• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Åh så fint Asams! :) Jag blir jättesugen på att pyssla med vagn och säng med mera nu, vi har inte köpt nånting förutom lite kläder, börjar kännas lite stressande! Har känts så himla långt kvar, men nu börjar ju tiden rusa iväg känner jag!

Angående babyskydd tror jag det är att det inte ska vara äldre än fem år, en av mina bästa vänner har en femåring, hon erbjöd sitt men vi kom fram till att det nog var för gammalt. Man ska väl kunna hyra också för en billig peng har jag för mig att jag fått tips om.

• Etta

Haha, underbar bild Smilla! :) Tror det kommer vara samma här, vår katt lägger sig i alla möjliga nya saker och helst där det är lite trångt och ombonat!

• Etta

Så fin din mage är Smilla! :)

Jag har haft en hemsk natt som jag skyller på Niferex! Tar tillbaka allt jag tidigare sagt om att jag mått relativt bra med dem. Började med magknip kl 22 och blev bara värre och värre, sov inte en blund mellan 22-04, hade dessutom halsbrännan från hell och var illamående, spydde två gånger. Vid fyra ringde jag 1177 som trodde det berodde på järntabletterna men tyckte jag skulle ringa förlossningen för säkerhets skull, där blev jag tack och lov lugnad med att det lät som matförgiftning/magsjuka och inte som något som hade med bebisen att göra, och att jag skulle avvakta till morgonen. Lyckades halvslumra mellan 4-6 då det äntligen gav med sig och sov sen till 12. Nu är jag bara öm i magen, men usch så jobbigt det var! Kan såklart ha varit något jag ätit, men har svårt att komma på vad det skulle varit, samt att jag hela tiden varit väldigt trög i magen, vilket ju känns snarare som förstoppning än magsjuka... Tänker inte ta någon mer järntablett innan bm-besöket på onsdag iaf!

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-07-19 14:32:19 följande:

Isglass - usch det måste ha varit tufft. Bra att din läkare sjukskrev dig nu!

Etta - det måste ha varit en hemsk natt! Jag hade liknande upplevelse med Niferex, det är därför jag alltid rekommenderar Duroferon. Jag spydde dock aldrig men var bra nära. Jag hoppas din mage repar sig snabbt! Hur länge har du ätit tabletterna?

Ja, hoppas också det, tryckt i mig massa torkad frukt idag och hoppas det ska hjälpa något. Har ätit dem i tre veckor ungefär, haft svårt gå på toaletten hela den tiden men i början var jag noga med att äta massa fibrer men har sen blivit lite latare med det, plus inte lika lätt när vi varit bortresta så tänker det kanske är det som gjort att det kom nu.
  • Etta

Grattis lisodan! :) Vilken fin klänning och så fin och rund mage!

Kakan, apoteket tipsade mig om hemofer, så jag ska höra med bm på onsdag om det går att byta mot dem. Har ingen aning om vad mitt järnvärde låg på, fick bara info om att jag behövde tillskott sist.

• Etta

Åh vilken härlig mage Asams! :)

Angående järnet så sa min bm också att jag skulle ta det fastande dvs inte äta något på två timmar före/efter vilket jag tycker har varit svårt att få till, har tagit dem rätt sent på kvällarna. Jag såg någon lista där pumpafrön innehöll mycket järn så nu kör jag det med apelsinjuice till flera gånger om dan, säkert dock ingenting jämfört med tabletterna... Har också funderat på att köpa lite mjölkfria produkter för att inte hämma järnupptaget. Jordgubbar är jag tyvärr allergisk mot och äter inte kött så lite krångligt är det att få i sig mycket järn...

• Etta

På MVC idag och mätte magen för första gången, bm tyckte den växte på bra, o jag kan inte annat än hålla med, känns som den blivit enorm sista veckan. Har gått upp 9,5 kg dessutom! Bm sa dock det var helt okej... Det bästa var dock att jag låg precis över på järnvärdet, hade 112 och minimi för att jag måste ta järntabletter är 110 så fick en lista över järnrik kost och ska köra på den istället för järntabletter till nästa gång. Känns otroligt skönt då min mage fortfarande inte hämtat sig.

Ni andra som går hos bmg i Gbg, ska ni gå i mammagrupp? Jag anmälde mig till den som var 20/8.

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-07-22 21:27:43 följande:

Skönt att det såg bra ut och att du slipper järn!

Då kanske jag också tar den 20/8, fast vilken tid är det?

Ja, gör det, vore roligt! :) Tyvärr var det en helt hopplös tid, kl 14-15.30, men jag fick för mig alla träffarna låg på såna dagtider, för bm frågade bara vilket datum som passade.
  • Etta

Ja, tycker du kan unna dig en ledig dag kakan! ;) Förstår dock det blir svårt, speciellt om du just kommit tillbaka då. Men hade varit kul! Kul om det är så att du också går lisodan! :)

På tal om att ses, jag tycker fortfarande det skulle vara roligt att ses allihop ( eller så många som möjligt) , tror ni det skulle gå att styra upp?

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015