Oktoberbebisar 2015
Mm, eller hur.
Hur gick det i går? Blev det nåt mer sen, eller la allt av?
Hur går allt för dig?
Mm, eller hur.
Hur gick det i går? Blev det nåt mer sen, eller la allt av?
BF idag men grabben verkar inte hitta ut..
Jag går och tränar och hoppas inte allt för många på gymmet lägger sig i och strösslar kommentarer som "är du inte rädd att skada barnet?" och ännu värre "DU skadar barnet!!". Vad trött jag blir på sånt prat.. Alla mina värden är perfekta, magmåttet ligger exakt på kurvan och har inte en tillstymmelse till ont i ryggen så jag tror nog att både jag och min fina kille i magen mår bra <3
Dock har jag den senaste veckan lagt på mig mycket vätska och fått problem att andas genom näsan vilket är lite jobbigt :-/
Hoppas ni andra mår bra och att någon har turen att få träffa sin plutt på självaste kanelbullens dag!
Usch, nu börjar jag känna att den här graviditeten bara blir hemsk. Mina sammandragningar fortsätter sporadiskt, men ofta gör det ont, så tålamodet har sjunkit till golvet typ. Inte ens att ligga i sängen och vila innan var skönt då det kommer riktigt onda sammandragningar ibland. Sitta går i perioder i alla fall. Jag hoppas på en bättre natt och en bra dag imorgon, annars börjar jag bli ganska uppgiven. Fortsätter det så här kommer jag nog sälla mig till skaran som vill få ut ungen NU.
Hur mår ni andra? Vad sysselsätter ni er med för att få tiden att gå?
Här har vi fått tillökning i familjen. Blir till att fira kanelbullens dag lite extra i framtiden. Världens finaste tjej, såklart ;)
Hennes syskon är dökära.
Fort var det gjort också. Vattnet gick 09:20 så upp på fl vid 10 för kontroll. Öppen 2 cm men ej hemskickad då det gick fort sist. Skulle bli undersökt efter en timme men höll uti 45 min.. Då öppen 6 cm. Blev inrullad till förlossningsrum och då öppen 9 cm på den lilla stunden. DÅ fick jag lustgasen och hjärtljud som gick ner. Fick ligga på sidan och sen ställa mig på alla fyra och det var inte svinmysigt. Fick till slut vända på mig och ville krysta men fick inte för hade en kant kvar... Typ svinlänge kändes det som. När jag sen fick krysta så gick hjärtljuden nerså när jag hade huvudet mellan benen fick jag inte krysta. Dömysigt!! Fick till slut krysta igen och ut kom hon 12:54. Vi är dökära i henne???? 4 dagar före bf.
Avundas alla er som känner något! Här har alla känningar avtagit :( knappt några sammandragningar, ingen molande värk, inte ont bak i ryggen bara en mycket livligare bebis som sparkar sönder mina revben...
En vecka över idag.. Någon mer som känner igen sig? :-P
Någon mer än jag som läcker mycket mjölk?? Inte några droppar som kommer utan det kan verkligen rinna och bli en pöl i sängen... Speciellt om jag ligger på sidan. Känner mig som en ofräsch mjölkmaskin haha :(
Va hos bm idag, v 39+2. Sf måttet låg på 36 och tjejen är helt fixerad nu och ligger långt ner med huvudet. Fick en extra tid den 16/10 ifall att jag går över tiden, men min bm trodde inte att vi skulle ses då och jag hoppas verkligen att hon har rätt :)
Haha, jag fick också en extratid den 16de :D Men jag hoppas att jag inte behöver komma då, hon sa dock inget om vad hon tror. Bebis har förvisso varit fixerad ett bra tag nu och ligger skapligt långt ned. Nu för tiden känner jag hickningarna ända nedåt höften!
Nu börjar det hända grejer här :)
Vattnet gick strax efter två, verkligen som på film då det bara forsade precis när jag skulle gå och hämta posten. Jag ringde förlossningen och har precis varit in på kontroll, de tyckte att värkarna kom regelbundet men eftersom jag var såpass opåverkad så skickade de hem mig så nu sitter jag här i soffan och väntar och väntar.. På grund av infektionsrisken ville de inte kolla om jag var öppen. Drar det inte igång blir det igångsättning imorgon förmiddag. Åh det är så kul och jag blir så glad vid minsta värk men oj vad det sipprar vatten hela tiden. Barnmorskan kollade med ultraljud och såg att det var tomt men eftersom vattnet ombildas hela tiden så rinner det ju direkt ut.. Börjar kännas i huvudet nu då jag måste dricka ordentligt.
Vid 11 idag var jag hos barnmorskan och bokade in igångsättning den 18/10 men det kommer jag ju att slippa nu!