första nästa helg!
  • Etta

Jag har känt av molande värk vid ljumskarna de senaste dagarna, känns lite som mensvärk men funderar på om det kan vara foglossning? Svårt det där när man inte vet hur det ska kännas! Har också haft som stickningar i livmodern då och då de senaste veckorna. Kakan, jag är jätteorolig över att jag inte känner något från bebis o inte gjort alls, i min app står att i v 19 känner de flesta av bebisen, vilket ju gör mig nojjig såklart. Men skönt höra att det är först i v 26 man ska känna två ggr per dag.

En annan grej- verkar som flera av er varit hos mvc nu, i vilken vecka har ni fått komma dit igen? Jag har nämligen nästa tid först 22 juli, är då i v 26 så tycker det känns väldigt sent?

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-06-02 16:41:28 följande:

Förra veckan hade jag nästan konstant ont i nedre delen av buken.

Ilandet har jag också haft, och det kan vara lite foglossning. Hoppas vi alla slipper värre besvär.

Själv har jag haft det stressigt på jobb och igår fick jag ont i magen. Gick hem tidigare och vilade, men tror min chef fick ett litet uppvaknande...

Bra du gick hem och vilade, o hoppas chefen fattar grejen... Jag har som sagt också stressigt på jobbet och en ny chef vilket känns lite jobbigt, även om hon verkar bra, men man vill ju gärna visa framfötterna inför en ny chef samtidigt som jag verkligen känner att jag inte orkar med övertid eller har samma engagemang som tidigare.
  • Etta

Jag tror faktiskt jag kände av ett par sparkar nu! Kan vara en tarm eller något också , men nånting är det som buffar!

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015