• Mira14

Oktoberbebisar 2015

Damdis skrev 2015-03-27 16:50:49 följande:

Var på KUB idag, får svar inom ca en vecka då jag tog blodprov samtidigt som ultraljudet. Vilken mäktig grej, där låg den lille och sprattlade och sög på tummen å hade sig. Fick massa bilder och jag har läst att alla har en "nubb" i början, alltså både tjej och kille har en liten fjong där som för tjejer sen tillbakavecklas. MEN... ser inte detta väldigt... misstänksamt ut? :D är i 12+6. Någon som läst om "nub teorin"? Är fjongen vinklad uppåt ska det tydligen bli en pojke och rakt/nedåt en flicka. Vad tror ni? 

Jag gjorde också KUB idag med lyckade resultat. Direkt när hon haft på medel på magen och satte ner den grejen på magen så såg man bebisen jättebra men sen blev bilderna inte så bra så man ser inte alls så tydligt på min bild som på dina, är i v.12+4 idag. Blev flyttad en dag bakåt så hen växer som den ska
  • Mira14
    Damdis skrev 2015-03-27 20:36:18 följande:
    Åh va härligt! Skrattande Nackspalten för mig var 1,9 och får som sagt veta mer när resultat på blodprovet kommer tillbaks. Tog du också blodprov idag i samband med KUB? Fick du en inspelning av den lille med dig hem? Tänkte sätta på fredagsfilmen här nu Cool hehe
    För oss var nackspalten 1,76 och som jag förstod var det ingen fara under 3,0. Jag tog blodprov för några veckor sedan så vi fick svar på en gång och allt pekade på låg risk

Fick ni film? Vilken lyx, vi fick som sagt bara några suddiga bilder som vi sitter och vrider och vänder på
  • Mira14
    svea74 skrev 2015-03-30 12:53:32 följande:

Är det nån av oss som inte tänkt amma?

Förutsatt att man kan välja.

Har aldrig själv av någon anledning velat amma om jag skulle få chansen att få ett biologiskt barn.

Och nu är jag där. Och mina tankar kvarstår. Än iallafall. Sen kan ju den åsikten ändras väl i situationen självklart.

Men någon som funderat åt samma håll?

Jag hade tänkt att försöka amma men fungerar det inte så kommer jag nog pumpa ut och använda mjölkersättning. Kommer nog att pumpa ut direkt från början också så att min sambo blir delaktig vid matning samt att jag verkligen inte vill amma offentligt.

Det är konstigt att det här med att inte amma är tabu, det är klart man ska göra det som känns bäst för sig själv. Precis som jag såg att någon annan skrev så får ju barnet närhet vid matning med flaska också, det viktiga är ju att både mamma + barn mår bra!
  • Mira14

Har ni gått upp något i vikt? Jag är i v.14 och har gått upp 3 kg. Viktuppgången började för 3 veckor sedan. Det känns som att det är mycket? Jag äter inte mer än vanligt men tränar lite mindre, ca 4 gånger/vecka. Jag är rädd att vikten kommer fortsätta att dra i väg redan nu i början... Jag vet dock inte vart vikten sitter, brösten är större och magen har börjat puta men jag kan ha mina vanliga kläder. Jag vet att man går upp i vikt när man är gravid men eftersom barnet väger ca 20 gram så känns 3 kilo för mycket.. :-/

• Mira14
    sk0skav skrev 2015-03-30 20:33:16 följande:
    Jag har gått ner 1kg :/
    Lyllos dig tänkte jag skriva men beror det på illamående? Då är det inte lyllos dig.. hoppas du mår bättre nu!
  • Mira14
    cicci70 skrev 2015-03-30 21:36:25 följande:
    Hmm jag är i vecka 11 (v12 på onsd) och har gått upp 6!! kg :-/ slutade visserligen att röka helt innan jag vart gravid och tror att det kan ha hjälpt till lite oxå, men fortsätter det så här kommer jag bli enorm smile4.gif

Det är iofs värt det, bara jag får ett litet gryn att hålla om denna gången smile1.gif
    Det är absolut värt det i slutändan

Är det någon som känner sig övertygad om vad man har i magen, pojke eller flicka? Jag är helt övertygad om flicka och är klar med namn och allting men tänk om det är en pojke som gömmer sig där inne?! Jag kan inte bärga mig till mitt RUL 11/5 men än är det långt kvar innan man kan börja shoppa kläder..
  • Mira14

Har ni berättat för era chefer?

Jag funderar på att göra det idag.. Är i v.14 men är såååå nervös :-/

• Mira14
    Korvstroganoff skrev 2015-04-02 08:50:55 följande:

Hej hej!

Jag var tvungen att berätta för min chef väldigt tidigt pga att jag inte får jobba med allt när jag är gravid! Som tur är har allt gått bra hittills och är i v 15 nu! Något som däremot inte gått bra är att hitta gravidjeans!! Har varit inne på 5 olika hm och de enda storlekarna som finns är 34 och 46!!! Vad hände med allt däremellan??? Måste vara babyboom nu? ;)

Hur reagerade din chef? Har du varit anställd länge?

Jag köpte gravidbyxor på H&M förra veckan, storlek 36 men jag lämnade tillbaka dom för jag gillade inte allt "tyg" över magen. Än så länge se använder jag hellre låga byxor
  • Mira14
    svea74 skrev 2015-04-02 09:02:27 följande:
    Jag har bara berättat för han personalansvarige än men bad han hålla det för sig själv än. Han sa att rent teoretiskt behövde jag berätta först 2 månader innan jag förväntas gå hem. Så jag kommer dra på det så långt det går. Jag är i v 15 nu. Har lite mage men mest som en svullen ätit-för-mycket-gluten-mage :) Ingen fin kula. Men än så länge kan man ju ha stora tröjor :)
    Vad är orsaken till att du inte berättat för din chef ännu? Saken är den att jag varit anställd sedan i somras så jag känner mig taskig.. Men de måste hitta en ersättare för mig så jag behöver berätta snart...
  • Mira14

Jag berättade för chefen idag och det gick jättebra men jag var sjukt nervös. Hon tyckte det var underbart och grattade mig vilket kändes skönt. Puh! Nu kan jag pusta ut och ta långhelg

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015