• Simone

Oktoberbebisar 2015

mammalovis skrev 2016-03-20 22:14:29 följande:

Jag pratade med sjukvårdsupplysningen ikväll, då jag känner mig lugnare, då det känns som att han är mindre sur och grinig. Hon tyckte 39,3 var hög feber för en sådan liten och att det var influensaliknande symptom så det vore bra att ta ett stick i fingret så inte värdena sticker iväg samt lyssna på lungorna. Vi har inte tagit ner febern då han varit lugn. I natt var det väl bra att väcka honom runt 2 och 5-6 för att äta, men att jag inte behövde kolla febern. Så det känns skönt att fått reda på hur de tänker, så jag inte är för lugn som flerbarnsmamma. Det är ju rs och lunginflammation, jag tänker på mest och just kombinationen med feber och kanske inte orka protestera. Nu har vi en telefontid imorgon, så får vi se hur han mår då. Huvudsaken var att han äter och inte har slutat kissa.

Ja det är alltid bra att kolla för att vara på den säkra sidan. Hoppas han frisknar till helt snart och att det inte är någon lunginflammation
  • Simone

Herregud vad tiden går fort! Snart 6 månader gammal. Hon brukade älska att sitta i mitt eller sambons knä och bara mysa, men Det duger inte nu... Nu ska hon stå i knät och hoppa eller ligga på golvet och öva på att krypa. Hon kommer upp på knäna, men hon förstår inte riktigt hur hon ska göra ned överkroppen ännu. Ni som har barn, när lärde sig era barn att krypa?
  • Simone
    mammalovis skrev 2016-03-22 21:38:36 följande:

Strax efter 7 månader har vi kort på när båda övar krypställning. Sedan reste de sig på knä på 8-månadersdagen. Äldsta även på fötter den dagen. Vid 10,5 månader gick äldsta 10 steg eller mer, den yngre 2 veckor senare, så mina barn har varit relativt tidiga. Återstår att se hur Lilleman blir. Just nu är han pigg och tjatar och tjatar. Vore skönt om vi kunde sova för natten snart, han sov två timmar från 18.40, men hade 38,6 innan Alvedonen togs, så kunde ju rimligen vara lite tröttare.

Ja då va dom tidiga. Vad roligt att alla var i ungefär samma ålder :) hoppas lilleman somnade gott så ni också fick lite sömn!
  • Simone
    Rulltrappa skrev 2016-03-23 02:19:23 följande:

Jag har bara haft ett krypbarn. Äldsta åkte bara på magen och sköt sig fram med högerfoten till han började gå istället, nästa gjorde likadant fram till han var 9 månader då han gick över till att krypa. Tredje studsade på rumpan. Hon är 5 år och jag har fortfarande inte sett henne krypa.

Haha ja de brukar komma på sina egna roliga knep för att ta sig. Din lilla tjej nu då, verkar hon vara sugen på att krypa?
  • Simone
    Rulltrappa skrev 2016-04-07 15:23:33 följande:

Behövde ni mata/amma något vid landning eller märkte hon inte av trycket? Vi åker iväg om 2 veckor och jag är skitnervös, jag har inte flugit med bebis sen 2007.

På ditresan somnade hon innan vi ens hann på planet, men när vi skulle landa va hon vaken, men ville absolut inte ha mat. Hon satt i mitt knä helt stilla och kikade runt så hon kände nog inte av trycket. Det var likadant på hemresan :)

Så skönt för er att få åka iväg och njuta!
  • Simone

Här har det bakats doptårtor hela dagen, vilket jobb! Imorgon är det daga för dop för lilltjejen och såklart har hon dragit på sig årets förkylning...

Någon mer som har haft/ska ha dop? :)
  • Simone
    garin skrev 2016-04-09 20:26:08 följande:

Vi har dop om en vecka och jag tänker inte stå i köket nånting inför det denna gången! ;) ska beställa exotiskt fat från ica och tårtor är jag osäker på om vi ens ska ha nu när vi kör på mat. Förra ggn hade jag både smörgåstårta och vanliga tårtor sen och folk storknade nästan, blev MASSOR över... Är totalt utmattad och känner att jag egentligen inte ens orkar men vill så gärna! Önskar jag hade mer ork...

Tror man gör extra mycket när det är första barnet. Jag känner inte heller att jag har så jätte mycket ork, men nu kom min mamma hit igår och hjälpte mig med både fika och barnpassning! Ert dop kommer säkert bli jätte fint oavsett vad :)
  • Simone
    mammalovis skrev 2016-04-09 22:51:54 följande:

Vi hade dop för drygt en månad sedan 6/3. Då gick det rätt bra, nu med allt elände med förkylningar och bajseri och Lillemans gnäll när han får ligga/sitta själv hade det varit tufft att få ihop det.

Vi bjöd på 3 sorters pajer, en del kakor och prinsesstårta m blått lock. Tyvärr sprack locken när jag skulle lägga på dem, så vi fick dekorera för att täcka över. Jag har aldrig misslyckats med det innan, men tydligen är Icas lock ett säkrare kort än Odenses. Vi var 25 vuxna och 10 barn. Då vår yngsta tös spydde en massa på natten fick farmor o mormor skära sallad och bröd, men resten hade vi fixat själva. Springet inför servering hjälptes vi åt med.

Det blev väldigt mysigt och töserna på 2,5 och 5 år sjöng blinka lilla stjärna och storasyster på 11 spelade tvärflöjt till. alla tre hällde upp dopvattnet.

Jobbigt att er yngsta tjej blev sjuk :(

Vad fint att de sjöng, blir ju mer personligt då :)
  • Simone
    garin skrev 2016-04-10 03:27:59 följande:

Ja så kan det nog vara! Och det får vara så, hoppas du inte uppfattade mig som negativ! Hade lite mer ork med bara ett barn men det upplevde jag inte då. Lätt att bli efterklok, haha ;)

Blir iaf avundsjuk på de som får ihop både tårtor, diverse bskverk och dekorationer själva, eller med lite hjälp vilket msn ju vanligtvis får av NÅGON. Är ju nästan omöjligt att fixa allt helt själv.

Och glömde ju säga det men hoppas lilltjejen är lite piggare idag <3

Nej absolut inte :) ne det klart att man är lite mer slut som människa när man har mer barn! Jag ser upp till er alla! Tycker det är nog stressigt och "jobbigt" vissa tillfällen med bara ett barn haha!

Hon vaknade upp utan att snora iallafall så håller tummarna :)
  • Simone

Har så svårt att förstå att våra små bebisar inte är så små längre!

Hon började på 3660g och var 51 cm lång nu är hon uppe i 8320g och är 66 cm. Vad är ere bebisar uppe i nu?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015