Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Hur mår hon?

ulliiz skrev 2016-07-21 09:26:58 följande:

Hon kryper inte ännu så hon måste ha rullat hela vägen och trillat ner. Får testa bunkra upp med kuddar och lägga madrass på golvet för säkerhets skull. Tack för tips :)

• Rulltrappa

Oj vad lång hon ser ut. Min lillskit är bara 75 cm, hur stor är hon? Nej inte på knäna pga kryper ej, däremot gillar hon att headbanga och ibland är det grejer ivägen för huvudet vilket har genererat ett flertal bulor.

Simone skrev 2016-08-05 10:30:09 följande:

En nöjd Julia som fått en cykel :) den uppskattades!

Nu har hon börjat att leka tittut med sig själv i spegeln haha det ser så roligt ut!

Hon kryper för fullt hela tiden så nu har hon fått massa små blåmärken på smalbenen, är det någon mer som fått det?

• Rulltrappa

Ptja.

0800: En portion pulvergröt och en liten omelett (min partner steker omelett i plättlagg så att hon kan få en egen liten).

1000: Något litet att tugga på, en fruktbit, en ostbit, ett smörgåsrån eller några majskrokar.

1200: Mat från antingen spis eller burk. Hon är inte särskilt kinkig med konsistenser så mixerstaven har vi lagt undan.

1500: Grekisk yoghurt eller smörgås med leverpastej eller kokt medvurst.

1700: En mindre portion mat.

1900: Ca 1,5 dl välling.

1-2 portioner á 1 dl ersättning under natten.

• Rulltrappa

Hon gillar verkligen mat. Väger dock bara 7,2 kg till sina 75 cm men ingen kan ju säga att hon inte försöker. :P

• Rulltrappa

Nora har ätit motsvarande en hel burk, dvs runt 200 gram sedan halvåret ungefär. Det har nog alla mina barn gjort.

• Rulltrappa

Här är det som ett bottenlöst hål i magen. Efter 200 gram mat och 50 gram frukt går det alldeles utmärkt att trycka i sig en kall grillkorv som dessert.

• Rulltrappa
    ulliiz skrev 2016-08-13 21:53:27 följande:

Nu tror jag de e på g med en ny tand, har inte velat tagit flaskan på ett par dagar så har anat att något vart på g, och nu vaknar hon och skriker i panik, men lite Alvedon så lugna hon ner sig. Fick dock inte någon chans att kika i munnen.

I övrigt en lycklig tjej idag när stora syster kom hem efter att ha vart hos sin mamma 5 veckor.

Hur gör ni för att lägga till bilder?

• Rulltrappa

Kul när det händer saker. Här får motoriken fortsatt sekundär betydelse då allt krut läggs på språket. Det är inte ovanligt att det kommer små tre - fyraordsmeningar som "Min mamma/pappa är?" och "Oa ill ha glasch!" (Ja, hon vet vad glass är. Vissa saker är svåra att hålla på när en har fyra ungar.)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015