• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Ja, jag har också ett för det mesta stillasittande jobb, däremot är det hög stressnivå vilket jag är bekymrad över. Många av mina kollegor har också jobbat till det är 2-3 veckor kvar så har nog tänkt så jag också. En fick dock bokstavligen åka direkt till bb, barnet kom på kvällen samma dag hon gick hem! ;) Lite vill man ju hinna vara hemma och förbereda ändå...

Asam, förstår det blir lite annorlunda för dig med tvillingarna, då kan det ju inte vara många veckor till du jobbar! Härligt ändå..;) Jag känner mig rätt omotiverad på jobbet...

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-29 14:24:09 följande:
    Jag har haft en så härlig morgon! När jag skulle gå över övergångsstället så stannade jag upp och en man i en stor lastbil körde förbi och vinkade glatt som tack. Jag såg ett par i 50-åldersåldern som jag möter varje morgon och de höll handen även idag. Jag lyssnade på en historia i mina hörlurar om en kvinna som dessvärre hoppade från 87:e våningen av Empire State Buildning men som av ett mirakel hamnade mitt i världens luftpust som blåste in henne på balkongen på våning 85. Och så är man på smällen också!

Livet <3
    Underbart! :) Så härligt när man får såna där kickar, haft några såna dagar också på sistone'! Bra att väga upp orosdagar med. Idag har dock inte varit en toppendag, har det jättestressigt på jobbet och försöker ändå tänka på att ta det lugnt vilket jag inte lyckas med när deadlines hopar sig och telefonen ringer i ett och folk vill ha akuta möten. Blev helt matt, yr och illamående på eftermiddagen och fick tvinga mig andas lugnt. Usch, så blir jag orolig för att stressen påverkar bebis negativt. :( Nu är det ju iaf snart långhelg och då ska vi till svärmors sommarstuga så ska bli väldigt skönt!

Angående doppler så säger jag också nej, mest för att jag nog hade missbrukat den o är rädd att den skapar mer oro. Låter ju läskigt att den kan påverka hjärnan också, hade jag ingen aning om!
  • Etta

Blir också jättesugen på gravidyoga nu! Har också funderat på gå någon profylax-kurs, nån annan som funderat på det? Har förstått att även ens partner kan vara med där vilket ju kan vara bra inför förlossningen.

Lisodan, känner verkligen igen det du skriver, jag pendlar otroligt i humöret från dag till dag. Just nu vi gott mod o tycker det mesta känns bra men tidigare i veckan stor oro och kände mig helt nere.

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-05-02 15:48:06 följande:

Där jag går på yoga kan man också gå på profylaxkurs. Funderar på det, jag är inte emot epidural och sånt men det kan vara bra att känna till taktiker där man inte behöver använda läkemedel.

Ja, jag tänker inte att det är antingen eller, är verkligen för allt som kan minska smärtan! Men vad jag fattat ( av vänner som fått barn) är det också ganska vanligt att man inte hinner få epidural o då känns det ju väldigt skönt om man iaf att ha nåt att ta till.
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-05-03 19:42:00 följande:

Får jag lov att presentera min bongotrumma?! Brukar kalla magen bongobongo hihi!

Magen har verkligen lyfts uppåt sen förra veckan. Den känns helt gigantisk!

Plus en bild från jobb tidigare i veckan... Uppifrån

Wow, här händer det grejer! :) Härligt! :)
  • Etta
    lisodan skrev 2015-05-03 22:39:17 följande:

Så fin mage Smilla. Är den första bilden en morgonbild eller lite senare på dagen? För mig är det jätteskillnad på morgon och sen efter frukost och att jag gått runt lite.

Har kollat runt lite på gravidyoga här i Göteborg och de verkar alla ha sommarstängt Samma med vattenträning. Och det känns som att det är då jag kommer behöva det mest. Om jag skulle börja på kurserna som startar i aug så hinner jag ju inte med alla gånger om jag föder runt BF. Om ni andra hittar något, säg gärna till!

Hur har ni andra det med illamående och andra gravidsymtom nu? Mitt är helt borta nu. Jag känner mig nästan normal nu i förhållande till det plus att jag har mer energi. Inte så megahungrig som innan heller. Men jag blir fysiskt trött mycket fortare och magen spänner och blir stor väldigt mycket om jag står, går och sitter mycket på en stol. I princip om jag gör annat än softar på soffan. Denna helgen har vi röjt ordentligt i vår stuga som vi har sålt. Känner lite dåligt samvete att jag har varit igång hela dagarna. Dock inte burit tunga grejer.

Fick i allafall ett gravidbälte idag som jag ska låna av en kompis. Herregud vilken skillnad. Detta kan jag verkligen rekommendera till er som liksom jag redan har börjat känna av trötthet runt bäckenet.

Tycker mig ha känt några slags ilningar, som små kittlingar inifrån magen de senaste dagarna, men blir osäker för idag har jag känt det väldigt mycket. Jag trodde att när man känner rörelser i början så kommer de ej så ofta? 

Nu är det dags för att nanna här...God natt allihop!

Ånej, så trist att de har sommarstängt! :( Jag har bara googlat runt lite o inte kollat så noga, ska ge det ett försök till! Jag är ju några veckor efter dig men mitt illamående har i princip gått över, känner av det ibland när jag är väldigt trött eller inte ätit på länge men stor skillnad mot innan, så skönt! Dock fortsatt vrålhungrig.;) Och blir otroligt trött efter en arbetsdag.
  • Etta

Åh, kollade också yogacentrum, tror jag ska anmäla mig till torsdagskursen! Lite synd att det bara var fyra gånger men blev pepp nu! Häng på ni andra göteborgare också! :)

• Etta

... såg nu att yogastudion var betydligt billigare o många fler gånger, dock betydligt sämre tider för mig... Svårt!

• Etta

Ska kolla hur det ser ut i min jobbkalender, yogastudion ligger lite dumt till m tanke på mitt jobb så kommer få sluta innan fyra isåf, men ska kolla om det är möjligt! Var det också åtta gånger?

• Etta

Kul att ni bokat yogan kakan o lisodan! Jag får inte ihop det med jobbet tyvärr insåg jag efter en blick i kalendern, men jag hänger gärna med på en träff framöver! :)

Hehe, jag tycker tvärtom dagarna går extremt långsamt o att jag är i samma vecka i evigheter..;) Tycker det är så konstigt att vara utan kontroller och ul såhär många veckor, hur ska man veta att allt står rätt till??

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015