• Mira14

Oktoberbebisar 2015

Godisråttan skrev 2015-10-06 19:20:38 följande:

Äntligen är vår prinsessa här!!! Hon kom 41+4 efter att jag sökt för ont i vänster sida och blev då inlagd i onsdags och dom satte igång mig på torsdag, då dom inte hittade varför jag hade ont och dom vågade inte vänta 5 dagar till då jag skulle sättas igång. Vår prinsessa kom i lördags kväll ( 3 okt) efter en jobbig igångsättning med olika metoder, men endast 40 min krystvärkar var hon ute och lyckan är total!

Stort grattis
  • Mira14

Är det någon annan som blivit väldigt hungrig? Jag är på BF+2 och sedan igår kväll är jag helt sjukt hungrig! Efter måltiden är jag väldigt mätt för att en kvart senare hålla på att dö av hunger.. Kan det vara kroppen som vill lagra inför en stundande förlossning eller är det lillpojken i magen som är extra hungrig nu tro?!

Mina värkar har fortsatt under precis hela dagen, de är lite diffusa och känns som mina tidigare förvärkar men skillnaden är att de kommer hela tiden. De varar i ungefär en minut och kommer med omkring 3-7 minuters mellanrum, de är inte smärtsamma men jag känner en sammandragning + att rygg och mage värker (som mensvärk). Just nu vill jag bara att de ska öka i styrka så att det blir på riktigt!

• Mira14

Nu börjar det hända grejer här :)

Vattnet gick strax efter två, verkligen som på film då det bara forsade precis när jag skulle gå och hämta posten. Jag ringde förlossningen och har precis varit in på kontroll, de tyckte att värkarna kom regelbundet men eftersom jag var såpass opåverkad så skickade de hem mig så nu sitter jag här i soffan och väntar och väntar.. På grund av infektionsrisken ville de inte kolla om jag var öppen. Drar det inte igång blir det igångsättning imorgon förmiddag. Åh det är så kul och jag blir så glad vid minsta värk men oj vad det sipprar vatten hela tiden. Barnmorskan kollade med ultraljud och såg att det var tomt men eftersom vattnet ombildas hela tiden så rinner det ju direkt ut.. Börjar kännas i huvudet nu då jag måste dricka ordentligt.

Vid 11 idag var jag hos barnmorskan och bokade in igångsättning den 18/10 men det kommer jag ju att slippa nu!

• Mira14

Hejsan! Allt har varit en enda dimma sedan lillplutten tittat ut :)

Han kom i torsdags morse efter vattenavgifterna i onsdags eftermiddag. Vi åkte in för kontroll men blev hemskickade i väntan på värkar. Klockan 22:30 hade jag värkar med cirka 2:30 i mellanrum så vi åkte in men då var jag bara 1 cm öppen (vilken besvikelse..). De skickade hem oss. Vi var inne igen redan 01:15?! Då hade jag så kraftiga värkar att jag spytt flera gånger, och nu fick jag äntligen stanna och blev direkt tilldelad ett förlossningsrum. 3 cm öppen och bad om att kanske få EDA, eftersom jag var förstföderska tyckte inte BM att det var så bra så det tystades ner.. En timme senare var jag helt öppen och min BM var i chock att det gick så snabbt hon som inte riktigt trodde på att det var allvar ;)

Jag och lustgasen höll tätt ihop och stånkade oss igenom förlossningen helt som i trans, 04:40 kom han äntligen och vilken extrem lycka :) Grattis till alla er som fött och till er andra så kan jag bara meddela att ni har något häftigt att se fram emot :)

Amningen går inte bra.. brösten är sprängfyllda och såriga så han har faktiskt fått ersättning sedan igår kväll. Han äter som en häst och verkar nöjd ändå så då är jag nöjd.

• Mira14
    Mira14 skrev 2015-10-10 06:52:14 följande:

Hejsan! Allt har varit en enda dimma sedan lillplutten tittat ut :)

Han kom i torsdags morse efter vattenavgifterna i onsdags eftermiddag. Vi åkte in för kontroll men blev hemskickade i väntan på värkar. Klockan 22:30 hade jag värkar med cirka 2:30 i mellanrum så vi åkte in men då var jag bara 1 cm öppen (vilken besvikelse..). De skickade hem oss. Vi var inne igen redan 01:15?! Då hade jag så kraftiga värkar att jag spytt flera gånger, och nu fick jag äntligen stanna och blev direkt tilldelad ett förlossningsrum. 3 cm öppen och bad om att kanske få EDA, eftersom jag var förstföderska tyckte inte BM att det var så bra så det tystades ner.. En timme senare var jag helt öppen och min BM var i chock att det gick så snabbt hon som inte riktigt trodde på att det var allvar ;)

Jag och lustgasen höll tätt ihop och stånkade oss igenom förlossningen helt som i trans, 04:40 kom han äntligen och vilken extrem lycka :) Grattis till alla er som fött och till er andra så kan jag bara meddela att ni har något häftigt att se fram emot :)

Amningen går inte bra.. brösten är sprängfyllda och såriga så han har faktiskt fått ersättning sedan igår kväll. Han äter som en häst och verkar nöjd ändå så då är jag nöjd.

*Vattenavgång skulle det givetvis stå :)
  • Mira14

Oj här ploppar det ut bebisar på löpande band, grattis alla :)

Nu är min lilla pojke över en vecka gammal. Oj vad tiden går! Ni som fått barn hur känner ni er i kroppen? Jag blöder fortfarande mycket och har ont. Sprack lite, andra graden så det blev några stygn. Längtar efter raska promenader.. Första barnet för mig så jag vet inte hur det brukar vara och när man kan förvänta sig att vara återställd och stark inklippen.

• Mira14
    Mira14 skrev 2015-10-16 15:44:10 följande:

Oj här ploppar det ut bebisar på löpande band, grattis alla :)

Nu är min lilla pojke över en vecka gammal. Oj vad tiden går! Ni som fått barn hur känner ni er i kroppen? Jag blöder fortfarande mycket och har ont. Sprack lite, andra graden så det blev några stygn. Längtar efter raska promenader.. Första barnet för mig så jag vet inte hur det brukar vara och när man kan förvänta sig att vara återställd och stark inklippen.

*i kroppen haha
  • Mira14

Jag är inne och läser här ofta men jag har inte kommit mig för att skriva på länge.

Jag ser att det är fler som har problem att träna rygg genom att ligga på golvet. Vår kille har vänt sig från mage till rygg ett tiotal gånger, premiären hade han på sin månadsdag men han hatar verkligen att ligga på mage och blir väldigt arg och upprörd. Numera vägrar han ens att vända sig utan han bara ger upp och gråter. Han ligger mycket på våra magar så stark nacke har han men han skulle nog behöva träna på att röra sig fritt.. Ska ge mig på det där igen när han är feberfri. Han fick nämligen första vaccinsprutorna igår med feber som följd, stackarn. Han ler en massa men är otroligt trött och kokhet, just nu sover han.

Annars har han upptäckt sina händer och smaskar otroligt mycket på dem, gärna med tre (eller mer..) fingrar i munnen och ett i näsan Han gillar att sitta i babysittern framför tvn och att ligga och slåss med figurerna i babygymmet. Han gillar att stå upp när vi håller under armarna, då är han glad och uppspelt. När han blir trött i benen säckar han ihop till sittande istället

Han sover i egen säng och oftast hela nätter mellan ca 22-08 sedan äter han och somnar om i kanske två timmar till. Älskar att åka vagn och bil och sitta med oss i köket när vi äter. Jag och min sambo är så glada att allt fungerar så smidigt med en nöjd bebis men båda vi vet ju att det kan vända precis närsomhelst..

Är det någon mer som känner besvär av svärföräldrarna? Mina är helt maniska. Ska gärna träffas flera gånger i veckan och ringer typ varje dag. När vi träffas får jag bara höra vad min son vill när han gråter, hur han ska ligga, att han är hungrig, när han ska sova, att han vill bli buren av dem istället för mig. När min sambo håller honom säger dom "pappas pojke". Jag blir galen, jag vill inte ens hålla honom längre när dom är med för att jag tycker dom är så jobbiga och faktiskt elaka mot mig. Dom tjatar om att vara barnvakt och att gå med vagnen men där säger jag att vi inte behöver hjälp och att vi i sådana fall säger till. Usch jag blir så less..

• Mira14
    litensmurf84 skrev 2015-12-29 15:27:43 följande:

Någon som har tips till hur man får sin bebis att äta på flaska? Jag har försökt några ggr men hon vill inte. Några tag har gått ibland men en stopp. Hon accepterar inte napp heller. Nu är hon 9 v. Tänker fortsätta helamma men vill hon ska kunna ta flaskan ibland för vill börja träna på gym igen och då kunna ha barnvakt 1.5h.
     Nu har hon med fått för sig hon inte gillar åka vagn på kvällen. Börjar skrika nån minut efter vi kommit ut. Lyft upp henne och då har ho tystnat. Så tre kvällspromenader har jag burit henne. Kanske inte bör skämma bort henne så men vill inte missunna henne när hon behöver närhet. Vet ej om jag ska skippa kvällspromenaderna eller våga se om hon skriker sig till sömns. 

Vår lilla kille får bara flaska och både flaska och napp gick bra direkt. Vi använder oss av Tommee Tippee både på napp och flaska och de ska vara utformade så att de påminner mycket om bröstet och undersökningar som gjorts har tydligen visat att väldigt många bebisar accepterar den direkt så det kanske kan vara värt att testa! Vi har köpt på nätet samt på Babyproffsen men tror att Apoteket hjärtat har deras produkter.
  • Mira14
    Simone skrev 2016-01-08 13:36:45 följande:

Kan knappt fatta att våra bebisar har blivit/snart blir 3 månader! Kommer ihåg när vi pratade om förlossningen och om man börjat känna några tecken. Tiden får alldeles för fort!

Idag var det dags för Julia att få sitt vaccin och fy vad ledsen hon blev. Gjorde så ont i mig att se henne så, men efter lite mat så var allt bra igen :) har ni tagit vaccin än och hur mådde era bebisar efter det?

Vi var och tog vaccin i förra veckan, han blev ledsen precis när de stack honom men sen blev allt bra. Han fick lite feber på kvällen som även höll i sig dagen efter. Lite tröttare än vanligt blev han också men inte alls kinkig eller så. Hoppas Julia klarar sig utan biverkningar :)

Och ja galet att tre månader gått. Vår grabb blir 3 månader idag!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015