Inlägg från: Anonym (bekymrad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bekymrad)

Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!

Jobbar också på en stor arbetsplats och företaget har tagit in en del personer som haft svårt att komma in på arbetsmarknaden. En del invandrare men även långtidsarbetslösa svenskar. Vackert och bra tänkt och i stort fungerar det bra, men bland svenskarna fanns det en andel personer som liksom arbetat upp ett hat mot invandrare under tiden de varit arbetslösa.

Det här innebär att stämningen på arbetsplatsen har försämrats och det har blivit mycket rasistiskt klotter på toaletter och i andra gemensamma utrymmen.

Jag tycker fack och arbetsgivare är för flata som tillåter detta.

Vad gör man, ska man gå till media eller inte. Det skulle kunna bli ett intressant reportage som skulle kunna ställas mot kaffepannsbeskrivningen, för lustigt nog så har samma påstående förekommit på min arbetsplats, men en undersökning visade att det handlade om att kaffepanna och koppar ställt på toa i syfte att skuldbelägga en grupp anställda.

Kan ju vara samma arbetsplats jag jobbar på som TS

• Anonym (bekymrad)
    Anonym (meh) skrev 2017-02-13 02:44:20 följande:
    suck snarare för troll som drar upp gamla trådar

själv har jag sett ett troll tvätta en rasists stjärt med tungan, DET var äckligt, usch

Putins troll eller Åkessons?

Förresten - same shit, different name.
Svar på tråden Svenskar är rädda för muslimer - ett exempel från min arbetsplats!