• Anonym (Tröttsamt!!!!)

Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!

Detta händer på min arbetsplats. Vi är ett stort företag med många anställda. Vi har någon gång ibland upptäkt att fikarummets kaffemuggar är inne på toaletten och ibland kaffekannan. Vi har flera gånger undrat vem som lägger en kopp inne på toaletten och ännu konstigare att kaffekannan ligger där. Inget kaffe ligger där i heller så slutsatsen att personen tagit med sig kaffe till toa för att dricka där inne under uträttande av behov var uteslutet. Tills vi en dag såg en av kollegorna ta med sig en tom kopp till toa. Kollegan är muslim och efter mycket diskussioner bekräftades det att vissa muslimer på jobbet är de som tar in kopparna till toa och kaffekannan i syfte att använda dem som redskap fär att tvätta rent rumpan efter att de har skitit. Det ingår i muslimernas religion att vara ren i rumpan och detta har bekräftats. Min kompis som är muslim tvättar också rumpan (fast med en vattenkanna för att vatten blommor). Och muslimerna på jobbet erkände att det var det de använde kopparna till men att det inte var något fel med det då de diskar dem senare osv.

Asså, jag blir förbannad. Ledningen gör inget åt detta! Och facket gör inget åt detta heller! Hur jävla äckligt ohygieniskst ska man behöva tåla bara för att muslimerna på jobbet vill tvätta sin anal med kaffekoppar vi dricker ur? (Hur nu momentet går till fattar ja ej).

Jag är inte rasist och jag respekterar alla religioner. Men jag respekterar inte att vi andra ska drabbas negativt på detta äckliga sätt för att folk ska utöva sin religion. Svenskar är oerhört rädda för muslimer. Så fort en muslim säger eller vill något så viker sig svensken för det muslimen sagt. I efterhand börjar alla svenskar säga "jävla invandrare, jag ska rösta på SD hit och dit"....men i själva verket är det ju SVENNEN som tillåter allt detta se! Vad är det svenskarna är rädda för????!? Ska muslimerna bomba Sverige om de inte får som de vill? Seriöst! Detta är bara ett av många exempel på när svenskar viker sig för muslimer, och jag vet att många av er håller med för att många av er har säkert också varit med om att svenskar viker sig för muslimers vilja för de allra konstigaste sakerna. Alla människor- muslimer, svenskar, osv osv - ska ha samma rättigheter i Sverige, givetvis! Men jag kan lova er att om det var en svensk eller icke-muslimsk invandrare som tvättade röven i toaletten med kaffekoppen så skulle han få en tillsägelse av cheferna! Men nej, inte när det är fråga om en muslim.

Jag börjar tröttna på svenskars rädsla för muslimer! Sluta seriöst. Jag har hamnat i tjafs med en muslim idag på jobbet angående kaffekopparna. Snart spricker jag av ilska och när jag blir arg är jag rädd för att handla väldigt irrationellt måste jag säga! Så jag ska hålla mig på avstånd!

Asså angående kaffekopparna...vad kan jag göra? Ledningen och facket gör INGENTING åt detta!!!

• Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!
  • Rikard
    Anonym (inte en till tråd) skrev 2015-02-19 11:34:30 följande:
    Så otroligt löjlig trådstart, det enda som är dummare än trådstarten är de som försöker bidra ts försök till sprida fördomar.

Hur dumma tror ni folk är? De enda ni dumförklarar är er själva.
    Fast det är inte en fördom att många muslimer helst tvättar sig med tvål och vatten efter toalettbesök. Jag hade under många år en muslimsk flickvän och hon och hennes familj satte in vattenkannor för ändamålet på de toaletter som inte hade bidé. 

Det jag inte förstår är hur god hygien kan väcka så starka känslor. Det där med kaffekopparna är ju bara ett fjantproblem, som går att lösa om det nu verkligen är så att någon använder kaffekoppar.
  • Rikard
    Rikard skrev 2015-02-19 20:01:59 följande:
    Fast det är inte en fördom att många muslimer helst tvättar sig med tvål och vatten efter toalettbesök. Jag hade under många år en muslimsk flickvän och hon och hennes familj satte in vattenkannor för ändamålet på de toaletter som inte hade bidé. 

Det jag inte förstår är hur god hygien kan väcka så starka känslor. Det där med kaffekopparna är ju bara ett fjantproblem, som går att lösa om det nu verkligen är så att någon använder kaffekoppar.
    Min muslimska flickvän undvek så långt som möjligt att gå på toaletter på stan, för att man där bara kunde göra rent med papper. Något som hon ansåg barbariskt.
  • Anonym (Kulturfråga)

Jag tycker att tvätta sig med kaffekoppar är barbariskt inte tvättandet i sig. Flugor dras till skit och därför är rumphygien bra men inte på bekostnad av andras hygien. Man ska inte få skitbakteriet i sig, då kan man bli sjuk.

• Anonym (förstår)
    Anonym (Frågande) skrev 2015-02-19 15:46:36 följande:

medlem 'förstår' varför spammar du tråden med korta inlägg? Det får det att se ut om att du försöker ta bort andra åsikter än dina.

Förövrigt håller jag med de som tycker att det är tröttsamt med såna här trådar.

Spammar jag nu också? Jag glömde fråga en fråga så då fick jag citera en gång till.

Jaha då får du det till att jag spammar. Ok?? Vad ska jag svata på det? Det var inte min tanke alls att spamma någon tråd. Det var enbart din tanke.
  • Anonym (förstår)

Jag har varit i muslimska länder och mycket riktigt har de bredvid toalettstolen en liten dusch att använda till röven. Ganska bra tyckte jag och praktiskt om man nu behöver använda vatten där bak!

Det jag tycker är äckligt det är att det just handlar om kaffekoppar andra arb.kamrater DRICKER ur.

• asta66
    Anonym (förstår) skrev 2015-02-20 15:11:03 följande:

Jag har varit i muslimska länder och mycket riktigt har de bredvid toalettstolen en liten dusch att använda till röven. Ganska bra tyckte jag och praktiskt om man nu behöver använda vatten där bak!

Det jag tycker är äckligt det är att det just handlar om kaffekoppar andra arb.kamrater DRICKER ur.

Förr var det vanligt med bidé i sverige.

• Anonym (förstår)
    asta66 skrev 2015-02-20 16:51:49 följande:

Förr var det vanligt med bidé i sverige.

Precis! Inga kaffekoppar
  • Anonym (Frågande)
    Anonym (förstår) skrev 2015-02-20 15:11:03 följande:

Ja för det måste självklart vara sant om det står på internet och är skrivet av en anonym person Drömmer

Eller så kan man vara lite källkritisk och se igenom när folk försöker sprida fördomar istället för att bidra till det.
  • Anonym (bekymrad)

Jobbar också på en stor arbetsplats och företaget har tagit in en del personer som haft svårt att komma in på arbetsmarknaden. En del invandrare men även långtidsarbetslösa svenskar. Vackert och bra tänkt och i stort fungerar det bra, men bland svenskarna fanns det en andel personer som liksom arbetat upp ett hat mot invandrare under tiden de varit arbetslösa.

Det här innebär att stämningen på arbetsplatsen har försämrats och det har blivit mycket rasistiskt klotter på toaletter och i andra gemensamma utrymmen.

Jag tycker fack och arbetsgivare är för flata som tillåter detta.

Vad gör man, ska man gå till media eller inte. Det skulle kunna bli ett intressant reportage som skulle kunna ställas mot kaffepannsbeskrivningen, för lustigt nog så har samma påstående förekommit på min arbetsplats, men en undersökning visade att det handlade om att kaffepanna och koppar ställt på toa i syfte att skuldbelägga en grupp anställda.

Kan ju vara samma arbetsplats jag jobbar på som TS

• Anonym (usch)

Okej

jag är muslim och jag tycker inte om det dina kollegor gör och det är så himla respektlöst av dem att tvätta sig med saker man dricker och äter med. Säg åt dem att ta med sig egna tvättredskap ifall dem behöver det. Annars finns det två olika sätt att rengöra sig inom islam; tvätta med vatten eller torka med papper.

Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!