• Etta

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Jag har blivit vrålförkyld under dagen o ligger nu i soffan och hostar och snorar plus mår illa, högst otrevlig kombo! Blir lite orolig för att jag ska få feber också, läste att hög feber ju inte ska vara så bra, men vad menas med hög?? O ska man ta alvedon eller inte?

• Etta
    MaryoMary skrev 2015-04-02 07:51:00 följande:

Godmorgon ! Har sovit hela natten genom för första gången i år, vilken känsla.

Startade dagen idag med att hitta hjärtljud med dopplern från Cb, ännu mer fantastisk känsla! Testade för första gången just och det var magiskt. Har dock läst att man kanske inte ska överanvända den då. Men att då och då är ok. HJÄRTSLAG, fattar ni! Det är så svårsmält när man kämpat så länge:)

Glad Påsk!

Härligt! Glad Påsk!
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-03 15:27:07 följande:

Vilket sammanträffande! Jag tecknade Folksams utökade gravidförsäkring förra veckan och nyss ringde en barnmorska och ville påminna om att jag kunde ringa ett visst nummer, alla dagar mellan 8-20, om jag hade frågor om min graviditet! Hon sa att molvärken kan vara missfall :(, men då kommer det blod vilket det ju inte gjort som tur är, att livmodern växer eller att jag har en urinvägsinfektion. Jag tror och hoppas på att det är växtvärk men ska lämna urinprov på tisdag.

Men vilken bra grej! Nu har jag en extra barnmorska att ringa om jag blir orolig.

Så bra med en extra barnmorska att ringa! Men tycker det låter som hon skrämde upp dig lite i onödan, det vanliga är väl ändå att det är växtvärk?! Är lite som de ibland måste ta upp det här med missfall som om man liksom inte redan tänkt den tanken själv... (Iaf min erfarenhet när jag förra veckan ringde runt till massa olika ställen pga av mina blödningar som fortsatte trots att det ju konstaterats att bebis levde o alla sa typ " ja, det kan ju ändå röra sig om ett missfall.." Jo, jag förstår ju det såklart!)
  • Etta

Vi har inte bestämt oss hur vi ska göra än, funderar jättemycket på det också. Jag är 31 så får inte göra det gratis, gränsåldern är 35 här, så trodde som du isglass inte ens vi skulle få frågan, men fick den när vi bokade tid för inskrivning o behövde bestämma oss då så nu har vi fått en tid 22/4 , men velar kring hur vi ska göra. Som ni andra skriver så tänker jag också mest det skulle vara en lättnad att få veta om allt ser bra ut, men börjar bli mer och mer osäker på om vi verkligen ska göra det med tanke på att jag inte heller vill gå vidare med de andra testerna. Svårt! Tror vi ska ta upp det med bm på inskrivningssamtalet för att kunna fundera mer.

• Etta

... I övrigt håller jag på att hosta lungorna ur mig när förkylningen nu gått in i hostfasen o tycker synd om den lille därinne som säkert skumpar runt väldigt mycket..

• Etta
    Fröken Smilla skrev 2015-04-04 18:19:27 följande:

Om jag inte minns fel, så tränar flera av er.

Jag tränar inte, men går på promenader och har en koloni som måste skötas. Har märkt att jag blir trött väldigt fort och blir lite smått illamående när jag tex gått en stund. Idag tog ryggen/höfterna slut när jag pysslade i koloni. Märker ni av nån förändring på liknande vis?

Sådär har jag det också, mår illa o blir lätt andfådd vid promenader, till mitt förtret för jag gillar att promenera och det är liksom enda träningen jag vågar mig på nu. ( tränar inte så mycket i vanliga fall, är lite periodare och känns ju inte som rätt läge att köpa nytt gymkort...)
  • Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-06 08:18:40 följande:

Jag fick gå tidig vänta om jag ville men de har ju lika dåligt med personal idag. Borde verkligen vara tvärtom, att när alla andra vårdcentraler och barnmorskor har stängt borde akuten ha mer personal. Jag ska till min BM imorgon bitti så ger mig till tåls. Inget mer blod och det var verkligen pyttelite. Kan ha varit från utsidan har jag tänkt på, är på toa jämt så kanske torkat sönder lite. Hoppas på det.

Håller med, helt sjukt att det är så dålig bemanning på akuten! Jag fick ju vänta i över sju timmar o det är ju inget man vill göra varje dag direkt... Tror inte det är någon fara om det är så lite blod, finns ju massa orsaker till att det kan komma blod, det vanligaste verkar vara att slemhinnorna är väldigt känsliga och att det är dem som kan blöda. Själv störtblödde jag ju men det gick vägen ändå ( åtminstone hittills..) Men visst är det sjukt jobbigt med oron! För mig har den så lätt att ta överhanden över allt o kan känna att jag oroar mig konstant. Väldigt jobbigt.
  • Etta

Fin mage fröken Smilla! :) Låter helt underbart att vara piggare och inte ha illamående... ;)

• Etta
    Kakan1976 skrev 2015-04-06 13:14:44 följande:

Ja oron tar verkligen över. Usch. Undrar om och när man slutar oroa sig jämt och ständigt.

Hade du ont när du fick din blödning?

Ja, det undrar jag med! En kompis till mig sa att hon tyckte oron släppte mycket efter v 25 då man faktiskt kan rädda de flesta barn som föds idag... Känns ju som det är en bit kvar dock, men för mig kändes det ändå lite lugnande att tänka att det bara är 15 veckor dit och istället för 30..;)

Jag hade inte ont i samband med min stora blödning, men blöder ju lite av och till hela tiden och har också en hel del molvärk av och till.
  • Etta

Så härligt att allt såg så bra ut isglass! :)

Och Kakan, skönt att du känner mindre oro nu, säker på du kommer få se fint tickande hjärta imorgon! Härligt att vara i v 12 också, jag gick in i v 11 igår så det närmar sig..

Ska förövrigt också gå hos barnmorskegruppen, tack vare er här :) . Avbokade ju mitt besök på mvc när jag trodde jag fått missfall o sen hade de inte tid förrän jättesent så jag ringde till barnmorskegruppen eftersom några av er rekommenderat dem, o fick tid 20/4, vilket också är långt fram men tidigare än min mvc kunde erbjuda.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015