Josefinehej skrev 2015-03-17 12:51:42 följande:
Hej alla!
Tråkig känsla/stämning i tråden just nu och jag är så ledsen för Kingston skull.. Man känner sig nästan lite dum när man är glad för sig själv just idag. kärlek till alla som kämpar <3
jag har varit så orolig och igår fick jag nog och bokade en ultraljudstid idag. Jag ska enligt beräkningar vara 7+1 idag. Enligt VUL så är jag 6+4 (vilket oroar mig eftersom jag vet ju exakt när äggplocket var) Men han lugnade mig och sa att såhär tidigt så kan mätningarna skilja ungefär 5 dagar bak eller fram. MEN vi fick se ett fint tickande hjärta och det kändes så himla bra! Jag oroar mig ändå lite, men det kommer jag förmodligen alltid göra. MEN, nu vet jag att det finns ett liv därinne och på rätt plats. (Orolig för tidigare utomkveds)
Nästa VUL på måndag hos ivf-kliniken, så får vi hoppas grynet har växt lite då!
Någon som har koll på hur stort ert foster var vid första VUL? I millimeter alltså.
Åh, så skönt för dig! Vilken lättnad! :)
Jag är så nervös inför vårt ul på torsdag, samtidigt som det ju ska bli så spännande! Kommer nog inte kunna slappna av innan dess alls, letar bara efter symtom hela tiden. Några gånger de senaste dagarna när jag har gått snabbt ( typ för att hinna med bussen) har jag fått som kväljningar, googlade på det men fick ingen riktig träff o gravidillamående ska ju inte hänga ihop med ansträngning vad jag förstår? Knepigt.