• Mira14

Oktoberbebisar 2015

garin skrev 2015-09-23 20:32:33 följande:
    Vill bara säga att alla bebisar fixerar sig inte, behöver inte betyda så mkt. Med min första son var jag hos bm 2 dagar innan bf och då var han inte fixerad. 2 dagar senare kom han ut ändå, på bf
    Skönt att höra :)
  • Mira14
    Iowhannah skrev 2015-09-24 08:58:49 följande:
    Berätta gärna hur det gick hos BM :)

Här har bebis varit fixerad sedan v 34. Jag kan verkligen påstå att jag kände när den fixerade sig! Det högg och ilade som satan!
    Mig ilar det på varje gång lillkillen vrider på huvudet, känns som han försöker borra sig ut :)

Men nu har jag varit hos BM och han är typ fixerad så det var kul att höra! Gällande slemproppen som lossnat stötvis nu i tre dagar så sa hon att det ändå kan dröja flera veckor.. :/

Jag har haft mycket förvärkar idag så jag hoppas han kommer snart, jag har hela tiden haft en känsla av 27:e så jag håller tummarna att det stämmer!
  • Mira14
    Lemon skrev 2015-09-25 15:18:29 följande:

Vad har ni för mått på magen? Bm brukar ju mäta från blygdbenet och upp där livmodern slutar. Verkar vara så olika storlekar på magarna. Jag har bf 9/10 och mitt mått var 35cm nu igår :)

Jag har BF 4/10 och igår var mitt mått 35 cm.
  • Mira14
    emeloi skrev 2015-09-28 09:05:31 följande:

Jag har 4 dagar kvar till bf nu och har inte känt ett dugg.. Gissar att jag kommer gå över iallafall en vecka, men snart är min bebis här!

Jag har 6 dagar kvar och har haft mycket förvärkar sedan igår kväll. Regelbundna, men de ökar inte i intensitet så det lilla hopp som tändes igår är som bortblåst.. Jag längtar tills det drar igång på riktigt så man får träffa pajasen i magen :) Men tre måndagar bort så har vi garanterat våra barn på utsidan!
  • Mira14
    mammalovis skrev 2015-09-28 21:10:45 följande:

Har ni förresten fått tag på Babyboxarna från Apoteken? Det lät illa både med Kronans barngåva och Hjärtats babybox då de är restnoterade ... Från Hjärtat skulle man tydligen få en avisering med sms i alla fall. Återstår att se om det är bättre lycka med Lloyds apotek och Babyproffsen? Babyproffsen har ju alltid fungerat tidigare. Sedan får det bli en tur till Ica Maxi som har Liberoboxen. Om inte annat får det väl bli efter förlossningen.

Hur går det annars med sista förberedelserna?

Jag har länge försökt få tag på Kronans barngåva och tydligen ska de få in den igen denna vecka så nu kommer jag gå in och tjata hela veckan ;)

Övriga boxar har jag hämtat ut, Liberos och Hjärtats var riktigt bra!
  • Mira14

Nej ny tycker jag att bebisarna ska börja ploppa ut :)

Vid det här laget så är väl i princip alla oktoberbarn klara ändå?! De ska bara tjocka på sig.

Jag har hela tiden haft en känsla av att vi kommer få en septemberbebis men det börjar kännas kört.. Slemproppen lossnade i omgångar i förra veckan och jag har börjat få en del förvärkar men inget mer händer.. Slemproppen har säkert återbildats också, med min tur, haha!

• Mira14
    Ccvd skrev 2015-09-30 15:33:14 följande:

Hej ! Här är en till gravid som hade bf 21/9 men nu blir det ju med säkerhet en oktoberbebis istället .

Första barnet

Vad tråkigt att gå över.. Men välkommen hit :) Har du fått datum för igångsättning? Jag har BF på söndag och besök hos BM nästa onsdag så har han inte kommit då får jag datum för igångsättning. Det känns trist. Jag vill bara att han ska komma nu, allra helst idag så det blir ett septemberbarn :)

Har mått alldeles tip top till jag slutade arbeta för 1,5 vecka sedan. Nu är jag sååå trött, får halsbränna och illamående ibland och tror jag fått foglossning mellan benen?! Just nu tycker jag mest synd om mig själv, haha!
  • Mira14

BF idag men grabben verkar inte hitta ut..

Jag går och tränar och hoppas inte allt för många på gymmet lägger sig i och strösslar kommentarer som "är du inte rädd att skada barnet?" och ännu värre "DU skadar barnet!!". Vad trött jag blir på sånt prat.. Alla mina värden är perfekta, magmåttet ligger exakt på kurvan och har inte en tillstymmelse till ont i ryggen så jag tror nog att både jag och min fina kille i magen mår bra <3

Dock har jag den senaste veckan lagt på mig mycket vätska och fått problem att andas genom näsan vilket är lite jobbigt :-/

Hoppas ni andra mår bra och att någon har turen att få träffa sin plutt på självaste kanelbullens dag!

• Mira14

Ni som fött barn tidigare, hur känns latensfasen, hur vet man att man kommit in i den?

Jag har hela natten haft ont i ryggen och den molande värken i magen kommer och går plus att det känns som att jag har magknip. Jag är dessutom hur hungrig som helst, var upp och åt 3 i natt och håller på att dö av hunger nu...

Men det gör ju inte så ont att jag inte kan andas. Än..

• Mira14
    svejo skrev 2015-10-06 08:55:19 följande:

När jag väntade mitt första barn började det med sammandragningar 1/1. Längre stunder var de regelbundna för att sedan ta paus. Så där höll det på till kvällen 3/1. Då kom även slemproppen i omgångar. Sen blev de mer starka natten till 4/1 och han föddes på kvällen den dagen. Lång latensfas så jag var helt slut när det drog igång på riktigt. Men jag var nervös och spände mig vilket gjorde det värre. Andra gången gick det betydligt snabbare.

Ok då får jag kanske räkna med att gå med detta ett tag till då :)
    Jag får hoppas att det börjar göra ont för nu är det för diffust för att ta tid på värkarna.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015