• Anonym (Tröttsamt!!!!)

Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!

Detta händer på min arbetsplats. Vi är ett stort företag med många anställda. Vi har någon gång ibland upptäkt att fikarummets kaffemuggar är inne på toaletten och ibland kaffekannan. Vi har flera gånger undrat vem som lägger en kopp inne på toaletten och ännu konstigare att kaffekannan ligger där. Inget kaffe ligger där i heller så slutsatsen att personen tagit med sig kaffe till toa för att dricka där inne under uträttande av behov var uteslutet. Tills vi en dag såg en av kollegorna ta med sig en tom kopp till toa. Kollegan är muslim och efter mycket diskussioner bekräftades det att vissa muslimer på jobbet är de som tar in kopparna till toa och kaffekannan i syfte att använda dem som redskap fär att tvätta rent rumpan efter att de har skitit. Det ingår i muslimernas religion att vara ren i rumpan och detta har bekräftats. Min kompis som är muslim tvättar också rumpan (fast med en vattenkanna för att vatten blommor). Och muslimerna på jobbet erkände att det var det de använde kopparna till men att det inte var något fel med det då de diskar dem senare osv.

Asså, jag blir förbannad. Ledningen gör inget åt detta! Och facket gör inget åt detta heller! Hur jävla äckligt ohygieniskst ska man behöva tåla bara för att muslimerna på jobbet vill tvätta sin anal med kaffekoppar vi dricker ur? (Hur nu momentet går till fattar ja ej).

Jag är inte rasist och jag respekterar alla religioner. Men jag respekterar inte att vi andra ska drabbas negativt på detta äckliga sätt för att folk ska utöva sin religion. Svenskar är oerhört rädda för muslimer. Så fort en muslim säger eller vill något så viker sig svensken för det muslimen sagt. I efterhand börjar alla svenskar säga "jävla invandrare, jag ska rösta på SD hit och dit"....men i själva verket är det ju SVENNEN som tillåter allt detta se! Vad är det svenskarna är rädda för????!? Ska muslimerna bomba Sverige om de inte får som de vill? Seriöst! Detta är bara ett av många exempel på när svenskar viker sig för muslimer, och jag vet att många av er håller med för att många av er har säkert också varit med om att svenskar viker sig för muslimers vilja för de allra konstigaste sakerna. Alla människor- muslimer, svenskar, osv osv - ska ha samma rättigheter i Sverige, givetvis! Men jag kan lova er att om det var en svensk eller icke-muslimsk invandrare som tvättade röven i toaletten med kaffekoppen så skulle han få en tillsägelse av cheferna! Men nej, inte när det är fråga om en muslim.

Jag börjar tröttna på svenskars rädsla för muslimer! Sluta seriöst. Jag har hamnat i tjafs med en muslim idag på jobbet angående kaffekopparna. Snart spricker jag av ilska och när jag blir arg är jag rädd för att handla väldigt irrationellt måste jag säga! Så jag ska hålla mig på avstånd!

Asså angående kaffekopparna...vad kan jag göra? Ledningen och facket gör INGENTING åt detta!!!

• Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (usch) skrev 2015-02-21 14:18:35 följande:

Okej

jag är muslim och jag tycker inte om det dina kollegor gör och det är så himla respektlöst av dem att tvätta sig med saker man dricker och äter med. Säg åt dem att ta med sig egna tvättredskap ifall dem behöver det. Annars finns det två olika sätt att rengöra sig inom islam; tvätta med vatten eller torka med papper.

Jomen tjena,

'jag är rasist och tycker inte om det ts gör'  (obs ironi)

Sluta försöka sprida fördomar, lägg ner, bara lägg ner helt enkelt.
  • Fjärilslarv

Jag hade inte druckit kaffe där något mer.
    Jag tycker det är respektlöst mot övriga kollegor. 

• Anonym (förstår)
    Anonym (usch) skrev 2015-02-21 14:18:35 följande:

Okej

jag är muslim och jag tycker inte om det dina kollegor gör och det är så himla respektlöst av dem att tvätta sig med saker man dricker och äter med. Säg åt dem att ta med sig egna tvättredskap ifall dem behöver det. Annars finns det två olika sätt att rengöra sig inom islam; tvätta med vatten eller torka med papper.

Tvättar ni med vänster hand utan papper?
  • Anonym (Kulturfråga)

Oavsett vad du har för hobby så finns det ett kinesiskt barn som gör det bättre....lite svårt att vara fullblodsrasist då.

• Anonym (Anonym(y-kromosom))
    Anonym (Rutan) skrev 2015-02-17 11:03:52 följande:

jag har lite svårt att tro på detta.

Delvis för att de flesta toaletter har ju nog en handdusch, så varför skulle de inte använda den?

de flesta toaletter har inte handdusch. i länder där man tvättar baken med vatten används oftast en kanna. samma kanna brukar användas som dusch, hälla vatten över sig, att tvätta sig i baken och för att spola
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (förstår) skrev 2015-02-21 18:47:49 följande:
    Tvättar ni med vänster hand utan papper?

Renliga människor ser alltid till att inte lämna rester oavsett om man använder papper eller vatten. Ohygieniska människor springer omkring med resterna i sina underkläder och förstår inte varför dom inte får napp av det andra könet.

Sen är det ingen utom rasister eller otroligt naiva människor som går på det här löjliga försöket till att sprida fördomar.
    Man ser ju nu var SD har raggat sina röster, haha hahaha ha

• Anonym (bittermusen)
    Anonym (Frågande) skrev 2015-02-24 12:32:12 följande:

Renliga människor ser alltid till att inte lämna rester oavsett om man använder papper eller vatten. Ohygieniska människor springer omkring med resterna i sina underkläder och förstår inte varför dom inte får napp av det andra könet.

Sen är det ingen utom rasister eller otroligt naiva människor som går på det här löjliga försöket till att sprida fördomar.
    Man ser ju nu var SD har raggat sina röster, haha hahaha ha

Vad har SD med detta att göra?
  • Anonym (***)
    Anonym (bittermusen) skrev 2015-03-01 18:30:45 följande:
    Vad har SD med detta att göra?
    Det är där muslimhatarna huserar. Har du verkligen missat det? Läs alternativ media.
  • Anonym (X)

På de flesta toaletter finns ett handfat samt tvål precis bredvid WC:n. Jag är svensk och har sedan dagisåldern klarat av att blöta papper, eventuellt även tvål, och tvätta mig. Vad gör man med en kanna? Eller kopp? En dusch kan jag ju förstå, men om jag har skitit så att jag är i behov av att duscha är jag illa magsjuk och hemma.

• Anonym
    asta66 skrev 2015-02-20 16:51:49 följande:
    Förr var det vanligt med bidé i sverige.
    Bara på 60-talet.
  • Anonym (meh)
    NäktergaI skrev 2017-02-12 22:28:07 följande:

Så äckligt. Förmodar att man doppar fingrarna i koppen efter att man gröpt fingrarna i rumpan. Ohygieniskt. Jag har sett ett youtube klipp på en muslim som tvättar sin rumpa offentligt vid en brunn. Han dricker vattnet med samma hand som han grävt i bakdelen med medan han tvättar rumpan. Tvättar och dricker om vart annat. Usch...

suck snarare för troll som drar upp gamla trådar

själv har jag sett ett troll tvätta en rasists stjärt med tungan, DET var äckligt, usch

• Dr Nail

Jag bryr mig inte hur de tvättar sig, bara de slutar spränga saker. DET oroar mig, inte deras hygien.

• Anonym (bekymrad)
    Anonym (meh) skrev 2017-02-13 02:44:20 följande:
    suck snarare för troll som drar upp gamla trådar

själv har jag sett ett troll tvätta en rasists stjärt med tungan, DET var äckligt, usch

Putins troll eller Åkessons?

Förresten - same shit, different name.
  • Anonym (hahah)

Teor inte på din text tyvärr ts

Finns fakta fel som är rena skämtet

Hade jag haft behov att tvätta mig med redskap så hade jag skaffat ett sådant själv och tagit med på toan , inte tagit gemensamma koppar. tror inte det är så jävla smidigt med en kopp heller.

Muslimer i indien hälsar tex inte med vänster hand pga de använder just den handen att torka sig med. Även om de tvättar handen såklart.

Tror inte de skulle använda en toa kopp i köket även om de tvättar den.

• Anonym (A)

Ta upp det med arbetsmiljökommitén och lägg ett förslag på att företaget köper in lämpliga vattenkannor som placeras inne på toaletterna.

• Anonym (hahah)

Detta va ju en falsk skit tråd från 2015. Varför väcka liv i den.

Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!