• Anonym (Tröttsamt!!!!)

Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!

Detta händer på min arbetsplats. Vi är ett stort företag med många anställda. Vi har någon gång ibland upptäkt att fikarummets kaffemuggar är inne på toaletten och ibland kaffekannan. Vi har flera gånger undrat vem som lägger en kopp inne på toaletten och ännu konstigare att kaffekannan ligger där. Inget kaffe ligger där i heller så slutsatsen att personen tagit med sig kaffe till toa för att dricka där inne under uträttande av behov var uteslutet. Tills vi en dag såg en av kollegorna ta med sig en tom kopp till toa. Kollegan är muslim och efter mycket diskussioner bekräftades det att vissa muslimer på jobbet är de som tar in kopparna till toa och kaffekannan i syfte att använda dem som redskap fär att tvätta rent rumpan efter att de har skitit. Det ingår i muslimernas religion att vara ren i rumpan och detta har bekräftats. Min kompis som är muslim tvättar också rumpan (fast med en vattenkanna för att vatten blommor). Och muslimerna på jobbet erkände att det var det de använde kopparna till men att det inte var något fel med det då de diskar dem senare osv.

Asså, jag blir förbannad. Ledningen gör inget åt detta! Och facket gör inget åt detta heller! Hur jävla äckligt ohygieniskst ska man behöva tåla bara för att muslimerna på jobbet vill tvätta sin anal med kaffekoppar vi dricker ur? (Hur nu momentet går till fattar ja ej).

Jag är inte rasist och jag respekterar alla religioner. Men jag respekterar inte att vi andra ska drabbas negativt på detta äckliga sätt för att folk ska utöva sin religion. Svenskar är oerhört rädda för muslimer. Så fort en muslim säger eller vill något så viker sig svensken för det muslimen sagt. I efterhand börjar alla svenskar säga "jävla invandrare, jag ska rösta på SD hit och dit"....men i själva verket är det ju SVENNEN som tillåter allt detta se! Vad är det svenskarna är rädda för????!? Ska muslimerna bomba Sverige om de inte får som de vill? Seriöst! Detta är bara ett av många exempel på när svenskar viker sig för muslimer, och jag vet att många av er håller med för att många av er har säkert också varit med om att svenskar viker sig för muslimers vilja för de allra konstigaste sakerna. Alla människor- muslimer, svenskar, osv osv - ska ha samma rättigheter i Sverige, givetvis! Men jag kan lova er att om det var en svensk eller icke-muslimsk invandrare som tvättade röven i toaletten med kaffekoppen så skulle han få en tillsägelse av cheferna! Men nej, inte när det är fråga om en muslim.

Jag börjar tröttna på svenskars rädsla för muslimer! Sluta seriöst. Jag har hamnat i tjafs med en muslim idag på jobbet angående kaffekopparna. Snart spricker jag av ilska och när jag blir arg är jag rädd för att handla väldigt irrationellt måste jag säga! Så jag ska hålla mig på avstånd!

Asså angående kaffekopparna...vad kan jag göra? Ledningen och facket gör INGENTING åt detta!!!

• Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!
  • Anonym (--)
    Rikard skrev 2015-02-19 10:25:35 följande:
    Och muslimernas "rätta ränder" är att de tvättar sig i rumpan? Usch vilken hemsk renlighet, hela samhället är hotat av en sådan extrem hygien! Det är klart man blir rädd för sånt!

Inte riktigt det jag tänkte på och det vet du.

Däremot kommer folk bli rädda för dom nu efter sista grejer som har hänt och dom kommande, inte bara stigma och demonisering som medföljer när man kritiserar utan på riktigt värna om sitt liv.

• Anonym (inte en till tråd)
    Vi vill inte ha er propaganda

Sluta förstöra Familjeliv
  • Anonym (förstår)
    Anonym (inte en till tråd) skrev 2015-02-18 23:11:05 följande:

men gud vad dåligt försök till att provocera/sprida föredomar, orkar inte ens bemöta dig mer så ointressant är du

Tro vad du vill men detta är sant! Då går och ber, det är två somlier och en alban. Det är typ praktikplatser så de kanske får mer då?

Sedan har somaliern själv berättat att de tvättar sig med bara handen, så det hittar jag inte på

.

Förstår inte varför du tror jag ljuger?
    Anonym (förstår) skrev 2015-02-19 13:45:01 följande:
    Tro vad du vill men detta är sant! Då går och ber, det är två somlier och en alban. Det är typ praktikplatser så de kanske får mer då?

Sedan har somaliern själv berättat att de tvättar sig med bara handen, så det hittar jag inte på

.

Men nu var det det inte det du sa eller hur,  men i vanlig ordning så försöker såna som du ljuga och vinkla saker för att sprida fördomar
    Det du skrev var ju:
    Anonym (förstår) skrev 2015-02-18 22:58:22 följande:

Jag tror på detta. Väldigt äckligt må jag säga och respektlöst av dessa medarbetare att ta kaffekoppar och kannor alla dricker ur för att tvätta sina rövar. Helt sjukt egentligen, så gör man väl ff inte.

Varför jag tror på detta är att vi har tre troende muslimer på mitt jobb som får be 5 ggr på dagen ich de har med sig mattan i fikarummet. De går in där och ber när vi andra jobbar. Men men.

Sedan vet jag att vissa tvättar röven med sin egen handflata, utan papper. Lika vidrigt egentligen. Det kommer liksom bajs under naglarna och måste lukta sjukt illa.

Så lägg ner,  ni har ingen trovärdighet, det är ju bara ni själva som går på det där, Sluta dumförklara andra människor.
    Sluta förstöra Familjeliv med er propaganda och fördomar.
  • Anonym (--)
    Anonym (förstår) skrev 2015-02-19 13:45:01 följande:

.

Om det är samma "inte en tråd till" ja har stött på innan så lägg ner bara, du vinner inte nånting på att "debattera", du skulle behöva 48 timmar per dygn för att komma nånstans bland upprepningar anklagelser och rena lögner.

Ber om ursäkt om jag har fel men av det lilla jag har sett så har jag inte det.

Anonym (--) skrev 2015-02-19 14:11:19 följande:

Om det är samma "inte en tråd till" ja har stött på innan så lägg ner bara, du vinner inte nånting på att "debattera", du skulle behöva 48 timmar per dygn för att komma nånstans bland upprepningar anklagelser och rena lögner.

Eller så kanske fler tänker att dom har sett tillräckligt av er som spammar sönder Familjeliv med era fördomstrådar.

Så fort ni inte får medhåll sträcker ni er först efter offerkoftor för att sen under nya namn starta nya snarlika trådar där ni försöker sprida fördomar.

Var snälla att sluta förstöra forumet nu med alla dessa trådar

• Anonym (förstår)
    Anonym (--) skrev 2015-02-19 14:11:19 följande:

Jag förstår inte ditt inlägg?
  • Anonym (förstår)
    Anonym (inte en till tråd) skrev 2015-02-19 14:06:36 följande:

Men nu var det det inte det du sa eller hur,  men i vanlig ordning så försöker såna som du ljuga och vinkla saker för att sprida fördomar

Det du skrev var ju:Så lägg ner,  ni har ingen trovärdighet, det är ju bara ni själva som går på det där, Sluta dumförklara andra människor.

Ja jag skrev dessa två inlägg, sant. Vad vill du ha sagt med mina två inlägg?

Vill du veta/ha reda på namn, arb.plats?
  • Anonym (förstår)
    Anonym (inte en till tråd) skrev 2015-02-19 14:06:36 följande:

Det du skrev var ju:Så lägg ner,  ni har ingen trovärdighet, det är ju bara ni själva som går på det där, Sluta dumförklara andra människor.

Vad var det som jag inte sa?
  • Anonym (Frågande)

medlem 'förstår' varför spammar du tråden med korta inlägg? Det får det att se ut om att du försöker ta bort andra åsikter än dina.

Förövrigt håller jag med de som tycker att det är tröttsamt med såna här trådar.

Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!