Mijjan skrev 2015-07-19 16:13:27 följande:
Jag har väl mått bättre :-P är också i vecka trettio men fick en rejäl propp för två veckor sedan i ljumsken. Fram till dess tränade jag tre gånger i veckan men lugnare än innan jag blev gravid. Springa fick jag sluta med i vecka 10 pga foglossning som jag tack vare bra råd från sjukgymnast kunnat hålla i schack men som sagt löpningen dog där. Dock simning, spinning och styrketräning kunde jag fortsätta med till proppen kom. Sen tog jag mig inte ens upp för trappan... Efter två veckor behandling kan jag nu röra mig lite mer normalt men eftersom proppen inte helt lösts upp än kan jag fortfarande bara gå kortare sträckor. Jättefrustrerande när jag vanligtvis tränar ofta och går många mil i veckan med hunden... Men det blir lite bättre dag för dag men har inga stora ambitioner vad gäller träning för resten av graviditeten
![smile4.gif](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
annars känns det som någon sparkat mig mellan benen och är öm. Dålig aptit. Mycket tröttare igen efter att under trimester två varit väldigt pigg! Börjar verkligen längta till förlossningen nu
![smile1.gif](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
fullt ös i magen iaf. Sover lite sämre på nätterna för varje gång jag ska vända mig vaknar jag. Men i det stora hela mår jag väl ganska bra. Börjar vänja mig vid tanken på att jag måste ta sprutor två gånger om dagen nu i sex månader :-P men mår jag och bebis bättre av det så är det värt det!
Jag har inte riktgt förstått vad en propp innebär men det låter ju inte bra det du beskriver, hoppas du blir bättre snart. Och visst längtar man till förlossningen, det ska bli så mysigt. Jag längtar mycket till att äta stora mängder lakrits, lufttorkad skinka och massa ostar också
Spinning har jag kört lite men jag upplevde att jag får mycket sammandragningar så det har jag slutat med. Jag antar att man ska göra det som känns bäst för sin egen kropp.
Lite häftigt att tänka att en fullgången graviditet räknas redan vid vecka 37 och det är ju inte långt kvar dit