Jag är inne och läser här ofta men jag har inte kommit mig för att skriva på länge.
Jag ser att det är fler som har problem att träna rygg genom att ligga på golvet. Vår kille har vänt sig från mage till rygg ett tiotal gånger, premiären hade han på sin månadsdag men han hatar verkligen att ligga på mage och blir väldigt arg och upprörd. Numera vägrar han ens att vända sig utan han bara ger upp och gråter. Han ligger mycket på våra magar så stark nacke har han men han skulle nog behöva träna på att röra sig fritt.. Ska ge mig på det där igen när han är feberfri. Han fick nämligen första vaccinsprutorna igår med feber som följd, stackarn. Han ler en massa men är otroligt trött och kokhet, just nu sover han.
Annars har han upptäckt sina händer och smaskar otroligt mycket på dem, gärna med tre (eller mer..) fingrar i munnen och ett i näsan Han gillar att sitta i babysittern framför tvn och att ligga och slåss med figurerna i babygymmet. Han gillar att stå upp när vi håller under armarna, då är han glad och uppspelt. När han blir trött i benen säckar han ihop till sittande istället
Han sover i egen säng och oftast hela nätter mellan ca 22-08 sedan äter han och somnar om i kanske två timmar till. Älskar att åka vagn och bil och sitta med oss i köket när vi äter. Jag och min sambo är så glada att allt fungerar så smidigt med en nöjd bebis men båda vi vet ju att det kan vända precis närsomhelst..
Är det någon mer som känner besvär av svärföräldrarna? Mina är helt maniska. Ska gärna träffas flera gånger i veckan och ringer typ varje dag. När vi träffas får jag bara höra vad min son vill när han gråter, hur han ska ligga, att han är hungrig, när han ska sova, att han vill bli buren av dem istället för mig. När min sambo håller honom säger dom "pappas pojke". Jag blir galen, jag vill inte ens hålla honom längre när dom är med för att jag tycker dom är så jobbiga och faktiskt elaka mot mig. Dom tjatar om att vara barnvakt och att gå med vagnen men där säger jag att vi inte behöver hjälp och att vi i sådana fall säger till. Usch jag blir så less..