• Simone

Oktoberbebisar 2015

Har dom senaste dagarna blödigt lite, inte mycket utan det har bara varit lite på pappret när jag torkat mig. Har även känt att underlivet känns "tungt" har inte tänkt så mycket på det då det inte gjort så speciellt ont mer än att det är ömt. Nu när jag var på toaletten och skulle torka mig så såg jag att det var en tråd bit på pappret, måste alltså vara ett stygn som gått upp? Födde ju för en vecka sen och fick sy några enstaka stygn som skulle läka av sig självt. Kan det lossna såhär fort efter eller har det gått upp utan att det läkt? Och vad ska man göra åt saken isåfall?

• Simone
    Knyttet14 skrev 2015-10-18 05:55:57 följande:

Alla stygn lossnar lite olika snabbt. Mitt första lossnade efter 1 v och andra dröjde nog 1-2 v till. Sen sista satt länge så jag blev lite orolig men tillslut så lossnade även det stygnet efter kanske 5-6 veckor.. Tung kände då jag mig länge efter förlossningen förra året. Vet att efter 10 v så trodde jag fortfarande att jag hade framfall för jag kände mig så tung men det hade jag inte, det kolla dom på mvc! Gjorde inte speciellt ont utan bara en dryg känsla tyckte jag..

Okej, vad skönt att höra :)
  • Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-18 13:11:36 följande:

På namnfronten var vi länge överens om att det blir antingen Ella eller Liam. Några dagar innan bebisen kom så fick vi höra min svärmor uttala Liam på östgötska och då kände jag genast "nej. Jag kan inte utsätta mitt barn för det där", så då hade vi bara ett tjejnamn plötsligt. Och ut kom en pojke. Två minuter efter att de lagt upp honom på mitt bröst så sa jag "ska han inte heta Nils?" och efter några provdagar så bestämde vi att det ska han. Vi hade Nils som ett mellannamn egentligen, men tyckte båda två att det passade honom så bra som förnamn.

I övrigt ligger vi kvar på neo. Lilla Nils fyller fyra dygn i kväll och sondmatas fortfarande, men mjölken är på god väg och mammas bröst ömmar ständigt. Vi har en sköterska här som känns väldigt dömande och tycks anse att amning är det absolut enda sättet att mata sitt barn. Tack för den liksom. Tänk om det skulle visa sig att det inte funkar, då vill man ju känna att man har stöd även från personalen. Jag är iaf glad att sambon håller med mig och att åtminstone han stöttar mig (det är egentligen det enda som betyder nåt).

Nils är ju jätte gulligt :)

Trött man blir på folk som ska lägga sig i allt! Det är ert barn så ska ni få göra som ni själva vill! Hoppas ni alla 3 mår bra och att ni får komma hem snart :)

Tycker vi borde ses något framöver och hitta på något med bebisarna, roligt att dom är jämngamla ju :)
  • Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-18 23:50:27 följande:

Nils är efter min morfar och gossen ser verkligen ut som en Nils :)

Ja, huvudsaken är att bebisen växer som han ska och att han och jag mår bra. Det borde fan inte spela nån roll om jag helammar, delammar eller inte ammar alls!

Det vore jättekul att ses! Dock flyttar vi till Simonstorp den 29 oktober, men jag har ju bil :)

Exakt! Man ska göra det som känns bäst för en själv. För mig funkar amningen jättebra, men lilltjejen får ersättning under natten. Då blir hon ordentligt mätt och sover som en stock!

Aa okej, simonstorp är ju inte jätte långt borr :) har du Facebook? Lättare att höras av där och bestämma något framöver
  • Simone
    Mallis92 skrev 2015-10-19 09:50:24 följande:

Igår kl 19.58 kom vår dotter, 12 dagar innan bf. Kom in 4 cm öppen och från att de tog vattnet tog det 4 timmar tills hon var ute. Vilken skillnad på första och andra förlossningen! Kände mig som människa nästan direkt trots att damen var 50 cm och vägde 3720 gram. Intensiv men häftig förlossning :)

Stort grattis :D
  • Simone
    Angelica1984 skrev 2015-10-20 20:12:34 följande:

Såg att ni bodde i Norrköping. Känner ni för sällskap av en till mammaledig för en fika eller nåt så säg gärna till :)

Ja absolut :D
  • Simone
    Skogisen skrev 2015-10-26 14:12:00 följande:

Har ni som fått känt av bebisens rörelser mellan värkarna?

Jag kände inte av några rörelser, vet inte om det var för att jag mest fokuserade på värkarna. Dom hade ju koll på bebisen hela tiden och hon mådde fint.
  • Simone
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-10-26 17:54:24 följande:

Hej på er! Var ett tag sedan jag skrev nu men jag ville bara säga grattis till alla nya små underverk och lycka till alla ni som har första mötet framför er!

Lilla Runa är snart en månad redan och vardagen rullar på med 4 barn och en sambo som bara är hemma på helgerna.

Åh så söt :)
  • Simone

En fråga till er som fått barn tidigare. När hade ni sex igen efter förlossningen? Det har gått 3 veckor sen min förlossning och jag har inte alls ont där nere och jag blöder knappt något länge, är det för tidigt för lite vuxenmys nu?

• Simone
    Skogisen skrev 2015-11-05 00:24:16 följande:

Hejsan! Hoppas allt är bra med er. Vi kom hem igår o har en hittills väldigt snäll liten tjej som fått namnet Minou, men ikväll har varit hon varit lite lurig, vill äta o tar bröstet, suger i typ 10 min sen somnar hon o släpper sitt grepp, vaknar till efter 5 min o vill amma igen såhär har hon hållit på i 4h nu... Börjar tro att jag ännu inte producerar tillräckligt med mjölk även fast det läker ur brösten o hon tydligt sväljer när jag ammar, har bajsat säkert 5ggr på lika många timmar, har dock bajsat mycket ända sedan hon föddes... Är det nät fel tror ni eller är hon bara väldigt trött?

Vad skönt för er att få komma hem :)

Min lilltjej va precis likadan. När vi va på bb så kändes det som att jag inte gjorde annat än att amma! Hon sög ca 5-10 min om jag hade tur, sen somnade hon för att sen vakna igen efter 15 min kanske. Hon bajsade nästan varje gång hon åt, så tror vi använde upp alla blöjor bb hade haha!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015