• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jag har försökt hålla mig i skuggan så mycket som möjligt, är ju inga problem i den här värmen, men lite solning kommer det nog allt bli! Men som Sindyrella säger inga heldagar på stranden. Har precis köpt ny bikini men kommer nog försöka skydda magen med typ en tunn sjal eller t-shirt eller liknande

• Etta

Förstår det måste vara jättetufft med din mamma lisodan, men skönt att det ändå verkar ha stabiliserat sig och inte fortsätter neråt just nu. Det är konstigt när positiva och negativa saker händer samtidigt, men förhoppningsvis blir ditt barn även en stor glädje och stöd för resten av familjen i den här situationen. Kram!

Angående värmen- vilken pärs alltså! Så glad jag har semester och kan ta det lugnt på landet vid en sjö... Magen växer som bara den och lillskrutten är väldigt aktiv igen så känns bra! Får se om jag kan ladda upp någon magbild sen. Vi har haft planer på en restresa, men blir lite orolig över hur det ska gå samtidigt som det skulle vara roligt att "passa på". Har någon av er några utlandsplaner? Asams, var det du som skulle till Spanien? Eller har du redan varit där?

• Etta
    Asams5 skrev 2015-07-05 12:27:14 följande:

Jag var i Spanien när jag var i v23. Funkade fint. Man kan ju ta det lugnt, ligga i skuggan, ta en vilopaus mitt på dagen.

Vi åkte med ett annat par, så vi höll ganska högt tempo och gick mycket. Min kropp var helt slut efter den resan. Men som sagt, man kan ta det lugnt också. Flygresan funkade bra, men använd stödstrumpor!!! Min vänsterfot blev jättesvullen ändå, och det satt i ett par dagar.

Vart har ni tänkt åka?

Ja, siktar nog på en väldigt lugn resa isåfall! Vi kan tänka oss de flesta sydeuropeiska länder, kollat lite de senaste dagarna men finns nästan bara till Grekland och det känns ju lite svajigt just nu... Får se om vi kommer iväg, annars åker vi nog en liten roadtrip i Sverige-Danmark.
  • Etta

Hm, hur ska man kunna veta vad som är sammandragningar och vad som är ligamenten?? Känner man skillnad på om magen och livmodern är spänd? Tror inte jag heller haft sammandragningar men har ju ingen aning om hur det ska kännas...

I övrigt tillbaka i stan så tycker också det är skönt med svalare väder, men nu är bekymret istället att det ju blivit typ storm i Gbg så kan inte ha fönstret öppet pga det o lägenheten kokhet...

• Etta

Tack för förtydligandet!

Här kommer magbild från igår, v 24 (23+0)

• Etta

Skönt att allt såg bra ut för er lisodan och isglass! Trist med järnet lisodan, järntabletterna är verkligen ingen höjdare alltså.. Också fått bekymmer med magen nu även om det än så länge är ganska lindrigt, peppar peppar...

Isglass, klänningen kommer från boobdesign.com , tycker de har mycket fina mammakläder men i dyraste laget, men köpte klänningen på sommarrean som pågår nu, kolla in! Var ganska mycket slutsålt redan förra veckan när jag beställde den dock.

• Etta

Hehe, känner igen det där, shoppade just nya gravidshorts då de jag köpte i våras är för trånga! Har också ångest över att jg köpt alldeles för mycket gravidkläder o det är så onödigt köpa mer nu, men som ni säger, man vill ju känna sig fin! Jag kommer nog shoppa mer på boob också, med motiveringen de går att ha även vid amning! Bra att du sa det där om att de är bra öppning, då ska jag satsa på fler plagg därifrån, älskar klänningen som är så mjuk och go och ekologisk bomull också.

• Etta

Fin mage kakan! :) Jag hade gått upp 7 kg när jag vägde mig förra veckan (v.24), kändes ganska mycket! Dessvärre har väl inte denna veckan hjälpt till, är på semester i Tyskland och unnat mig både det ena och det andra ( typ glass och kakor från frukostbuffén varje dag..;) Blir ju också ganska lätt mycket läsk/lemonad osv när man inte dricker alkohol och ska hålla in på kaffe. Får väl se vad bm säger nästa vecka när jag ska dit och får leva lite nyttigare efter semestern.. Har det väldigt trevligt iaf och mår bra, känt av lite ryggont och halsbränna samt lite dålig mage pga järntablettterna gissar jag, men inte nån större fara än så länge!

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-07-16 15:28:23 följande:

Vecka 26 och barnmorskebesök idag. Allt såg bra ut :) förutom järnvärdet dessvärre. Jag ska ta 100mg var tredje dag. Jag har redan problem med trög mage så känner mig inte helt glad över detta... Vad rekommenderar ni? Vilken sort tror ni har minst påverkan på magen?

Jag var på två apotek och frågade efter Duroferon men inget av dem hade det inne, enligt apotekspersonalen var dock kapslarna Niferex något skonsammare än tabletterna så de tog jag. Har ätit dem i tre veckor nu o är trögare än vanligt men inte jätteilla.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015