• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Josefinehej skrev 2015-03-15 20:19:26 följande:

Hej!

Måste få höra er andra hur nu känner/kände i vecka 8. (Går in i vecka 8 imorgon)

Idag har jag inte kunnat sluta tänka på missfall/MA. Jag har så lite symtom så jag blir så orolig. Har 1 vecka och 2 dagar kvar till VUL, hur ska jag stå ut i ovissheten tills dess. Detta är extrem pina att stå ut med och det tär på en att spendera så många veckor i ovisshet. Jag är livrädd att komma dit och inte se något!! Jag är trött och ömma bröst, inget mer. Har mått lite illa förra veckan men de är verkligen inte mycket.

Skriver mest bara av mig. Kram alla därute

Vi ligger ju exakt lika, o jag har typ samma symtom, trötthet och bröst som ömmar framförallt kvällstid, samt spänd mage. Sedan i fredags vid vissa tidpunkter känt av lite, lite illamående som dock varit snabbt övergående ( och aldrig på morgonen) nästan så jag tror jag inbillar mig. Jag ska på ultraljud på torsdag o oroar mig också mycket!
  • Etta
    Kingston skrev 2015-03-16 17:24:58 följande:

Så var det bekräftat... Ingen bebis och jag är förkrossad. Lämnar er nu...

Ånej! Så hemskt sorgligt! :( Många många kramar!
  • Etta
    Josefinehej skrev 2015-03-17 12:51:42 följande:

Hej alla!

Tråkig känsla/stämning i tråden just nu och jag är så ledsen för Kingston skull.. Man känner sig nästan lite dum när man är glad för sig själv just idag. kärlek till alla som kämpar <3

jag har varit så orolig och igår fick jag nog och bokade en ultraljudstid idag. Jag ska enligt beräkningar vara 7+1 idag. Enligt VUL så är jag 6+4 (vilket oroar mig eftersom jag vet ju exakt när äggplocket var) Men han lugnade mig och sa att såhär tidigt så kan mätningarna skilja ungefär 5 dagar bak eller fram. MEN vi fick se ett fint tickande hjärta och det kändes så himla bra! Jag oroar mig ändå lite, men det kommer jag förmodligen alltid göra. MEN, nu vet jag att det finns ett liv därinne och på rätt plats. (Orolig för tidigare utomkveds)

Nästa VUL på måndag hos ivf-kliniken, så får vi hoppas grynet har växt lite då!

Någon som har koll på hur stort ert foster var vid första VUL? I millimeter alltså.

Åh, så skönt för dig! Vilken lättnad! :)

Jag är så nervös inför vårt ul på torsdag, samtidigt som det ju ska bli så spännande! Kommer nog inte kunna slappna av innan dess alls, letar bara efter symtom hela tiden. Några gånger de senaste dagarna när jag har gått snabbt ( typ för att hinna med bussen) har jag fått som kväljningar, googlade på det men fick ingen riktig träff o gravidillamående ska ju inte hänga ihop med ansträngning vad jag förstår? Knepigt.
  • Etta

Håller med lisodan om att det är bra med positiva saker! Känns ju annars som man lätt oroar sönder sig! Antingen i denna tråd eller tilläggstråd, spelar ingen roll. Jag var i en barnklädesbutik i dag på lunchen för att köpa en grej till en kompis barn, o blev så himla sugen på att köpa något eget men jag kände att det liksom tog emot så så jag vågade inte! Bestämde mig för att om det ser bra ut i morgon på ul så ska jag banne mig gå tillbaka o köpa åtminstone ett par sockar! För att få det att kännas lite mer verkligt också.

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-03-18 14:59:47 följande:

Alltså, jag är fasen på gång att köpa en barnvagn! Sug på den. Min kompis ska sälja sina fina Joolz till ett bra pris men hon vill ju sälja den nu. Jag bad att få vänta till efter UL nästa vecka och det gick bra men shit vad läskigt det känns att köpa vagn redan nu. Pirrigt!

Häftigt, tycker jag du gör helt rätt i! :)
  • Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-03-18 20:44:01 följande:

Haha så roligt! Vi vet redan vilken barnvagn vi kommer att välja, eftersom mina föräldrar snabbt gick ut med att de köper den till oss. Men jag har inte vågat åka och titta på den live ännu

Som lisodan tyckte jag det var ett stort steg bara att våga köpa mammabyxor men om 3 veckor ska vi till New York, då blir det mer bebisshopping! Ett par baby converse är ett måste med tanke på min converse-besatthet

Åh vad roligt att köpa barnkläder i New York! ( och att vara i New York också för den delen!) babyconverse är ju så söta, kommer jag nog inte kunna motstå heller...

Angående mammakläder längtar jag verkligen till jag kan/vågar köpa dem, har inget som passar just nu pga min superspända mage... Går runt i löst sittande jeans o tröjor som är lite större för att täcka magen, känner mig hemskt tråkigt klädd. Ser dessutom dödstrött ut..;)
  • Etta

Välkommen hean123 och grattis till graviditeten! Spännande med två! :)

Nu har även jag varit på ul och fått se ett 12 mm stort embryo med pickande hjärta. Känns helt fantastiskt!

• Etta

Usch så snabbt allt kan förändras... :( Sitter på gynakuten efter att ha haft blödningar sen i går em. Känns som det är rätt kört...

• Etta

Tack tjejer, så goa ni är! Men vilket omtumlande dygn jag har haft! Efter en eftermiddag igår med kraftiga blödningar, en natt fylld av gråt o knappt någon sömn och sju timmar idag på gynakuten fick vi till sist komma in och får se att vårt lilla embryo lever och pickar med hjärtat som det ska! Helt otroligt! Var så säker på att allt var kört. Dock fortfarande orolig då jag efter undersökningen fått en ny kraftig blödning , vilket gynekologen iofs tror beror på själva undersökningen men känns ju inte roligt att blöda! Nu ska jag försöka smälta allt som hänt... Puh.

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-03-21 20:13:33 följande:

Så skönt, jag kände på mig att ni skulle få goda nyheter till slut!

Såg de var blödningen kom från?

Nä, de såg att jag haft en blödning men att den inte kom ifrån livmodern, hon sa att man inte visste varför det kunde bli så, men att det kunde bero på känsliga slemhinnor o att det var vanligare vid ivf. Funderar lite på om det kan ha varit vul:et som utlöste det?
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015